• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • eigollet

    Nu börjar det kinesiska nyaåret så Dino har i alla fall förlängd leveranstid. Min kompis beställde sin brudklänning därifrån idag och de räknar med att skicka den sista veckan i februari.

  • CarolinZ

    Hjälp, nu ringde UPS och sa att min klänning kommer imorgon! Det är 10 dagar sen jag beställde en måttbestäld, så det är ju sjukt snabbt. Tyvärr åkte jag på moms och tull, men det var jag ju förberedd på.

    Nervös är vad jag är, drömde mardrömmar i natt om att jag var för stor för klänningen, haha...

    Nån som vet om jag kan ringa och få dem att ändra utlämningsadress till jobbet, trots att det ska levereras redan imorrn?

  • daniiel
    eigollet skrev 2013-01-29 18:51:01 följande:
    Nu börjar det kinesiska nyaåret så Dino har i alla fall förlängd leveranstid. Min kompis beställde sin brudklänning därifrån idag och de räknar med att skicka den sista veckan i februari.
    Nja, nästan.. det börjar om knappa 2 veckor, den 10 februari är "nyårsafton" så att säga, men ja.. under februari måste man ha lite extra is i magen. Det är deras "spring festival". Dom kommer vara lediga mellan 9 -15 februari :) Då sys vanligtvis inga klänningar och mejlen svaras inte på. Inga klänningar blir skickade då heller såklart.
  • Kaffegrus

    Hurra! Min klänning kom i måndag Den är jättevacker och väldigt lik bilden. Jag ska ta en bild på den när jag får tid. Kan i alla fall rekomendera dinobridal



    Jag beställde egna mått, då jag är lite mindre än 36, men inte så liten som 34. Klänningen är dock liiite stor, så den är nog en vanlig 36:a häller. Detta är ju ganska lätt att fixa hos en skreddare, så inget problem. Dock är den lite kort. Jag är 169 lång, men kommer ju ha klackar :-/ Den är bra i längden när jag är barfota, men kanske blir lite kort med skor..

    Blir det kanske bäst att sälja den jag har och beställa ny?
     
  • a ring on my finger

    Kaffegrus skrev 2013-01-30 09:24:50 följande:Hurra! Min klänning kom i måndag Den är jättevacker och väldigt lik bilden. Jag ska ta en bild på den när jag får tid. Kan i alla fall rekomendera dinobridal Jag beställde egna mått, då jag är lite mindre än 36, men inte så liten som 34. Klänningen är dock liiite stor, så den är nog en vanlig 36:a häller. Detta är ju ganska lätt att fixa hos en skreddare, så inget problem. Dock är den lite kort. Jag är 169 lång, men kommer ju ha klackar :-/ Den är bra i längden när jag är barfota, men kanske blir lite kort med skor.. Blir det kanske bäst att sälja den jag har och beställa ny? Vilken fantastiskt klänning! Får man fråga vad du fick betala?

  • Kaffegrus
    a ring on my finger skrev 2013-01-30 10:08:15 följande:
    Kaffegrus skrev 2013-01-30 09:24:50 följande:Hurra! Min klänning kom i måndag Den är jättevacker och väldigt lik bilden. Jag ska ta en bild på den när jag får tid. Kan i alla fall rekomendera dinobridal Jag beställde egna mått, då jag är lite mindre än 36, men inte så liten som 34. Klänningen är dock liiite stor, så den är nog en vanlig 36:a häller. Detta är ju ganska lätt att fixa hos en skreddare, så inget problem. Dock är den lite kort. Jag är 169 lång, men kommer ju ha klackar :-/ Den är bra i längden när jag är barfota, men kanske blir lite kort med skor.. Blir det kanske bäst att sälja den jag har och beställa ny? Vilken fantastiskt klänning! Får man fråga vad du fick betala?
    Tack Jo, jag är riktigt nöjd. Skickade själv in bilden, som är en blanding av tre klänningar jag ville ha. 270 dollar betalade jag + frakt. Då fick jag extra fin kvalité i tyget. 

    Den ligger dock ute i köp och sälj nu :-/ Måste beställa en ny lite längre..
  • Limba
    Kaffegrus skrev 2013-01-30 10:23:13 följande:
    Tack Jo, jag är riktigt nöjd. Skickade själv in bilden, som är en blanding av tre klänningar jag ville ha. 270 dollar betalade jag + frakt. Då fick jag extra fin kvalité i tyget. 

    Den ligger dock ute i köp och sälj nu :-/ Måste beställa en ny lite längre..
    Nej va trist att den blev för kort! Jättefin annars. 
  • daniiel
    Kaffegrus skrev 2013-01-30 09:24:50 följande:
    Hurra! Min klänning kom i måndag Den är jättevacker och väldigt lik bilden. Jag ska ta en bild på den när jag får tid. Kan i alla fall rekomendera dinobridal

    Jag beställde egna mått, då jag är lite mindre än 36, men inte så liten som 34. Klänningen är dock liiite stor, så den är nog en vanlig 36:a häller. Detta är ju ganska lätt att fixa hos en skreddare, så inget problem. Dock är den lite kort. Jag är 169 lång, men kommer ju ha klackar :-/ Den är bra i längden när jag är barfota, men kanske blir lite kort med skor..

    Blir det kanske bäst att sälja den jag har och beställa ny?
    Om den inte hade varit lite stor och kanske lite kort, hade du velat behålla den då? Isåfall, så tycker jag att du ska försöka fixa den. Lämna in den och få den lite insydd och kolla om den går att lägga ner lite. Pröva den med skorna du tänkt ha och kolla hur det ser ut. Det finns absolut ingen garanti för att en ny klänning skulle bli bättre. Så som din klänning är, med dom "felen", är väldigt vanligt.

    Och vi väntar spänt på att få se bilder! :D
  • CoG

    Vad kul att den blev så bra ändå.
    Jag håller med daniiel om att du borde kolla om det går att göra ngt åt längden.
    Det kanske går att sy till en mer spets eller ngt?...


    Kaffegrus skrev 2013-01-30 09:24:50 följande:
    Hurra! Min klänning kom i måndag Den är jättevacker och väldigt lik bilden. Jag ska ta en bild på den när jag får tid. Kan i alla fall rekomendera dinobridal


    Jag beställde egna mått, då jag är lite mindre än 36, men inte så liten som 34. Klänningen är dock liiite stor, så den är nog en vanlig 36:a häller. Detta är ju ganska lätt att fixa hos en skreddare, så inget problem. Dock är den lite kort. Jag är 169 lång, men kommer ju ha klackar :-/ Den är bra i längden när jag är barfota, men kanske blir lite kort med skor..

    Blir det kanske bäst att sälja den jag har och beställa ny?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!