• Kit73

    Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!

    Nu är det dags att en gång för alla ändra på myten att borgerliga bröllop måste vara över på två minuter i rådhuset, utan bröllopsgäster, ingen musik och utan bröllopsklänning.

    Här kan vi samlas vi som har eller ska gifta oss borgerligt. Eller som kanske funderar i dom banorna!

    Vi byter idéer och ger tips, inspiration och råd til varandra, som hjälper oss till ett riktigt fint och pampigt bröllop!

    I sommar gifter jag mig på ett slott;  utomhusvigsel med levande musik!
    Hur ser ditt bröllop ut?
    Hur har ni lagt upp er ceremoni?
    Berätta!

    Ser fram emot att spräcka en del fördomar som vissa av våra gäster, har om vad ett borgerligt bröllop innebär!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 13:35
    Vill bara tydliggöra att jag med pampigt inte nödvändigtvis menar dyrt!

  • Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!
  • Margris

    Här kommer en bild :) Den ska dock sys upp och in lite grann men jag är såå nöjd!
    Den är köpt på DHgate.com, vad säljaren hette har jag inte i huvudet just nu men det kan jag ju ta reda på om någon är nyfiken.



     
  • Margris

    Har nu ikväll fått reda på att vår toastmadame har något stort på g inför champagneprovningen. Min syster som jag inte har pratat med om provning försasig nu ikväll;) så det blir spännande!

    Junibrud: Ingångsmusik väljer vi mellan Pachebels Canon i D major eller Greensleves. Men nu har jag hittat flera nya favoriter på ett album som heter Old English Melodies med Craig Duncan :)

  • Lev idag
    Oniq skrev 2011-03-23 12:58:16 följande:
    Har du kollat storleken på de du beställer? Jag fick hem en bunt pyyyyyyttesmå (ca 2mm) kristaller när jag beställde. Visserligen gick det på 11kr, men lite snopen blev jag.

    Varför kan inte alla hålla sig till det metriska systemet? :)
    Ja jag beställde 2 olika först och ja, där va de olika stora och olika färg. Så jag gjorde samma misstag istället för att kolla upp vad jag beställt första gången :P
    Så jag kollade upp det och nu har jag vunnit 2 auktioner på samma kristaller som jag beställde från början :)
    Väntar även på auktionen på rosenbladen ska ta slut :)
    Har fått ny bröllopsenergi nu när min mamma blir mer och mer insatt och har massa tips och ideér :D Så himla roligt!
  • Amejuli
    Junibrud skrev 2011-03-24 17:35:02 följande:
    Hej tjejer! Undrar vad ni ska ha för ingångsmusik?
    Vi ska ha en tjej som spelar trumpet:

    Telemann : "La Grace"

    Länk om du vill lyssna:

    ">

     
  • Amejuli

    Hej allihop!

    Vilken jättebra tråd! Har bara hunnit läsa igenom fram till 7:de sidan ännu men vilken bra läsning! Massa tips!

    Vi gifter oss också borgerligt den 30:de juli i sthlm-trakten och nog ska det bli pampigt allt! Man blir lite ledsen av de som inte ser det som lika fint eller på riktigt men om de har den uppfattningen så hoppas jag att de ändrar den uppfattningen efter att ha varit på vår vigsel.

    Vår vigselplats är i en underbarpark där vi hyr ett litet ställe som de spärrar av åt oss. På bilden är det uppe under det där taket:


    vattenfall.jpg

    Vi har inte riktigt bestämt allt än men vi har bokat en kvinnlig vigselförrättare.
    "ingångsmusiken" kommer bestå av en tjej som spelar trumpet.
    Sen kommer vigseln även innehålla två soloframträdanden varav en sång är en som jag har valt till min blivande och den andra är en som han har valt till mig.
    Vi ska nog ha någon dikt eller text också som någon läser upp.
    Sen ska vi nog ha någon väldigt glad "utgångslåt"

    Efteråt bli det lite lemonad i parken och sen bär det av mot festplatsen i min styvpappasgamla CV:2:a som känns väldigt retro och mysig. Festen hålls i en lantligt romantisk bygdegård med buffé, våningstårta och dans.

    Käms ju super att ha någon tråd där man kan bolla sina idéer kring vigseln som jag tycker är den svåra biten.

  • Kit73
    Amejuli skrev 2011-03-25 10:58:53 följande:
    Hej allihop!

    Vilken jättebra tråd! Har bara hunnit läsa igenom fram till 7:de sidan ännu men vilken bra läsning! Massa tips!

    Vi gifter oss också borgerligt den 30:de juli i sthlm-trakten och nog ska det bli pampigt allt! Man blir lite ledsen av de som inte ser det som lika fint eller på riktigt men om de har den uppfattningen så hoppas jag att de ändrar den uppfattningen efter att ha varit på vår vigsel.

    Vår vigselplats är i en underbarpark där vi hyr ett litet ställe som de spärrar av åt oss. På bilden är det uppe under det där taket:

    Vi har inte riktigt bestämt allt än men vi har bokat en kvinnlig vigselförrättare.
    "ingångsmusiken" kommer bestå av en tjej som spelar trumpet.
    Sen kommer vigseln även innehålla två soloframträdanden varav en sång är en som jag har valt till min blivande och den andra är en som han har valt till mig.
    Vi ska nog ha någon dikt eller text också som någon läser upp.
    Sen ska vi nog ha någon väldigt glad "utgångslåt"

    Efteråt bli det lite lemonad i parken och sen bär det av mot festplatsen i min styvpappasgamla CV:2:a som känns väldigt retro och mysig. Festen hålls i en lantligt romantisk bygdegård med buffé, våningstårta och dans.

    Käms ju super att ha någon tråd där man kan bolla sina idéer kring vigseln som jag tycker är den svåra biten.


    Det låter alldeles underbart!!!
  • SnowFairy

    Vi kommer också att gifta oss borgerligt (och pampigt) i maj. Det kommer vara vit klänning, vigselcermoni med levande musik, trerättersmiddag, styrdans och sedan party. Bröllopstårta, fotografering av alla gäster, överraskningar och "lekar". 
    Sedan har jag ordnat en överraskning till min m2b och alla gäster. Ett bröllopsfyrverkeri :)

    Lite bilder från lokalen där både vigsel, middag och fest kommer att hålla hus.
    (Ursäkta att de blev lite stora, men orkade inte göra dem mindre)



     






     
Svar på tråden Vi som vill ha ett pampigt borgeligt bröllop!!