• Dahlen

    Aruba?

    Hejsan!
    Vi har planer på att åka till Aruba på vår bröllopsresa. Är det någon som har varit och vill berätta lite om det? Tips?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Aruba?
  • sthlm2011

    Vi var på Aruba i slutet av november, början av december. Fin ö, finns inte mycket att göra förutom att bada. Vi var missnöjda då vi hade regn 10 av 14 dagar på semestern, varav de sista dagarna så ihålligt regn att det inte gick att gå ut.
    Det är relativt dyrt, finns bara märkesbutiker i den lilla staden och det är samma priser som i Sverige i princip. Stränderna är dock jättefina.

  • L8PR

    Vi åker 13 juni Blev så inspererad av denna tråden och hittade en bra biljett via KLM. Köpenham-Amsterdam-Aruba (12h flyg). Hoppar och studsar av glädje. Så kort restid har jag aldrig unnat mig förut Pris under 10.000/person.

    Nu återstår det att kika på boende. Tar tacksamt emot tips om någon har ett förslag

  • Pillm

    Riktigt bra priser på flyg ni har hittat. Vi började med att försöka pussla ihop en egen resa när vi fick några offerter från resebolag.. men fick inte till några bra tider på de dagar vi ville åka. Vi har i alla fall nu bokat med Lime Travel, det kostar 42000 kr för oss båda, 10 dagar all inclusive på ett hotell som heter Divi. De har 11 olika restauranger så är vädret inte bra så kan vi i alla fall roat oss med att äta=)
    Är ju långt ifrån en billig resa men vi ville verkligen skämma bort oss när vi åker på bröllopsresa, och all inclusive fick vi tips om att ta eftersom ön är rätt dyr att vara på.
    Är det någon som varit där i juli och kan berätta lite om vädret?

    Hoppas alla får en härlig bröllopsresa på Aruba! Ingen mer som åker i juli?=)
    Ett tips är att gå inte på youtube och söka på Aruba, kom upp en hel del härliga klipp - då längtade man inte mindre!!=)

    Ha en bra kväll.

  • Frilledille

    Vi var på Aruba i nov/dev -10.
    Fina stränder, fint varmt vatten (dock inte glasklart) med ganska mycket vågor. Inte särskilt barnvänligt.
    Vi resta all inclusive vilket rekommenderas då det är dyrt på Aruba.
    Hörde många andra resenärer som ångrar att dom inte bokat all inc!
    Shoppingen är helt ok, speciellt om du letar upp de mer lokala butikerna. Vi handlade barnkläder och leksaker för småpengar.
    Jag köpte också min vigselring där för 3300 sek och fick den värderad till 13 000 sek när jag kom hem =D
    Sevärdheterna är få - man åker hit för att bada och sola.
    Vi hade också ganska dåligt väder men det var bara en tillfällighet.
    Vill du veta mer får du gärna fråga!

  • föralltidhans

    Vi bokade bröllopsresa till Aruba i söndags. Längtar verkligen massor. Vi gifter os den 6:e aug och flyger den 9:e då vi gifter oss längt bort.

    Jag vill veta allt om denna ö. Vi bokade inte all inc. då vi bara har dåliga erfarenheter av detta. Vi tänker dock önska oss en massa middagar i pressent (ja det blir väl pengar men låter bättre så).

    Vad får man inte missa? Vad bör man ta med sig? Hur hög solskydd ska man ha, jag är brunhårig men med väldigt ljus hy och bränner mig lätt?
     

  • Frilledille
    föralltidhans skrev 2011-03-18 17:05:19 följande:
    Vi bokade bröllopsresa till Aruba i söndags. Längtar verkligen massor. Vi gifter os den 6:e aug och flyger den 9:e då vi gifter oss längt bort.

    Jag vill veta allt om denna ö. Vi bokade inte all inc. då vi bara har dåliga erfarenheter av detta. Vi tänker dock önska oss en massa middagar i pressent (ja det blir väl pengar men låter bättre så).

    Vad får man inte missa? Vad bör man ta med sig? Hur hög solskydd ska man ha, jag är brunhårig men med väldigt ljus hy och bränner mig lätt?
    När vi var där åkte vi på snorklingsutflykt som var rätt trevlig. Snorklingen i sig är väl egentligen inte så superbra men det var en trevlig trip. Vi shoppade en del i de lokala butikerna som ligger vid low rise. Aruba har annars inte särskilt mycket att se, det är sol och bad som gäller.
  • L8PR
    Pillm skrev 2011-02-21 19:19:35 följande:
    Riktigt bra priser på flyg ni har hittat. Vi började med att försöka pussla ihop en egen resa när vi fick några offerter från resebolag.. men fick inte till några bra tider på de dagar vi ville åka. Vi har i alla fall nu bokat med Lime Travel, det kostar 42000 kr för oss båda, 10 dagar all inclusive på ett hotell som heter Divi. De har 11 olika restauranger så är vädret inte bra så kan vi i alla fall roat oss med att äta=)
    Är ju långt ifrån en billig resa men vi ville verkligen skämma bort oss när vi åker på bröllopsresa, och all inclusive fick vi tips om att ta eftersom ön är rätt dyr att vara på.
    Är det någon som varit där i juli och kan berätta lite om vädret?

    Hoppas alla får en härlig bröllopsresa på Aruba! Ingen mer som åker i juli?=)
    Ett tips är att gå inte på youtube och söka på Aruba, kom upp en hel del härliga klipp - då längtade man inte mindre!!=)

    Ha en bra kväll.
    Ja verkligen bra flygpriser men jag tror vi kommer få betala igen det för hotellet istället
  • Violator

    Vi var där i mitten av november förra året och jag instämmer i det mesta som folk säger här. Det regnade nästan varje dag för oss också men bara typ en timme på morgonen så det var inget stort problem.
    Vi bodde på Amsterdam Manor Beach Resort på Eagle beach. De flesta hotellen ligger på Palm beach så det var inte riktigt lika mycket folk på Eagle. Hotellet var väldigt fräscht och fint. Poolen är väldigt liten men eftersom havet är så fantastiskt så badade vi inte i poolen en enda gång.
    Dykningen var riktigt bra, det rekommenderar jag. Har man tid är det bättre att ta sitt cert hemma (om man inte redan har ett) för det tar annars massa tid från resan.
    Vi var i NY ett par dagar innan vi åkte hem också. Det var ett superbra upplägg.
    Om det är nåt mer specifikt så får ni såklart gärna fråga. 

  • L8PR
    Violator skrev 2011-03-22 09:11:37 följande:
    Vi var där i mitten av november förra året och jag instämmer i det mesta som folk säger här. Det regnade nästan varje dag för oss också men bara typ en timme på morgonen så det var inget stort problem.
    Vi bodde på Amsterdam Manor Beach Resort på Eagle beach. De flesta hotellen ligger på Palm beach så det var inte riktigt lika mycket folk på Eagle. Hotellet var väldigt fräscht och fint. Poolen är väldigt liten men eftersom havet är så fantastiskt så badade vi inte i poolen en enda gång.
    Dykningen var riktigt bra, det rekommenderar jag. Har man tid är det bättre att ta sitt cert hemma (om man inte redan har ett) för det tar annars massa tid från resan.
    Vi var i NY ett par dagar innan vi åkte hem också. Det var ett superbra upplägg.
    Om det är nåt mer specifikt så får ni såklart gärna fråga. 
    Vilka dök ni med och vilka dyk rekomenderar du?
    MVH
  • Violator

    Vi dök med red sail sports och vi tog en tur med två dyk, Antilla och Arashi. Kul med ett rev och ett vrak.
    Det finns gift certificates för typ ALLT på Aruba. Du får en del när du kommer dit och en del kan man ladda ner från hemsidor osv. ( http://www.aruba-redsail.com/index.shtml)
    Man kan få en del rabatter på http://www.visitaruba.com/ också om man köper det där kortet. Vi tjänade en hel del på vårt hotell på det sättet. Det är också ett tips. =)
    Ni har i alla fall alla en fantastisk resa framför er! 

Svar på tråden Aruba?