• Kit73

    Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!

    Nu är det dags att en gång för alla ändra på myten att borgerliga bröllop måste vara över på två minuter i rådhuset, utan bröllopsgäster, ingen musik och utan bröllopsklänning.

    Här kan vi samlas vi som har eller ska gifta oss borgerligt. Eller som kanske funderar i dom banorna!

    Vi byter idéer och ger tips, inspiration och råd til varandra, som hjälper oss till ett riktigt fint och pampigt bröllop!

    I sommar gifter jag mig på ett slott;  utomhusvigsel med levande musik!
    Hur ser ditt bröllop ut?
    Hur har ni lagt upp er ceremoni?
    Berätta!

    Ser fram emot att spräcka en del fördomar som vissa av våra gäster, har om vad ett borgerligt bröllop innebär!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 13:35
    Vill bara tydliggöra att jag med pampigt inte nödvändigtvis menar dyrt!

  • Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!
  • Kit73

    Är det nån här nu som kan hjälpa mig? Vad heter låten de ska dansa bröllopsvals till i Eat Pray Love?

  • GeneralElectric

    Vi ska ha ett pampigt kyrkbröllop, så jag har inte följt denna tråd och vet inte om detta föreslagits tidigare. Men om jag skulle arrangera ett pampigt, borgerligt bröllop inomhus med plats för många gäster, och om jag hade en stor budget (det finns kanske någon sådan som följer tråden...) skulle jag välja Grünewaldsalen eller någon av de andra salarna som hyrs ut på Konserthuset...
    www.konserthuset.se/Default.aspx&Sida=Hyr%2ben%2bsal&InformationPageItemId=47&Kategori=Gr%C3%BCnewaldsalen
    Men tyvärr verkar det väldigt dyrt...
    Detsamma gäller Grand Hotel:
    www.grandhotel.se/festvaning/lokaler/spegelsalen.asp

    Ni som gillar en industriell, historisk känsla kanske kan kolla in Färgfabriken:
    fargfabrikenskafe.se/festvaningen

  • LillaMy666
    Amejuli skrev 2011-05-04 10:32:56 följande:
    LillaMy666: Hur gick det med din lokalval? Är nyfiken! :-P
    Jag håller på och dealar med Valvet som festlokal eftersom vi verkligen, verkligen gillar den lokalen. Men den är dyr tyvärr. Fast på något sätt måste det gå!

    Det är fortfarande svårare med vigsellokal. Eftesom vi liksom bokar upp en lokal för den dagen så kan de ju inte hyra ut den till någon som vill ha hela festen. Vi får alltså betala full hyra för en hel lördag fast vi kanske bara nyttjar lokalen (oavsett vilken, gäller alla jag kontaktat) ett par timmar. Iiiiinte bra.

    Fortsättning följer!
  • JNT

    Hej på er allihop!


    Någon av er som vet om någon bra vigselförrättare i Jönköpings län som går med på att göra vigselceremonin personlig? Gärna i Gnosjö-Gislaved-Värnamo-trakten?

  • Loche
    JNT skrev 2011-05-10 23:49:20 följande:

    Hej på er allihop!


    Någon av er som vet om någon bra vigselförrättare i Jönköpings län som går med på att göra vigselceremonin personlig? Gärna i Gnosjö-Gislaved-Värnamo-trakten?


    Maila till din länsstyrelse så får du hela listan på vilka som är vigselförrättare i ditt län. :)
  • Fröken Lindström

    Hej!
    Jag är ny här :) Gifter mig om tre veckor.

    Skulle vilja ha lite hjälp med ceremonin, förslag på dikter o sånt, kanske egna löften.
    Bläddrade i tråden men orkade bara till sid 15. Såg att de flesta fått mailat till sig så jag gav upp :)
    Någon som har några förslag? :) 

  • lunagarden

    6 veckor kvar till vårt bröllop

    Vill gärna ha tips på vigselmusik och lite annat kring själva vigseln. Vi gifter oss utomhus i en slottspark

  • hedvig007
    Fröken Lindström skrev 2011-05-30 16:58:49 följande:
    Hej!
    Jag är ny här :) Gifter mig om tre veckor.

    Skulle vilja ha lite hjälp med ceremonin, förslag på dikter o sånt, kanske egna löften.
    Bläddrade i tråden men orkade bara till sid 15. Såg att de flesta fått mailat till sig så jag gav upp :)
    Någon som har några förslag? :) 
    Jag tycker att "Jag fryser om dina händer" av Bo Bergman är så fin! Vi ska ha "För kärlekens skull" av Ted Gärdestad som solosång.

    Jag är också ny här. Vi passar på och har två bröllop, vigsel med bara oss och våra vittnen och (ganska liten och inte alls pampig) fest några veckor senare med egen cermoni för släkt och vänner.
Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!