• Moster Stina

    Tips till er med breda fötter!

    Hej jag ville bara berätta att jag beställt hem några olika ballerinaskor från olika ställen och ellos rosa i satin med en rosett fram, verkligen är stora och breda i storleken!

    Om jag jämför med en som såg ut precis likadant på brandos.se så var den modellen jättemal och trång i jämförelse! (men jättesnygga de med)

    Det är inte ovanligt att jag brukar ha 42 i skor, men ellos 42 var megastora. 41:orna var också de stora, men jag vågar bara inte beställa hem mindre för då kommer de bergis vara för korta ändå. Så jag tänker köra med något slags bra ilägg. 

    Så just nu är jag glad att jag med mina jättebreda klumpfötter också kommer att få se ut som en prinsessa på min bröllopsdag!

    Det trodde jag aldrig! ÄVEN om nu inte mina skor kommer att synas just så mycket!

    VERKLIGEN skönt var det att få stå hemma och prova skor, i stället för att gå runt  till jättemånga affärer och upptäcka att storlek 40 är det största de har överallt. (och det förstår jag eftersom de ej säljs lika mycket)

  • Svar på tråden Tips till er med breda fötter!
  • Aniara4
    Aniara4 skrev 2011-04-19 09:42:56 följande:
    Oh! Jag tror jag har hittat mina skor!
    www.evans.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/Pro...~[209442|209435]^category~[209455|209442]&noOfRefi nements=2
    Nu slog jag till och köpte dem! Fick en kod i mailen med 20% rabatt som gäller till midnatt idag, och till min förvåning blev det även fraktfritt, så för 240:- totalt tyckte jag det var värt att chansa!
    Jag har två farhågor, den ena såklart att de inte passar (jag har som sagt extremt svårt att hitta skor eftersom de sällan passar i formen oavsett storlek), den andra att skorna känns och ser billiga ut. På hemsidan kan man zooma in och titta närmare, och detaljerna ser väl inte helt perfekta ut. Men om de är sköna kommer jag nog att strunta i det, de syns ju inte ändå under klänningen större delen av tiden!

    Är de helt fel kan jag lämna tillbaka dem i butiken när jag åker till London om två veckor (men jag ville inte vänta med att köpa eftersom det inte t.ex. är säkert att rätt storlek finns inne i butiken den dagen), lägga några tior på att skicka tillbaka dem, eller sälja dem här på BT antar jag.

  • Pinkgrape

    När ska "Sverige" fatta att det finns tjejer med lite bredare fötter som också vill kunna köpa skor som en "normal" människa?! Jag blir så less på att gå i skoaffärer här hemma och pröva, det ger inget.

    Tur det finns sidor man kan beställa ifrån som har fina skor :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Aniara4
    Pinkgrape skrev 2011-05-04 23:01:50 följande:
    När ska "Sverige" fatta att det finns tjejer med lite bredare fötter som också vill kunna köpa skor som en "normal" människa?! Jag blir så less på att gå i skoaffärer här hemma och pröva, det ger inget.

    Tur det finns sidor man kan beställa ifrån som har fina skor :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Hear, hear!

    Detsamma gäller f.ö. kläder. Jag har storlek 46/48 och jag blev nästan tårögd när jag kom in på Debenhams - ett jättestort varuhus med två hela våningar med snygga damkläder där nästan alla fanns i min storlek! Dessutom har de folk som hjälper en i provrummet, ger en råd och hämtar andra storlekar om man behöver. Tillbringade en halv dag därinne och kom ut under ett berg av kassar. Se där några tusen kronor som svenska butiker gick miste om!

    Blivande maken har f.ö. skostorlek 39 och får också handla skor utomlands om han vill ha nåt annat än jympadojjor.
  • Aniara4
    Aniara4 skrev 2011-05-04 22:36:03 följande:
    Nu slog jag till och köpte dem! Fick en kod i mailen med 20% rabatt som gäller till midnatt idag, och till min förvåning blev det även fraktfritt, så för 240:- totalt tyckte jag det var värt att chansa!


    Nu har de kommit! Och de är bättre än jag trodde, men förstås inte perfekta. De är, tro det eller ej, lite i bredaste laget t.o.m. för mina korta breda fötter, men så är det också EEE (Extra wide fit) istället för bara Wide fit. Det stod på hemsidan att det fanns båda, men det gick inte att välja när man beställde, så jag funderar på att skriva och fråga om de finns med aningen mindre bred läst.

    Men nu har jag i alla fall ett par skor som jag KAN ha om det knipet, även om jag nog kommer att fortsätta leta efter några ännu finare och skönare. Men det är ju så hopplöst när man har konstigt formade fötter som dessutom gör ont för minsta lilla och vägrar ha mer än ett par cm klack!

    Så här såg skorna ut med mina ovårdade Skäms fötter i:


  • Chicita
    Aniara4 skrev 2011-05-17 18:32:26 följande:
    Men nu har jag i alla fall ett par skor som jag KAN ha om det knipet, även om jag nog kommer att fortsätta leta efter några ännu finare och skönare. Men det är ju så hopplöst när man har konstigt formade fötter som dessutom gör ont för minsta lilla och vägrar ha mer än ett par cm klack!
    Dom där skorna var ju inte helt fel Glad
    Vet precis hur det är att ha såna problem...

    Jag hittade ett par med kilklack som faktiskt är rätt höga, på Scorette.
    Men då var det jättebra uppbyggt under hålfoten och när man står så är tyngden väl fördelad över foten och man åker inte rutchbana i den. Jag kan luta mig bakåt och ta tyngden på hälen och på så sätt avlasta min trampdyna...
    Helt perfekt Skrattande
  • Thessa01
    Aniara4 skrev 2011-05-17 18:32:26 följande:
    Nu har de kommit! Och de är bättre än jag trodde, men förstås inte perfekta. De är, tro det eller ej, lite i bredaste laget t.o.m. för mina korta breda fötter, men så är det också EEE (Extra wide fit) istället för bara Wide fit. Det stod på hemsidan att det fanns båda, men det gick inte att välja när man beställde, så jag funderar på att skriva och fråga om de finns med aningen mindre bred läst.

    Men nu har jag i alla fall ett par skor som jag KAN ha om det knipet, även om jag nog kommer att fortsätta leta efter några ännu finare och skönare. Men det är ju så hopplöst när man har konstigt formade fötter som dessutom gör ont för minsta lilla och vägrar ha mer än ett par cm klack!

    Så här såg skorna ut med mina ovårdade Skäms fötter i:


     



    Intressant tråd, jag har nämligen korta och breda fötter, en omöjlig kombination gällande högklackat iaf Det som funkar bästa är lågklackat i läder som kan töja sig på bredden vid användning...men det vill jag ju inte ha på bröllopsdagen.

    Dessa skor ser fina ut, men fanns det bara denna modell som fick att få i wide fit? Jag vill ha högklackat och inte ballerina, men dessa ser inte kritvita ut och jag tänkte mig en kritvit klänning Eller är de kritvita?
  • Aniara4
    Thessa01 skrev 2011-05-31 12:25:42 följande:
    Intressant tråd, jag har nämligen korta och breda fötter, en omöjlig kombination gällande högklackat iaf Det som funkar bästa är lågklackat i läder som kan töja sig på bredden vid användning...men det vill jag ju inte ha på bröllopsdagen.

    Dessa skor ser fina ut, men fanns det bara denna modell som fick att få i wide fit? Jag vill ha högklackat och inte ballerina, men dessa ser inte kritvita ut och jag tänkte mig en kritvit klänning Eller är de kritvita?
    Nej, de är ivory och relativt gula, defintivt inte kritvita alltså. Evans har 6 par brudskor, och alla deras skor är med bred eller extra bred läst! Länkarna verkar krångla, så gå till  www.evans.co.uk/ och klicka på Shoes - Shoes - och markera "bridal".
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-05-04 23:01:50 följande:
    När ska "Sverige" fatta att det finns tjejer med lite bredare fötter som också vill kunna köpa skor som en "normal" människa?! Jag blir så less på att gå i skoaffärer här hemma och pröva, det ger inget.

    Tur det finns sidor man kan beställa ifrån som har fina skor :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Jag har samma bekymme rmen har också stora fötter. Hittade av en slump butiken Deichmann sko och jag är såld!! De har hur mycket som helst för oss bredfotade töser. Jag hittade mina två par brudskor där och nu handlar jag ingen annanstansGlad Båda paren tillsammans gick lös på under femhundralappenCool
  • Nyfiken gul , nu fru
    JohannaB123 skrev 2016-02-08 05:35:19 följande:

    Hej alla vackra kvinnor!

    Jag håller på att ta fram en stilren, modern och feminin skolinje för bredare fötter och undrar om ni skulle vilja svara på några frågor angående detta. Undersökningen består av två korta formulär som tar ungefär 5 minuter att genomföra. Syftet med undersökningen är att underlätta livet för kvinnor med bredare fötter. För visst är det på tiden att ifrågasätta det homogena skosystemet och lansera ett större utbud för kvinnor med olika fotformer?


    Jag ber dig att svara noggrant eftersom dina svar kommer att påverka resultatet av en produkt som är på väg att lanseras i Sverige. Vem vet, du kanske lyckas skapa just din ultimata sko genom ditt deltagande. Stort tack för din medverkan!


    1. https://www.surveymonkey.com/r/T7FLBG7


    2. https://www.surveymonkey.com/r/ZXZ2YJB

    Bästa hälsningar,
    Johanna Brumark


    skulle vilja be dig om att läsa igenom forumreglerna innan du lägger in såna här typer av inlägg. Tack! 
Svar på tråden Tips till er med breda fötter!