• eundk110903

    Uppsalbrudar 2011 del 2

    Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.


    Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)

  • Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2
  • Geranium

    Åh frisyrer! Jag tar hemskt gärna emot tips på bra frisörer i uppsala. Bor inte där själv så har tyvärr ingen koll. Hur mycket kommer ni lägga på er frisyr?
    Jag vill gärna försöka fixa en lite gammaldags uppsättning, typ lite lagda 20tals-vågor i luggen eller nåt sånt :) Förutom Fårävvör och Oonah, vilka frisörer brukar ni andra gå till i vanliga fall? Kommer ni anlita dem till ert bröllop också?

    Jag är också en aning snål så håller med dig Fårävvör , 800 kr för en sminkning känns lite dyrt. Jag är själv i valet och kvalet om jag ska sminka mig själv eller inte.

  • Fårävvör

    Jag klipper mig hos Johanna på Studio Figaro i vanliga fall, tycker hon är trevlig och bra, men har ingen aning om hon har koll på 20-talsfrisyrer... Om du ringer runt kan det ju vara bra att nämna vilken typ av frisyr du vill ha kanske?

  • eundk110903
    Fårävvör skrev 2011-01-11 21:27:04 följande:
    Jag klipper mig hos Johanna på Studio Figaro i vanliga fall, tycker hon är trevlig och bra, men har ingen aning om hon har koll på 20-talsfrisyrer... Om du ringer runt kan det ju vara bra att nämna vilken typ av frisyr du vill ha kanske?
    Är det det som ligger bredvid den där resebutiken? Nära ån?  För isåfall är det där jag klippt mig också, hos Johanna. Superbra! Har du diskuterat brudfrisyr med henne?
  • Fårävvör
    eundk110903 skrev 2011-01-11 23:14:11 följande:
    Är det det som ligger bredvid den där resebutiken? Nära ån?  För isåfall är det där jag klippt mig också, hos Johanna. Superbra! Har du diskuterat brudfrisyr med henne?
    Jo, tror det. Den ligger på samma gata som Marks and Brands, nån resebutik och nån begravningsbyrå, mellan gågatan och ån. På andra sidan gågatan, på samma gata ligger cervera och teliabutiken.

    Än så länge har jag mitt hår på utväxt så vi ska vänta till april med att diskutera uppsättning, när vi vet mer hur långt det kommer bli. För en gångs skull är jag faktiskt glad att jag har hår som växer som ogräs, för bara ett år seda var jag superkortklippt! =)

    Har lite tankar om uppsättningen: Locka det lite lätt, mest för att ge volym och lite liv i det (det är spikrakt i vanliga fall) och dra det mjukt bak i nacken och sätta upp det lite löst där. Ska inte ha slöja, men vill gärna ha blommor i håret i stället, har hittat en massa fina fejkblommor på etsy som jag funderar på =)
  • Oonah
    Fårävvör skrev 2011-01-11 23:50:25 följande:
    Har lite tankar om uppsättningen: Locka det lite lätt, mest för att ge volym och lite liv i det (det är spikrakt i vanliga fall) och dra det mjukt bak i nacken och sätta upp det lite löst där. Ska inte ha slöja, men vill gärna ha blommor i håret i stället, har hittat en massa fina fejkblommor på etsy som jag funderar på =)
    Åh vad härligt det låter! Väldigt somrigt! Det blir nog jättefint! Söta fejkblommor kan dessutom inte bli fel. Det är ju så charmigt. Hela min bukett ska bestå av gamla blombroscher. :D

    Jag ska nog köra på slöja, men avtagningsbar så att jag ta av den till festen och sätta dit ett gulligt blomspänne istället. 
  • Mrir

    Jag tänker fixa hår och smink själv med assistans av en svägerska. Och jag håller med, 800.- är dyrt, trodde ni skulle köpa bra smink inför den dagen. My bad.. ^^

    OOnah, vad spännande med broscher! Jag ska inte ha några blommor alls, bara gröna växter på något vis i ett jättefint "handtag" som jag lånat av samma svägerska.

    Jag funderar på om jag ska ta av slöjan efter vigseln eller ej. Det vore ju praktiskt för den är väldigt lång men det blir kanske ett "hål" efter fästningen och hur får man ett spänne att täcka det som kan sitta kvar i utsläppt hår som dessutom är tunt, halkigt och inte alls sammarbetsvilligt på den punkten?   

  • Oonah
    Mrir skrev 2011-01-12 20:10:36 följande:
    OOnah, vad spännande med broscher! Jag ska inte ha några blommor alls, bara gröna växter på något vis i ett jättefint "handtag" som jag lånat av samma svägerska.Jag funderar på om jag ska ta av slöjan efter vigseln eller ej. Det vore ju praktiskt för den är väldigt lång men det blir kanske ett "hål" efter fästningen och hur får man ett spänne att täcka det som kan sitta kvar i utsläppt hår som dessutom är tunt, halkigt och inte alls sammarbetsvilligt på den punkten?   
    "Handtag"? Nu får jag många bilder i huvudet. Låter spännande det med!

    Hmm.. Om din slöja bara är tunt tyg, så kan du kanske helt sonika klippa av den till en kortare, fräckare längd efter vigseln. Funkar inte det kanske du kan fästa upp det med en ögla, lite mer i håret så att den hänger kortare.  Uuuh, hänger du med hur jag menar?
  • Mrir

    Ungefär såhär: http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.gamman.se/images/Blom/Blom_Anjas_gotiska_bukett02.jpg&imgrefurl=http://www.gamman.se/AskMe.asp%3Fdo%3DFlowers%26sid%3D24&usg=__QoGbuwGg5fRyiEzHfLHfnJlIDiA=&h=480&w=450&sz=38&hl=sv&start=56&zoom=1&tbnid=usmqkQ3QmrSGPM:&tbnh=156&tbnw=146&prev=/images%3Fq%3Dhandtag%2Bbrudbukett%26um%3D1%26hl%3Dsv%26biw%3D1366%26bih%3D667%26tbs%3Disch:10,1300&um=1&itbs=1&ei=CV0vTcWfO9DpOaTE8P8J&iact=hc&vpx=304&vpy=283&dur=363&hovh=172&hovw=162&tx=53&ty=94&oei=-lwvTbOMPMnqOafXmMMJ&esq=3&page=3&ndsp=20&ved=1t:429,r:14,s:56&biw=1366&bih=667

    Jag kommer att vika den men den kommer ändå, som dubbelvikt, hänga minst till golvet. Det är en gammal släkt-slöja så jag blir nog arvlös om jag kapar en bit.. ^^ Jag tror helt enkelt att jag får prova lite här hemma och hitta på en bra lösning. Snart ska jag lämna in brudklänningen till butiken och få den upplagd och ev insydd så jag tänkte nog ta med slöjan dit och se om de har några tips. De är ju proffs

    Har ni andra köpt klänning och sånt än?  

  • Oonah

    Nämen asså, hallå, tjejer - och killar (byta namn till Uppsalabrudpar för nästa tråd? Solig)!

    Här har det varit tyst rätt länge. Hur går det för alla? Har alla tappat tråden eller är alla så djupt koncentrerade på sitt planerande och pysslande?


    Vi har bokat tid för tårtsmakning nästa vecka (nej, vi kunde inte vänta tills närmare sommaren - det är ju tårtsmakning vi pratar om här! Skrattande)  Min klänning kom med posten igår, hänger nu på sovrumsdörren och gör att det hela känns liiite mer verkligt! Haha! Jag har fortsatt att inhandla gamla broscher och är nu uppe i runt 70 stycken. Vi ska träffa Västgöta igen i helgen och prata meny och dekorering. Jag har hittat mina brudskor - i Nigeria av alla ställen! Kul!
    Vad har ni andra hunnit med för skoj, eller mindre skoj, sedan dess? Hoppas ingen stött på problems! Någon som ska på någon av mässorna i helgen? Hörde att vi får vår egen mässa här i Uppsala i mars också. Roligt!
    Hej hopp!
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • eundk110903
    Oonah skrev 2011-01-27 11:47:50 följande:
    Nämen asså, hallå, tjejer - och killar (byta namn till Uppsalabrudpar för nästa tråd? Solig)!

    Här har det varit tyst rätt länge. Hur går det för alla? Har alla tappat tråden eller är alla så djupt koncentrerade på sitt planerande och pysslande?

    Vi har bokat tid för tårtsmakning nästa vecka (nej, vi kunde inte vänta tills närmare sommaren - det är ju tårtsmakning vi pratar om här! Skrattande)  Min klänning kom med posten igår, hänger nu på sovrumsdörren och gör att det hela känns liiite mer verkligt! Haha! Jag har fortsatt att inhandla gamla broscher och är nu uppe i runt 70 stycken. Vi ska träffa Västgöta igen i helgen och prata meny och dekorering. Jag har hittat mina brudskor - i Nigeria av alla ställen! Kul!
    Vad har ni andra hunnit med för skoj, eller mindre skoj, sedan dess? Hoppas ingen stött på problems! Någon som ska på någon av mässorna i helgen? Hörde att vi får vår egen mässa här i Uppsala i mars också. Roligt!
    Hej hopp!
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
    Jag har varit inaktiv för att jag helt enkelt inte haft tid att planera. Examen och flytt... Och jag börjar få ångest över vad mycket som är kvar att ordna, jag har tex inte ens fixat brudklänning! Tack och lov är inte vårt bröllop förrän i september!
Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2