• 1700tal

    Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

    I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

    Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

    Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

    Några kinatillverkare:

    http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

    Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Sommarbrud

    Snart 11 månader, och just nu skit sur! Är jätte trött men vägrar sova. skoj..


     


    har du beställt klänningen ?

  • Knopan

    När de inte vill sova är det inget vidare kul.

    Ja, nu är klänningen beställd. Jag är skitnervös. Det slog mig idag att jag ju kommer få se och höra om din när du får den och då tänkte jag på risken att du inte kommer vara nöjd med den och då lär ju inte jag bli det med min heller. Jag får undvika dina inlägg i slutet av maj    

  • zvartaliljan

    Här är jag! Blev hippad igår så är lagom seg i skallen...
    Här hade jag förklarat mycket NOGA att jag AVSKYR pinsamheter så de hade lovat både mig och min sambo att det skulle bli lugnt. Igår lurade de iväg mig till mina föräldrar och där kom sen mina storasystrar och hämtade iväg mig till ett spa, åh vad mysigt tänkte jag! De förstår PRECIS vad jag tycker om.
    Väl där super de ner mig rejält o kör frågesportet med pinsamma frågor som de aldrig fått svaren från mig nykter...

    SEN tyckte det att de skulle få ha sitt roliga...kan säga att jag blev allt annat än vacker...och med nappflaskan (givetvis fylld med sprit) i högsta hugg så fick jag vandra in på ett fullsatt Harrys med ett block med uppdrag jag skulle slutföra...typ "flörta med dörrvakten", "be den snyggaste killen om en puss", "nyp den snyggaste killen i rumpan", "tigg gratis sprit i baren, nappflaskan ska fyllas på", "dansa med den snyggaste killen" o.s.v...o när blocket var slut så fyllde de bara på med fler och fler uppdrag...slutar med att till slut står jag uppe på scenen med Rickard Herrey!!!

    Men vet ni vad? Jag hade jävligt roligt o bara skrattar åt allt just nu Men fy fan vad ful jag var alltså Stort tuperat hår som de sprejade i rosa och svart, en stor ful grön virkad krona med en stor trasig slöja. En typ 5 storlekar för stor röd långklänning a´la 20-talet med små blommor på. Till det ett par silver-strumpbyxor, röda benvärmare och knallrosa 80-talsskort. Knallrosa och röda smycken. Ja och sminkningen ska vi inte nämna...
    Till detta min bästa accesoar...nappflaskan!
    Och mig ropar Herrey upp till scenen med orden "Du där, GUD vad vacker du är ikväll!"

  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-05-21 20:49:00 följande:
    När de inte vill sova är det inget vidare kul.

    Ja, nu är klänningen beställd. Jag är skitnervös. Det slog mig idag att jag ju kommer få se och höra om din när du får den och då tänkte jag på risken att du inte kommer vara nöjd med den och då lär ju inte jag bli det med min heller. Jag får undvika dina inlägg i slutet av maj    
    Men det kan ju vara olika. Herregud det är ju säkert inte ens samma person som syr :)

    Jag hoppas att jag blir super nöjd med min Ahh den ska komma nästa vecka
  • Sommarbrud
    zvartaliljan skrev 2011-05-21 20:51:43 följande:
    Men oj vad roligt att du hade skoj :) Förstår att du är lite trött idag!
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-05-21 20:53:37 följande:
    Men det kan ju vara olika. Herregud det är ju säkert inte ens samma person som syr :)

    Jag hoppas att jag blir super nöjd med min Ahh den ska komma nästa vecka
    Hjälp, nästa!? Det blir spännande    Vi håller tummarna!

    Nu ska jag äta godis och se på film med världens snyggaste man    
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-05-21 20:56:38 följande:
    Hjälp, nästa!? Det blir spännande    Vi håller tummarna!

    Nu ska jag äta godis och se på film med världens snyggaste man    
    Men oj vad mysigt jag sitter här med ett surt barn och en ganska sur man och livet leker NOT!! Och inget godis heller förresten
  • Aylas
    1700tal skrev 2011-05-21 18:55:21 följande:
    Nejmen, är du oxå linköpingsbo?? Skrattande Och har sett slottet, det är mer än vad vi hade! Ja, det var allén som fick oss att vilja vigas i ljungs kyrka istället för Vreta klosterkyrka som vi först tänkte när vi tittade på kartan.. Men ljungs kyrka, läget och allén är ju fantastiska!

    Men var ska ni gifta er nu då eftersom det knappt finns mobiltäckning?
    Jag är till och med uppvuxen i Ljungsbro och inte mer än ett par km från Ljung.. men flyttade därifrån för ganska många år sedan nu... Men rätterna och familjen finns kvar

    Det stora metropolet Hycklinge har vi festen i 135 invånare och mobiltäckning vid klart väder...
  • Aylas
    zvartaliljan skrev 2011-05-21 20:51:43 följande:
    Här är jag! Blev hippad igår så är lagom seg i skallen...
    Låter som en grym hippa!!! ...och man ska vara seg dagen efter
    hoppas att mina systrar och tärnor syr i hop nått lika kul!
  • zvartaliljan
    Sommarbrud skrev 2011-05-21 20:56:14 följande:
    Men oj vad roligt att du hade skoj :) Förstår att du är lite trött idag!
    Ja o idag skulle då alla näbbar prova sina klänningar. De jag fick från Milanoo.
    Hade ju köpt 4 stycken.

    Den i strl.6 år får sys upp lite lätt och ha en stooor underkjol så passar den min dotter.

    Den i strl.8år får 10-åringen ha med en stor underkjol och klackar, så passar den.

    Den i strl.10år var för smal för någon av de andra och suuuperlång så den får 11-åringen (som är lika lång som en normal 13-åring med en midja som en 3-åring) ha med en stor underkjol och klackar.

    Den i strl.12 år blir då över och stackars 8-åringen blev ganska ledsen för den satt ju uselt nu, men min mamma har lovat göra sitt bästa för o få den lika fin som de andra.

    Vi har ju tyvärr inte tid att köpa nya klänningar, bara 3 veckor kvar ju!

    Är så jävla sur på Milanoo...3 mail har jag skickat till service med klagomål men inte ett enda jävla svar...Här står jag med 2 brudklänningar som är lååååångt från vad jag beställde och sen 4 helt felsydda näbbklänningar som måste sys om o köpas underkjolar till (superfina utan underkjol, men blir mindre o sy om med underkjol)
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!