• J och J

    Pysseltråd med tips och idéer

    Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

    Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

    Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

    Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

    Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.
     

    så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

    någon som har tips på pyssel till dukning?
     

  • Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • J och J
    skruttisOmuffis skrev 2011-05-17 21:57:57 följande:
    Nu vill jag stolt visa upp våra inbjudningskort som jag själv knåpat ihop

    Jag har gjort vårt egna monogram, beställt stämpel hos MyCards och sen har jag gjort embossing på monogramet. Det är vit färg med lite guldglitter i så det skimrar fint. Sen har jag fäst små pärlor på varje kort i hörnen...12 på varje kort för att vara exakt. Totalt 480 pärlor har jag pillat med.
    Jag har även satt dit rosa sidenband att knyta ihop kortet med...

     


    40 kort färdiga och kuverten har adresser på sig...bara att sätta dit frimärken och skicka iväg!

     



     


    Vad tycks?
    superfina kort! gillar era skarpa färger
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • Lumys

    jättefint. De kan vara grymt stolt över de korten jag och min m2b satt också och knåpade flera veckor på kvällarna. Våra är inte så avancerade som era men känns kul att ha gjort dem själva ändå...

  • labbalabba
    Debe skrev 2011-05-18 19:22:32 följande:
    Hur funkar d där med stämpel och embrossing? Är det dyrt? Svårt?
    nej det är inte alls svårt! absolut värt att testa! en stämpel kostar inte så där himla mkt ca 50 kr kanske, om du inte ska specialbeställa en, o stämpeldyna och embossingpulver är inte heller dyrt. Det enda som kostar är en värmepistol som man måste ha när man ska embossa, den kostar typ 250 spänn... men det är lätt och roligt!
  • Theka

    skruttisOmuffis: Korten är jättefina. Jag gillade främst ert monogram som formar ett litet hjärta där i mitten, gölligt! Hjärta

  • Maiia81
    labbalabba skrev 2011-05-19 08:57:50 följande:
    nej det är inte alls svårt! absolut värt att testa! en stämpel kostar inte så där himla mkt ca 50 kr kanske, om du inte ska specialbeställa en, o stämpeldyna och embossingpulver är inte heller dyrt. Det enda som kostar är en värmepistol som man måste ha när man ska embossa, den kostar typ 250 spänn... men det är lätt och roligt!
    Fast värmepistol är inget måste. Det underlättar en del, men funkar att värma över spisplattan eller brödrosten också ;)
  • labbalabba
    Maiia81 skrev 2011-05-19 18:02:18 följande:
    Fast värmepistol är inget måste. Det underlättar en del, men funkar att värma över spisplattan eller brödrosten också ;)
    oj, det visste jag inte :) bra tips! men kanske inte så roligt om man ska göra massor...
  • Maiia81
    labbalabba skrev 2011-05-19 18:31:37 följande:
    oj, det visste jag inte :) bra tips! men kanske inte så roligt om man ska göra massor...
    Njae, men vill man spara pengar så kan man ju tänka på det iaf.

    Jag gjorde kort till min sons namngivning. När man väl fått in snittsen så går det ganska fort..
  • MrsT2011
    Maiia81 skrev 2011-05-19 18:02:18 följande:
    Fast värmepistol är inget måste. Det underlättar en del, men funkar att värma över spisplattan eller brödrosten också ;)
    Dum fråga: Glider inte pulvret av om man vänder det upp och ner vid embossing över hushållsapparater? Eller håller man kortet rättvänt och embossar underifrån...?
  • Maiia81
    MrsT2011 skrev 2011-05-19 21:43:40 följande:
    Dum fråga: Glider inte pulvret av om man vänder det upp och ner vid embossing över hushållsapparater? Eller håller man kortet rättvänt och embossar underifrån...?
    Hm...nä det gider inte av. Nu var det ett taf sen jag gjorde, men jag har för mig att jag skakade at "överflödet" och sedan höll jag kortet lite "snett över" spisplattan, inget kom på spisplattan så att den blev förstörd eller så iaf :)
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer