• J och J

    Pysseltråd med tips och idéer

    Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

    Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

    Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

    Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

    Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.
     

    så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

    någon som har tips på pyssel till dukning?
     

  • Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • awarwen

    Jag har beställt organzatyg från Tyskland. Hittade en sida som hade rea, så jag passade på. Skrattande
    Tyget ska klippas i bitar om 1.5x0.20 meter och sen användas till stolarna i festlokalen.
    Tänkte knyta dem runt ryggstöden, eftersom stolarna är lite tråkiga och fula. Hoppas det blir fint!
    Har kollat vad det kostar att köpa färdiga stolsöverdrag och färdiga rosetter, men det blir alldeles för dyrt.
    Vi är 95 stycken, så summan bara skenade iväg Flört Nä, det blir till att klippa och mäta själv, för en struntsumma i jämförelse. Solig

  • skruttisOmuffis

    Hej allihopa.

    Vilka fina saker ni har pysslat ihop! Man blir så himla impad av era kreationer.

    Jag har hållt på och pysslat med våra inbjudningskort ett bra tag...ska egentligen sitta och göra det sista nu, men jag blev så vansinnigt trött i fingrarna... jag håller på och klistrar fast 12 små små små pärlor på varje kort...och det är 40 kort....dvs 480 pärlor!!

    Jag var tvungen att ta en paus nu efter 120 pärlor....

  • MrsT2011

    Är så nöjd med våra servetter, började vika igår och även binda satinband om dem där jag sedan fäster placeringskorten. Bildbevis kommer snart! =)

  • J och J

    vi har effektiva pysselhelger!! 

    ska sätta in lite bilder imorron kanske. nu åter till pysslandet.

    vad duktiga ni är allihop!! 


    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
  • c4trin

    Vi har gjort klart festprogrammen nu =)
    Tryckte vårt monogram på dem med hjälp av en pelarborr och sen klippte vi "bältet" och klistrade på tyg i kanten (för den blev en annan färg när vi fäste dem). Diamanterna är klistermärke från Panduro.


    Blev supernöjda med dem


  • jeami174



    Jag har sytt vimplar som ska vara bakom mig och min fästman i vår festlokal. Hittade gammla stuvar som jag hade hemma :)
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer