• gbg2012

    Göteborgsbrudar 2012!

    Hej,

    Är det någon mer från Göteborg som gifter sig 2012? =)

    Tänkte att vi kunde utbyta idéer med varandra! =)

    Jag gifter mig 2 juni 2012. =)

  • Svar på tråden Göteborgsbrudar 2012!
  • BlackWIngedAngel
    gbg2012 skrev 2011-03-01 14:39:35 följande:
    Härligt att du redan har en favoritfloist. Vi har bara bokat lokaler så hitta allt det andra återstår. =)

    Egentligen står vårt bröllopsplanerande stand by, men ni märker ju hur det går! =)

    Håller på med min uppsats nu, tar examen i juni. =)
    Jepp, hon gör fantastiska binderier. :)
    Håret däremot kommer vara min svårighet, gissar jag. Jag är så väldigt noggrann när det gäller mitt hår så att hitta en frisör som förstår vad jag är ute efter känns jätteviktigt. 
  • teztroll
    gbg2012 skrev 2011-03-01 14:36:28 följande:
    Skansen kronan ser fint ut, vi funderade på det först. Men nu blir det vigsel på Gunnebo slott och festen kommer att vara på Villa odinslund. Det är fint med äldre byggnader. =)
    Det är verkligen fint med äldre byggnader, ja. Dessutom ville vi gärna ha en symbol för Göteborg.
    gbg2012 skrev 2011-03-01 14:39:35 följande:
    Härligt att du redan har en favoritfloist. Vi har bara bokat lokaler så hitta allt det andra återstår. =)

    Egentligen står vårt bröllopsplanerande stand by, men ni märker ju hur det går! =)

    Håller på med min uppsats nu, tar examen i juni. =)
    Jag har också problem med att vara stand-by med planeringen. Vill helst göra allt nu!

    Vad tar du examen i?
  • SnartFruSir
    gbg2012 skrev 2011-02-28 21:08:41 följande:
    vad roligt! Ni som ska gifta er i år när ska ni gifta er? 

    Jag med! Mkt att fixa kvar. Har ni tittat på lokal än? =) 
    20 augusti blir det för vår del. Så mindre än 6 månader kvar nu. La inbjudningarna på lådan idag. Ni som gifter er 2012 kan verkligen se fram mot mycket. Men jag kände mig lite frustrerad att aldrig kunna bokat något, för att det var "för tidigt". Men nu så, nu blir planerna verklighet
  • Wintercandles

    uh nice tråd. Vi gifter oss jan- 2012.
    Men det känns som en evighet till dess

  • gbg2012
    teztroll skrev 2011-03-01 15:12:27 följande:
    Det är verkligen fint med äldre byggnader, ja. Dessutom ville vi gärna ha en symbol för Göteborg.
    gbg2012 skrev 2011-03-01 14:39:35 följande:
    Härligt att du redan har en favoritfloist. Vi har bara bokat lokaler så hitta allt det andra återstår. =)

    Egentligen står vårt bröllopsplanerande stand by, men ni märker ju hur det går! =)

    Håller på med min uppsats nu, tar examen i juni. =)
    Jag har också problem med att vara stand-by med planeringen. Vill helst göra allt nu!

    Vad tar du examen i?
    Jag pluggar folkhälsovetenskap. Så i juni får vi ta tag i det praktiska igen.
  • gbg2012
    SnartFruSir skrev 2011-03-01 21:09:22 följande:
    20 augusti blir det för vår del. Så mindre än 6 månader kvar nu. La inbjudningarna på lådan idag. Ni som gifter er 2012 kan verkligen se fram mot mycket. Men jag kände mig lite frustrerad att aldrig kunna bokat något, för att det var "för tidigt". Men nu så, nu blir planerna verklighet
    Härligt, inte långt kvar nu då. Ja det är mkt som ska fixas. Vi ska gifta oss borgerligt med, så ordna musiker och skriva hela cermonin själva. En utmaning. 
  • gbg2012
    Wintercandles skrev 2011-03-01 23:02:29 följande:
    uh nice tråd. Vi gifter oss jan- 2012.
    Men det känns som en evighet till dess
    mindre än ett år ändå. Har ni tittat på lokal? 

     
  • teztroll
    gbg2012 skrev 2011-03-01 23:19:37 följande:
    Härligt, inte långt kvar nu då. Ja det är mkt som ska fixas. Vi ska gifta oss borgerligt med, så ordna musiker och skriva hela cermonin själva. En utmaning. 
    Har ni funderat mycket på hur ni ska ha vigselcermonin? Vi ska ju också gifta oss borgerligt, men vet inte riktigt hur vi ska lägga upp vigseln.
  • gbg2012
    teztroll skrev 2011-03-02 08:43:14 följande:
    Har ni funderat mycket på hur ni ska ha vigselcermonin? Vi ska ju också gifta oss borgerligt, men vet inte riktigt hur vi ska lägga upp vigseln.
    Vi har hyrt en lokal, gunnebo slott, väldigt fint. Där får det plats max 65 personer så det påverkar gästlistan. De har en flygel i lokalen så vi har tänkt anlita någon som kan spela piano och sjunga. Ska titta på det närmare till sommaren. Men några låtar som vi tycker om och någon dikt och att vigselförättren kommer dit ut. Det är mkt att tänka på och vi vet inte riktigt än hur vi ska ha allt, ordning och så. Men cermonin är tänkt att vara 20-25 min. Brudtärnan kan spela altfiol så troligtvis ska hon spela något i någon av låtarna, sedan att den andra brudtärnan läser någon dikt. =) 

     
  • teztroll
    gbg2012 skrev 2011-03-02 13:58:45 följande:
    Vi har hyrt en lokal, gunnebo slott, väldigt fint. Där får det plats max 65 personer så det påverkar gästlistan. De har en flygel i lokalen så vi har tänkt anlita någon som kan spela piano och sjunga. Ska titta på det närmare till sommaren. Men några låtar som vi tycker om och någon dikt och att vigselförättren kommer dit ut. Det är mkt att tänka på och vi vet inte riktigt än hur vi ska ha allt, ordning och så. Men cermonin är tänkt att vara 20-25 min. Brudtärnan kan spela altfiol så troligtvis ska hon spela något i någon av låtarna, sedan att den andra brudtärnan läser någon dikt. =) 

     
    Åh!
    Har också funderat på diktuppläsning. Skulle vilja att en av mina närmaste vänner läser Shakespeares Sonett 116 på engelska, men hon är väldigt blyg, så jag vet inte om hon vågar.

    Sen hoppas jag att killarna i m2b:s band kan tänka sig att spela någon fin låt också. Måste bara hitta nån i bekantskapskretsen som kan sjunga. =)
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2012!