• MagicBride

    Inte nu igen!!

    Är det bara jag som är superduper nervös över det här nya vulkanutbrottet?? FAAAN ta Island om det sätter käppar i hjulen för vår drömresa

    www.aftonbladet.se/nyheter/article13062295.ab
     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-22 14:04
    Bör väl kanske tillägga att jag VET att det inte är Islands fel, så ingen tar illa upp
  • Svar på tråden Inte nu igen!!
  • Emblas Mamma

    JAg förstår verkligen din nerositet!
    Förra året var detta aktivt då vi skulle åka på vår första utomlandsresa ihop, gissa om vi var ledsna!
    Men som tur var fick vi åka ändå! :)

    När ska ni åka på resan? Och var? =)


  • EllaBella

    Vi måste ha mest tur i världen, förra året kom vi hem från en 2 veckors tripp till USA exakt en vecka innan vulkanutbrottet i Eyafjattlajökul eller vad den heter och i år kom vi hem från bröllopsresan i fredags  

    Inte för att knäppa er på näsan, jag tror faktiskt inte detta kommer bli lika farligt *hoppas* 

  • Fårävvör

    Jag blev också supernervig när jag såg nyheten om vulkanutbrottet... Förra våren gifte sig min sambos kusin precis när det var vulkanutbrott och de fick ställa in sin bröllopsresa till USA.

    Nästa lördag gifter vi oss och ska åka iväg måndagen efter... Dessutom ska våran toastmaster flyga in från England på onsdag... :S

  • LSJS

    Vi ska också åka nästa måndag...hoppas inte det påverkar vårt flyg till Lissabon...Det kanske hinner lugna ner sig tills dess....


    20110528
  • MagicBride

    Vi ska tre veckor till USA och reser den 8 juni så om ca 2.5 vecka... Förhoppningsvis har det försvunnit till dess men man vet ju hur det höll på förra året! Som tur är har vi bokat flyg via ett bolag som mellanlandar i Frankrike så vi flyger ju först söderut innan vi ska västerut så vi kommer kanske runt


    Fårävvör skrev 2011-05-22 16:04:55 följande:
    Jag blev också supernervig när jag såg nyheten om vulkanutbrottet... Förra våren gifte sig min sambos kusin precis när det var vulkanutbrott och de fick ställa in sin bröllopsresa till USA.

    Nästa lördag gifter vi oss och ska åka iväg måndagen efter... Dessutom ska våran toastmaster flyga in från England på onsdag... :S
    Usch ja förstår att du också är nervös! Men än så länge kan man ju flyga runt eländet - hoppas det fortsätter vara så!! Och grattis i förskott
  • Niini

    Säger det samma! Vi åker i morgon, flera planbyten så det skulle bara vara typiskt om man fastnade nånstans!!

  • Sebastiána

    Förstår dig TS. Om det blir flygstopp kan jag inte ens ta mig till mitt eget bröllop eftersom jag bor 125 mil därifrån . Hur gör man då?

  • MagicBride
    Sebastiána skrev 2011-05-22 19:56:07 följande:
    Förstår dig TS. Om det blir flygstopp kan jag inte ens ta mig till mitt eget bröllop eftersom jag bor 125 mil därifrån . Hur gör man då?
    Men fy det måste ju ändå va det värsta av allt! När är bröllopet?
  • Runi

    Jag har pratat med en väninna som bor där och hon säger att jämfört med förra året så är det här ingenting! Så hon tror inte alls att det kommer bli så stort som nyheterna i Sverige får det att låta som. De två senaste utbrotten från den vulkanen har inte haft finkorning aska så det har sjunkit väldigt snabbt, Det kommer nog lösa sig för er alla ;)

    Förstår dock paniken. Vi ska gifta oss på Island om 2 månader så jag hoppas att det inte kommer något mer när vi ska dit.
     

  • Sebastiána
    MagicBride skrev 2011-05-22 20:07:20 följande:
    Men fy det måste ju ändå va det värsta av allt! När är bröllopet?
    4/6. Jag åker ner lördagen innan, om inte något askmoln sätter stopp.
  • Alcudia 2011

    Ja, jag är oxå minst sagt nervös. Meningen är att vi ska åka till Mallorca på fre denna veckan för att gifta oss på måndag, om en vecka alltså. Hoppas verkligen att allt överdrivs i svensk media. Sen är man ju inte helt sugen på att bli fast därnere heller med två små barn....

  • Mirjami

    Tänk som så att allt händer av en anledning. Ni kommer säkert uppleva något än mer fantastiskt om ni kommer iväg senare än om ni kommit iväg i tid, OM det nu blir så. Kanske får ni se valar som bara passerar förbi just en gång per år, hotellet bjuder på extrasaker, ni vinner något tillägg osv. Och en annan sak: Den som väntar på något gott... :)

  • MagicBride
    Mirjami skrev 2011-05-23 10:24:34 följande:
    Tänk som så att allt händer av en anledning. Ni kommer säkert uppleva något än mer fantastiskt om ni kommer iväg senare än om ni kommit iväg i tid, OM det nu blir så. Kanske får ni se valar som bara passerar förbi just en gång per år, hotellet bjuder på extrasaker, ni vinner något tillägg osv. Och en annan sak: Den som väntar på något gott... :)
    Eftersom det inte är någon paketresa eller charter vi åker på utan en resa där vi bokat flyg, hotell och liknande var för sig vet jag inte riktigt hur det gäller med skydd om resan inte skulle bli av.. så blir det flygstopp och vi inte får tillbaka pengarna så lär denna resan aldrig bli av - därav svårt att tänka som du säger
  • Kattpoet

    Problemet förra gången var att  Vulkanen inte spydde sin skit  tillräckligt högt upp i atmosfären utan stället  kom in i bland vindar som drog det mot Europa och sedan hade vindar också bytt riktigt så det tryckte allt söder ut....

    Än så länge så går askan upp i jetströmmen, det bra för då är det  norra delen av världen som får problem och inte oss  men lite har kommit in i en ström som drar det ner över  norra  skottland och norge, så vi får väl se vad som händer. 

  • Fårävvör

    Fast nu verkar det bli värre.... :( 

    Håller tummarna för att vår toastmaster kan flyga hit på onsdag!

  • Kattpoet

    Vi får se, vi får hoppas att bulken av askan kommer upp i jetströmen.

  • Niini

    Läste nyss att askan nått Österbotten, tur man själv sitter på Maldiverna redan ;) Men får se om vi lyckas ta oss ända hem den 6.6..

  • MagicBride
    Niini skrev 2011-05-27 13:21:29 följande:
    Läste nyss att askan nått Österbotten, tur man själv sitter på Maldiverna redan ;) Men får se om vi lyckas ta oss ända hem den 6.6..
    Äsch har man bara kommit iväg så gör det inte så mycket att semestern blir förlängd
    Har läst ganska mycket nu om att askmolnen mest består av ånga, för att askan "trillat ner", så det går att flyga igenom dem  
Svar på tråden Inte nu igen!!