• missyJ

    Härnösands/Sundsvalls bröllop i sommar?

    Hej Hej!
    Tänkte att kanske vi som bor i kring varandra kunde samlas på samma ställe och byta tankar?

    Vi bor iaf i Härnösand och ska gifta oss 13 Augusti!
    Några fler?

  • Svar på tråden Härnösands/Sundsvalls bröllop i sommar?
  • Bröllop201187

    Jorå det går sakta men säkert framåt =)

    Anmälningar till bröllopet rullar in hela tiden..

    Håller¨på att inhandla alkohol och dekorationer nu, och sedan ska vi provsmaka bröllopstårtan, och sambons frack ska köpas in så. Det börjar falla på plats med allt 

  • MeahJ
    Margris skrev 2011-04-04 19:15:15 följande:
    Var ifrån kommer ni andra att beställa er tårta?
    Bra fråga, nån som vet något bra ställe?
  • Margris

    Vi tänkte beställa vår tårta från Stenstans bageri i Sundsvall. Hur vi ska lösa transporten till Bollsta är en annan fråga ;) 

  • Bröllop201187

    Det finns juh tullporten i Härnösand, och sedan finns juh jeansboa i älandsbro..

    Jag har en kompis som är konditor som ska göra våran =) 

  • MuBu

    Nu hoppar jag in och gör ett OT,
    men tullportens blåbärstårta är bara så otroligt god, den skickar jag alltid efter när jag fyller år :)


  • missyJ

    har hört att city gross har billiga (15 kr /biten) och att nån gymnasieskola i svall har eget bageri där doim säljer, tänkte kolla upp dom två jag för o se vilken som är billigast!

  • Margris

    Har också hört om City Gross..kanske värt att kolla upp. Men vårt problem med frakten återstår, men det löser sig :)
    Skolor kan jag bara komma på en för tillfället och det är Altinska (Hedbergska).
    Annars är ju Stenstans bageri oslagbara. Vi tänkte inte beställa någon speciell bröllopstårta utan ta en ur deras ordinare sortiment. De kostar 210:- för 10 bitar, inte så farligt tycker jag. Jag gillar inte vanliga gräddtårtor så det blir en moussetårta med browniebotten.

  • Margris

    Var lite snabb att posta. Det står mellan den här på bilden med browniebotten, mjölkcholkadmousse och svartavinbärsmousse eller en med passionsfruktsmousse och då blir det vit choklad runt om.


Svar på tråden Härnösands/Sundsvalls bröllop i sommar?