• meah2000

    BILD och PRIS på er brudbukett!

    Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

    Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

    Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.


  • Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • servetten


    Min bukett, två mindre till tärnorna + corsage kostade 800kr
    (foto malin norén)
  • Charlie79

    Min bukett, en tärnbukett och fyra corsage gick på runt 2 500 kr har jag för mig. 


  • Principisessan
    Tokig skrev 2012-10-30 22:36:19 följande:

    Just ja, i medaljonen står: "Om alla dagar var som denna skulle jag vilja leva i tusen år. - Jason Diakité"


    Alltså ett citat från Timbuktus låt Allt Grönt.


    Det var samma medaljong i min och min tärnas bukett och i brudnäbbens blomkorg. Medaljonen satt i ett halsband som vi alla har som minne. Även min mamma och en god vän som höll vigseltal fick ett halsband.


     


    åh så fint, vart köpte ni dessa medaljonger? gick det att välja text själv? 
  • aminis

    Jag hade tänkt något liknande. Finns på interflora i tre storlekar. De måste ju kunna göra den i butik också om de kan skicka ut den, men pris för utskick är iaf 345 kr som ni ser på bilden. Jättefin tycker jag! Så får man bara binda ett band runt stjälkarna.

  • passionsblomman

    aminis, det gåtr naturligtvis att beställa en exempelbukett ur de menyer som finns. Butikerna har olika menyer dock, så det gäller att gå till en som är ansluten till Interflora och Blommogram i det här fallet. Sedan finns ju Eurofloristoch de har andra exempelbuketter för sin budverksamhet.

    Det man ska veta om som beställare, är att det i butikerna finns ganska stor rörelsefrihet för förändringar. Anledningen är att varenda butik i landet givetvis inte alltid kan ha varenda blomma och blad hemma som är i buketterna på bilderna. Man får ofta göra det bästa och mest liknande av vad man har hemma, särskilt med bud som kommer in samma dag som de ska skickas-då har man ju bara det manredan handlat hem. Man följer färg  och form i första hand, men det är inte alls säkert att buketten innehåller just de blommor man ser på bilden-men den ska kännas likvärdig.

    Anledningen att det är bra att veta om detta är att du dels har bättre möjlighet att få just en sådan bukett om den beställs i god tid, och också att det är bra att vara medveten om att butiken inte gör något fel om de byter en blomsort mot en annan.

    Jag skulle om jag var du, gå till butiken personligen och verkligen beställa just den buketten och försäkra mig om att det blir den du får. Gör det minst en vecka innan, så de hinner få med de sorterna på sin inköpslista. 


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • aminis

    tack för tipset! jag hade ändå tänkt att gå till en butik och få den gjord så man verkligen ser att det blir som man vill, men jag tänker att det inte kan kosta mycket mer Glad

Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!