• vickan1976

    Billiga bröllop- idéer!

    Vi gifter oss den 11 juni och har ganska precis kommit igång med förberedelserna. Båda är sjukskrivna sedan en tid tillbaka och vi har ingen budget. Men totalt går det nog på 10.000kr i alla fall. Ska ha ca 50 gäster.

    Klänningen jag ska ha är begagnad och köpt på Tradera för under 500kr.



    Skorna kostade 70kr på tradera


    Ringarna kostade 800kr på auktion. Det är två släta guldringar och en genombruten med vitguld i infattningarna och små diamanter.



    Slökten hjälper till med buffématen, lokalen kostar 500kr och då har vi tillgång till kök med allt i! Klänningar till barnen ska jag sy och det mesta vi behöver köps på Ullared.

    Fler bilder kommer.


    Hur gör ni för att hålla priset nere?

  • Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!
  • MiaAnd

    Nu har jag också provdukat lite här hemma, med hjälp av naturens resurser. :) Skulle dock vilja ha in lite mer färg på nåt sätt. Förslag?



    Som ni ser har jag gjort två varianter på "festhäftena" (tog det jag hade hemma). Silverband skulle matcha inbjudningarna, men jag tänker att det kanske skulle lätta upp att ha nån färg på bandet istället. Förslagsvis samma som blommorna i vaserna. Bladen i mitten av bordet kommer troligen att bli murgröna sen. Ska även tillägga att vi gifter oss i en ruin, därför tänkte vi att det kunde va kul att "ta med" stenarna in på festen. :)
     
  • dreams come true

    MiaAnd: blockljus i samma färg som banden till festhäftena?

  • Kattpoet

    En vän ska ha knytkalas och OM vi har råd att åka så blir det jag som gör tårtan, maten är presenten till brudparet, folk verkligen gillade iden.  

     

  • MiaAnd

    Skulle nog va jättefint, gillar blockljus jättemycket, men tycker de är så dyra. Tips på var man hittar billiga blockljus? Det går ju åt några stycken..

  • MiaAnd
    Kattpoet skrev 2011-04-16 20:03:57 följande:
    En vän ska ha knytkalas och OM vi har råd att åka så blir det jag som gör tårtan, maten är presenten till brudparet, folk verkligen gillade iden.  

     
    Kul idé!
  • MiaSKPG

    vilken bra tråd!

    vi ska bland annat använda gamla koservburkar och "pimpa" som jag sedan sätter blommor i och dekorerar i kyrkan med
    Sen köpte vi MJÖD 6pack ölgalas på ikea men dem ska jag ha som blomvaser på borden istället. kostade 49kr

  • Annie802

    Hej, vet inte om du behöver fler smycken till dg själv eller andra som ska delta i bröllopet. Antar att det inte är högsta prioritetet men tänkte iallfall tipsa om www.carmencita.se . Där finns vackra silversmycken till i flera fall lägre priser än vad typ Guldfynd tar. Jag tänker iallafall som så att det kan vara kul med en äkta ädelmetall eftersom man förmodligen vill kunna spara smyckena från den speciella dagen, och då är ju silver ofta det bästa mest prisvärda alternativet.  Startade igårkväll en tråd om just smycken till mina tärnor och det slutade med att jag köpte smyckena just där på carmencita. Lycka till med bröllopsplaneringen Glad

  • livan86
    MiaAnd skrev 2011-04-16 19:35:53 följande:
    Nu har jag också provdukat lite här hemma, med hjälp av naturens resurser. :) Skulle dock vilja ha in lite mer färg på nåt sätt. Förslag?


    Som ni ser har jag gjort två varianter på "festhäftena" (tog det jag hade hemma). Silverband skulle matcha inbjudningarna, men jag tänker att det kanske skulle lätta upp att ha nån färg på bandet istället. Förslagsvis samma som blommorna i vaserna. Bladen i mitten av bordet kommer troligen att bli murgröna sen. Ska även tillägga att vi gifter oss i en ruin, därför tänkte vi att det kunde va kul att "ta med" stenarna in på festen. :)
    tycker att de va en jätte fin dukning de blå bandet var fint. men kanske att nått mer skulle vart blått också, nån blomma eller något!
    annars var de toppen, enkelt och snyggt
Svar på tråden Billiga bröllop- idéer!