• gelehallon

    Fler med grönt som färgtema???

    Ja precis som rubriken lyder, finns det fler med grönt som färgtema??

    Har ni också svårt att hitta vissa detaljer???

  • Svar på tråden Fler med grönt som färgtema???
  • malinsmamma


    gelehallon skrev 2011-02-24 09:41:03 följande:
    Ja precis som rubriken lyder, finns det fler med grönt som färgtema??

    Har ni också svårt att hitta vissa detaljer???
    Hej.
    Vi har hittat otroligt  vackra gröna servettringar på www.theeasyway.se.
    Tips. Alla gäster får  servettringen med sig som minne av kvällen.
  • MaddeåMats

    Idag ska jag hämta ut de självlysande (gröna) drink-pinnarna

  • gbg2012

    Vi kommer ha vitt/champagne, svart och grönt som färgtema. =)

  • Höstbröllop 2011

    Vi kommer ha rosa, grönt och vitt som färgtema. Jag tycker att Landy Bridal har många gröna färger att välja mellan. Jag har faktiskt gjort ett litet kollage med de nyanser av grönt jag väljer mellan till min ena tärnas klänning. Lägger in bild här, hoppas det kan hjälpa någon!


  • Pearldrop
    AnnC81 skrev 2011-02-24 13:01:35 följande:
    Undrar om det är samma gröna färg som vi ska ha (svårt att beskriva olika nyanser av grönt! Tungan ute) Det här sidenbandet stämde iaf precis med vad vi ville ha! Gå in på länken och välj "Asparagus Green" i Färg rullisten.
    cgi.ebay.com/1-Roll-X-15y-6mm-1-4-Satin-Ribbo...
    Annars finns det som sagt hur mycket som helst på e-bay om man bara är villig att leta lite Flört
    21 maj 2011
    Det är exakt den görna jag tänkt på!
  • Lisa201109

    Hejsan!

    vi har olivegrönt som tema. Själva dekorationerna har inte varit några problem. Men tärnklänningar och slips/bröstnäsduk är typ omöjligt. Hittade en modell på tärnklänning som var exakt rätt färg och drar till huvudstaden för att leta slips. Själv tycker jag att olivgrönt är otroligt vacker och fattar inte varför inte flera saker har olivegrönt=)  

  • Millan1984

    vi kommer att ha grönt, vitt och rosa. Funderar på lime som den gröna färgen. Har ni något tips på vad man kan hitta med lime färg??

  • Nudax

    Vi har också grönt som huvudfärg, men blandar den dock med vitt, silver och glas. Mest vitt och grönt - det andra är bara vaser, bestick och smådetaljer.

    Eftersom det blir mycket vitt och grönt - och som någon beskrev finns det mycket fint grönt i naturen, dock i olika nyanser, så kommer vi att ha lite olika nyanser av grönt. Det blir främst en mörkare grön åt olivhållet och sedan en ljusare äppelgrön... men vi kommer också att ha vildvuxna ängsblommor med ormbunkar kring och då blir det ju de gröna färger det blir helt enkelt. Jag tänker snarare att det ger djup i dukningen än rörighet... men jag kanske tänker tokigt?

    Angående klänningar och dyklikt som många här verkar ha letat efter i grönt: Är det helt fel att tänka vitt med gröna detaljer? Vi kommer att göra så eftersom att vi även har vitt... Så på tärningarna (haha, tärnorna såklart, brudnäbbar till o med... ) (jag är trött =P) så blir det troligen vitt men med fina gröna sidenband och hårdetaljer =)

  • MrsT2011
    Millan1984 skrev 2011-08-05 18:14:55 följande:
    vi kommer att ha grönt, vitt och rosa. Funderar på lime som den gröna färgen. Har ni något tips på vad man kan hitta med lime färg??
    blockljus och dekorsand i denna färg köpte jag på IKEA. Satinband från panduro blev servettringar.

    Brudbuketten hade ljusgrön viburnum och blommorna i festlokalen ljusgrön krysantemum.
  • gelehallon

    Jag har en massa grönt över från mitt bröllop, äppelgrönt/limegrönt... Ni kan ju hojta om ni är intresserade... Inkl tärnklänningar, brudklänning med grönt inslag, näbbklänning med grönt inslag, slips med näsduk, you name it! ljus, dukar, ljushållare m.m.m.m.....

    Hade btw ett underbart bröllop och ALLT var bara så vackert ock lyckat! ;)

Svar på tråden Fler med grönt som färgtema???