• gelehallon

    Fler med grönt som färgtema???

    Ja precis som rubriken lyder, finns det fler med grönt som färgtema??

    Har ni också svårt att hitta vissa detaljer???

  • Svar på tråden Fler med grönt som färgtema???
  • Semlorna

    Har limegrönt, citrongult och vitt som färgtema och vi ska använda oss av frukt (gröna äpplen, lime, citroner), blad osv för att få in färgerna och sen fyller vi ut med vitt på det vi inte hittar i rätt nyans. Igentligen är jag öppen för fler somriga färger men vi får se vad vi hittar.

  • sweire

    Har grönt (för irland) och rosa(min favo färg) och antagligen silver som färgtema. Kommer sy upp tärneklänningarna genom landy:)

  • Margris

    Annicka: Vi hade först tänkt att ha gröna servetter men insåg att det var hopplöst. Nu har vi sådan tur att vår festlokal har vita tygservetter vi får låna. Så det blir en sådan variant för oss. Vit rullad servett, grönt satinband och en brun pärla (kokosnöt). Enkelt och elegant tycker jag/ vi :)



    Är det något likande ni tänkt er? 
  • Majjabajja

    Vårt bröllop ska gå i färgerna kiwi/lime grön & vitt.
    Är det någon som kan tips om någon bra sida där man kan hitta kiwi/lime färgade dekorationer?
    Förutom Calligraphen´s sida.

    Tacksam för svar!

  • Aylas

    jag hoppar in med det gröna temat


     


    Vi har också svårt att hitta "rätt" gröna färg. Men det är nog främst tärnornas klänningar som ska vara gröna, sen får det andra gröna bestå i det "naturliga" gröna. Murgröna, vita blommor med vita blad, gröna växter, björklöv osv. Allt annat får gå i vitt.


     

  • Aylas

    just det, jag hade ju en härlig bild på "grön" namnskylt i inspirationsmappen



     

  • MrsT2011


    Hittade denna bild på google, ser väldigt fräscht ut med gröna äpplen i dukningen!

    Från början ville vi bara ha vitt och silver i dukningen då "huvudblomman" är blå hortensia och babyblått inte kändes riktigt som vår grej när det kommer till band och trycksaker.

    Men vi har även ljusgrön viburnum i samtliga blomsterarrangemang, så nu tänkte jag förstärka detta med till exempel ljusgröna blockljus och ljusgröna organza-band.

    Kanske gröna löpare också om någon har tips på tyg eller färdiga löpare som går åt det lime/äppelgröna hållet?
  • annicka
    Margris skrev 2011-02-24 22:03:53 följande:
    Annicka: Vi hade först tänkt att ha gröna servetter men insåg att det var hopplöst. Nu har vi sådan tur att vår festlokal har vita tygservetter vi får låna. Så det blir en sådan variant för oss. Vit rullad servett, grönt satinband och en brun pärla (kokosnöt). Enkelt och elegant tycker jag/ vi :)


    Är det något likande ni tänkt er? 
    Ja, det kommer bli ungefär så. Vi kommer nog att göra en rosett och inte använda pärla - men det rä ju ändå samma grundtanke. Planen är att stämpla servetterna med "vår logga" åxå.
Svar på tråden Fler med grönt som färgtema???