• IdaPierre

    Behöver all hjälp vi kan få :)

    Hej hej.
    Nu äntligen har vi bestämt oss för att gifta oss!
    Vi behöver all hjälp o tips vi kan få. Har ingen koll på nått känns det som. det enda vi vet är att vi vill gifta oss på midsommar då det är våran årsdag.

    Hur mycket pengar ska man lägga ner? Vi vill inte ha något stort pamigt bröllop utan ett litet (billigt) mysigt bröllop med våra närmaste släkt o vänner.
    Så ge oss tips tips tips :) Hur ska vi komma igång med planeringen? :)

  • Svar på tråden Behöver all hjälp vi kan få :)
  • FelizLane

    Ja, jag har lite samma funderingar... Har även hört att nån har bloggat till sig sponsring.. Någon som vet något  om sånt? 

  • sofi 88

    Börja med att boka kyrka och lokal, vill man gifta sig midsommarafton bör man vara ute i god tid. Finns lite olika planerings verktyg här på bt så kolla runt lite.

  • Boxiebride

    Håller med Sofi88, börja med att boka fast kyrka alt. annan lokal där ni vill vigas och även lokalen för festen. Sen gäller det att ni börjar fundera på vad ni vill ha för typ av bröllop själva. Vilka personer vill ni ska vara med på festen och vigseln? Ska ni laga maten själva, beställa catering eller ska ni ha ett bröllop med knytis? Att köra en knytisvariant kan ju vara helt rätt och ett sätt att hålla nere kostnaderna. Annars kan man ju ta ut en kuvertavgift för mat och dryck under middagen (vi kör den varianten).


    Men som sagt, fundera över vad som är viktigast för er, sen utgår ni ifrån det.  Glad

  • IdaPierre

    Nu har vi bokat kyrka. Vi har dock ändrat datum då min bästa vän ska ha barn och är beräknad runt midsommar. Och hon är såpass viktig för mej att jag verkligen vill ha med henne på mitt bröllop. Så vi ska gifta oss i augusti ist och jag tror att det kommer bli helt perfekt!! Åh jag längtar så nu! Har hittat min drömklänning oxå så idag ska ja beställa den så jag hinner ändra den om den inte riktigt sitter som den ska. Åh kan det inte bli augusti nu :) Känns skönt att ta det i augusti så vi verkligen hinner planera. Men det kommer bli ett enkelt bröllop. Varken ja lr min sambo vill ha något pampigt. Det "värsta" är att min släkt är så stooooor! hahaha..men det kommer nog lösa sej!

  • mojikanan

    Det finns en jätte bra planerings kalender här på bröllops torget att gå efter!!  Men mitt tips är att börja att planera i god tid!!  Jag har nog hunnit ändra mig ett par gånger med olika grejer!!

Svar på tråden Behöver all hjälp vi kan få :)