• meah2000

    BILD och PRIS på er brudbukett!

    Det finns många trådar om brudbuketter.
    Här kommer ännu en....

    Skulle vara väldigt roligt att veta vad ni har/kommer att ha för brudbukett och vad kostade den.

    Jag har vill ha liknade buketten nedan fast med rosa kallor istället för vita, dessutom ska jag har lite brudslöja i.
    Jag visade fotot för min florist och det skulle kosta runt 1000-1200 kr för den buketten jag vill ha.


  • Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!
  • c4trin
    Madreh73 skrev 2011-08-26 21:46:06 följande:
    c4trin skrev 2011-08-26 16:13:22 följande:

     


    Den färgade blomman är en rosa pion =)


    Kom fram till det till slut, frågade en vän som kan mer....jag tycker din bukett är jättevacker. Men pion blir det inte för vår del, doftar för starkt tyvärr.
    Måste säga att min bukett inte doftade speciellt mycket. men är man känslig kanske det är dumt att chansa. Men jag e supernöjd med min bukett iaf =)
  • Brudiframtiden
    Charmina skrev 2011-08-26 14:09:41 följande:


    Detta var min bukett. Pioner och rosor. Det gjordes en till mig, en mindre till min tärna, två små till mina näbbar och sedan 2 corsage till brdugummen och best-man.


    För min brudbukett betalade jag 750 kr :) JAG ÄLSKADE DEN!!


    Vilken fantastisk bukett, helt i min smak!!!! Inte så farligt dyr heller!!
  • Charmina
    Joanna86a skrev 2011-08-27 16:12:52 följande:
    Vacker!!
    Brudiframtiden skrev 2011-09-07 21:15:47 följande:
    Vilken fantastisk bukett, helt i min smak!!!! Inte så farligt dyr heller!!
    Tack!! Den var sagolik :) Alla kommenterade den. Jag vart så positivt överaskad för jag trodde aldrig att floristen skulel förstå hur jag ville ha den. Rekommenderar verkligen Interflora i Skärholmen Centrum.
  • SnartFruSir



    Nu är jag äntligen gift och kan visa resultatet, trodde jag. Hittar ingen superbra bild än så länge. Här syns lite av buketten + en av tärnbuketterna i alla fall.
    Min brudbukett kostade 750 och varje tärnbukett 300 kr. Marsalkarnas corsage 120 kr och min mans (Det ni :D) corsage 180. Den var lite mer avancerad och hade kronblad från alla tre rosor i sig (en ros med 3 färger mao).

    Supernöjd måste jag säga. Precis så som jag ville ha det, så de tvar över förväntan! :)


     


     


     


  • MrsBrud
    Charmina skrev 2011-08-26 14:09:41 följande:

     


    Detta var min bukett. Pioner och rosor. Det gjordes en till mig, en mindre till min tärna, två små till mina näbbar och sedan 2 corsage till brdugummen och best-man.


    För min brudbukett betalade jag 750 kr :) JAG ÄLSKADE DEN!!


    Den var verkligen jättevacker!! Helt i min smak,!!
  • Charmina
    MrsBrud skrev 2011-09-08 10:55:45 följande:
    Den var verkligen jättevacker!! Helt i min smak,!!
    Då har vi rätt lik smak ;)
  • Ihöst


    Här är min bukett. 600 kr betalade jag bara men det var en kompis till mig som gjorde den. I priset ingick även en corsage till brudgummen, och blommor till barnen =)
Svar på tråden BILD och PRIS på er brudbukett!