• Kit73

    Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!

    Nu är det dags att en gång för alla ändra på myten att borgerliga bröllop måste vara över på två minuter i rådhuset, utan bröllopsgäster, ingen musik och utan bröllopsklänning.

    Här kan vi samlas vi som har eller ska gifta oss borgerligt. Eller som kanske funderar i dom banorna!

    Vi byter idéer och ger tips, inspiration och råd til varandra, som hjälper oss till ett riktigt fint och pampigt bröllop!

    I sommar gifter jag mig på ett slott;  utomhusvigsel med levande musik!
    Hur ser ditt bröllop ut?
    Hur har ni lagt upp er ceremoni?
    Berätta!

    Ser fram emot att spräcka en del fördomar som vissa av våra gäster, har om vad ett borgerligt bröllop innebär!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 13:35
    Vill bara tydliggöra att jag med pampigt inte nödvändigtvis menar dyrt!

  • Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!
  • Yasse

    Vi gifter oss den 1 oktober i Stockholm och kommer att ha vår vigsel i samma sal som middag och efterföljande fest kommer att hållas. Vår vigselförättare känns helt rätt och han engagerar sig en hel del.  Det blir inslag av musik både levande och inspelat, blandat med vår berättelse och kärleksförklaringar och sen så klart själva vigselakten. Längtar så mycket:)

  • BlomAnna
    missidis skrev 2011-08-29 22:08:46 följande:

    Det ska jag googla på direkt


    Gunnebo slott var där vi egentligen skulle vigt oss och haft efterföljande fest me´n vi blev så kära i www.rivercafe.se så vi hoppar nog Gunnebo. Vi kan ha vigseln där men tycker inte riktigt det passar sig att va först på ett 1800-tals inspirerat ställe för att sedan ha festen på ett modern ställe. Därför går ju slottsmiljöer egentligen bort... Eller är jag bara känslig som tänker så`? Kanske ingen som kommer tänka så äv gästerna?


    Vi ville ha vigseln i "läppstiftet" men de tog bara emot om man hade middagen där med... och den är ju redan "bortlovad" :D


     


    Överås var för slitet tyckte jag, nääs för långt bort och varmbadhuset blir för långt bort eftersom vi bestämt plats för fest :)


    Jag fattade aldrig att ni redan bestämt festlokal Sorry
  • Helcore

    Vi gifte oss borgligt på en boulebana utanför lokalen vi hyrt. Hjuviks Båtklubb utanför Göteborg. Vi hyrde bänkar, röd matta och bolmbåge. Min och makens bror spelade gitarr och två av mina kompisar sjöng. Vi kom i båt och överaskade gästerna. Det var en helt fantastisk dag! Och inget är omöjligt på en borlig vigsel:) Vi hade Jan Filipsson som vigselförättare. En underbar man!


  • missidis

    Har du bilder från hur det ser ut innefrån Hjuviks klubbhus?

  • Freakie
    Rebekka 2012 skrev 2011-08-29 20:46:16 följande:
    Ni som redan har haft/ fixat vigselförrättare:
    Hur mkt betalade ni? Om man tar kontakt med en VF via rådhuset tar dessa 600 kr (i Malmö iaf). Men jag har hittat en på nätet som även sjunger om man vill.
    Vi skulle vilja ha 2 sånger framförda under vigseln. Vet någon vad som är ett "normalt" pris då?

     


    Gifte oss borgerligt på Malmöhusslott 30:e juli i år, vår VF tog också 600 för det. Är det Lilian som ni har pratat med? Kan rekommendera henne. Jag var alldeles för uppspelt och nervör under vigseln för att komma i håg vad hon så men våra gäster så att hon var mycket bra, personlig och varm.

  • Nikkita
    Freakie skrev 2011-08-31 10:03:36 följande:

     Gifte oss borgerligt på Malmöhusslott 30:e juli i år, vår VF tog också 600 för det. Är det Lilian som ni har pratat med? Kan rekommendera henne. Jag var alldeles för uppspelt och nervör under vigseln för att komma i håg vad hon så men våra gäster så att hon var mycket bra, personlig och varm.


    Hon jag hittade på nätet heter Marie-Louise, har inte varit i kontakt med någon från rådhuset än... Har du möjligtvis några kontakuppgifter kvar till Lilian, kan du i så fall maila dem till mig? rebekka_t84@hotmail.com
    Tack!!! Solig
  • Hardaei

    Tips om plats där man kan gifta sig borgligt i Hudiksvall? Gärna tips om vigselförättare!

    Tack på förhand

  • Kattpoet

    Du kan gifta dig var som helst i Hudiksvall borgligt, hitta en fin festlokal som du gillar så kan du ha vigsel där med.

  • Hardaei

    mmm lättare sagt än gjort....det finns inte så många fina festlokaler här, dem få som finns kostar skjortan!! Jag är ute efter ett romantisk ställe, men hittar inte....aja the search goes on......

Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!