• eundk110903

    Uppsalbrudar 2011 del 2

    Fortsättning av förra tråden ( brollopstorget.se/Forum-5-61/m3809502.html ) för oss Uppsalabrudar 2011.


    Den tidigare tråden stängs strax ner och vi lär fortsätta våra diskussioner än mer intensivt i fortsättningen! :)

  • Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2
  • eundk110903
    Fårävvör skrev 2011-01-10 17:48:32 följande:
    vi kom på igår att vi nog borde ha en bröllopshemsida (vilken tur att jag ska gifta mig med en datavetare!) men vilken info skriver ni med på sidan?

    jag funderar på:
    boendealternativ
    kartor över stan och vigsel- och festområdet
    information om önskelista
    kontaktinfo till toastmasters
    förklaring på klädkoden kanske?

    något mer som vore bra?
    Jag har gjort en bröllopshemsida, vet dock inte om vi faktiskt kommer använda den. Där har jag även information om oss, hur vi träffades osv. Långt ifrån alla gäster har koll på sådant. Dessutom är det humoristiskt skrivet. Haha.
  • eundk110903
    Oonah skrev 2011-01-10 18:01:36 följande:
    Nä, jösses! Vi, och säkert även de som hjälper oss med festen, kommer säkert vara helt slut på och vilja gå och sova rätt tidigt, men vi vill ha den möjligheten öppen OM det finns gäster som vill fortsätta. Vare sig det är dansa natten lång, eller sitta och surra över överbliven tårta. :)

    (Mmm.. överbliven tårta.. Mums..)

    Vigseln är kl 14, så det blir en riktigt tidig morgon för oss. :)  När är er vigsel?
    15.30. Innan middagen tänkte vi ha en liten brudskål i det gröna.
  • Oonah
    Fårävvör skrev 2011-01-10 17:48:32 följande:
    vi kom på igår att vi nog borde ha en bröllopshemsida (vilken tur att jag ska gifta mig med en datavetare!) men vilken info skriver ni med på sidan?

    jag funderar på:
    boendealternativ
    kartor över stan och vigsel- och festområdet
    information om önskelista
    kontaktinfo till toastmasters
    förklaring på klädkoden kanske?

    något mer som vore bra?
    Jag har suttit hela helgen och fipplat ihop vår sida som nästan är helt färdig. Pust.. Jag har med allt det du skriver, även småsaker som olika tider, påminnelse om att höra av sig om matallerigerier, att barn är välkomna och presentation av kyrkan och festlokalen. Ska även lägga in info om parkering och bussar.  Kanske även tips på saker att göra i Uppsala?

    Datavetare? Bra val! Han fixar säkert ihop en sida i ett nafs. ;)
  • Fårävvör
    Oonah skrev 2011-01-10 19:02:44 följande:
    Jag har suttit hela helgen och fipplat ihop vår sida som nästan är helt färdig. Pust.. Jag har med allt det du skriver, även småsaker som olika tider, påminnelse om att höra av sig om matallerigerier, att barn är välkomna och presentation av kyrkan och festlokalen. Ska även lägga in info om parkering och bussar.  Kanske även tips på saker att göra i Uppsala?

    Datavetare? Bra val! Han fixar säkert ihop en sida i ett nafs. ;)
    Jag började göra en hemsida igår med ett sånt där webverktyg (weebly), funkade riktigt bra! =)

    Förresten, har ni bokat frisör och makeup än eller ska ni göra sånt själva? Jag har bokat uppsättning hos frisören jag brukar gå till (studio figaro) men funderar på hur jag ska göra med smink... Brukar mest använda mascara och eventuellt lite ögonskugga i vanliga fall, så jag saknar alla de där produkterna som gör att sminket sitter kvar ordentligt... Funderar på att gå till antingen Body Shop eller Make Up Store eftersom dom ligger nära frisören, men hittar inget pris på MUS sida? På Body Shop kostar det tydligen 500 kr inklusive konsultation.

    Hur gör ni andra med det?
  • Oonah
    Fårävvör skrev 2011-01-11 09:37:07 följande:
    Jag började göra en hemsida igår med ett sånt där webverktyg (weebly), funkade riktigt bra! =)

    Förresten, har ni bokat frisör och makeup än eller ska ni göra sånt själva? Jag har bokat uppsättning hos frisören jag brukar gå till (studio figaro) men funderar på hur jag ska göra med smink... Brukar mest använda mascara och eventuellt lite ögonskugga i vanliga fall, så jag saknar alla de där produkterna som gör att sminket sitter kvar ordentligt... Funderar på att gå till antingen Body Shop eller Make Up Store eftersom dom ligger nära frisören, men hittar inget pris på MUS sida? På Body Shop kostar det tydligen 500 kr inklusive konsultation.

    Hur gör ni andra med det?
    Make Up Store har ju sina sminkkurser för 500 kr. men jag tror inte det gäller brudsminkningar. Se till att du köper sådant du behöver för att bättre på sminket under dagen! Min tärna kommer ansvara över vår gemensamma första-hjälpen-sminklåda. :)

    Jag ska göra både smink och hår på samma ställe. Creative Zone och Creative Makeup delar lokal och dessutom är min sminkör, David, SM-medaljör i sminkning, så det ska bli jättespännande! Praktiskt att ha allt samlat på samma ställe.

     
  • Fårävvör
    Oonah skrev 2011-01-11 12:05:28 följande:
    Make Up Store har ju sina sminkkurser för 500 kr. men jag tror inte det gäller brudsminkningar. Se till att du köper sådant du behöver för att bättre på sminket under dagen! Min tärna kommer ansvara över vår gemensamma första-hjälpen-sminklåda. :)

    Jag ska göra både smink och hår på samma ställe. Creative Zone och Creative Makeup delar lokal och dessutom är min sminkör, David, SM-medaljör i sminkning, så det ska bli jättespännande! Praktiskt att ha allt samlat på samma ställe.

     
    Jo, det är smidigt att ha allt på samma ställe... Vet att en annan frisör på det stället jag går på är utbildad inom makeup och gör sminkningar, kanske ska kolla med henne...
  • eundk110903
    Fårävvör skrev 2011-01-11 09:37:07 följande:
    Jag började göra en hemsida igår med ett sånt där webverktyg (weebly), funkade riktigt bra! =)

    Förresten, har ni bokat frisör och makeup än eller ska ni göra sånt själva? Jag har bokat uppsättning hos frisören jag brukar gå till (studio figaro) men funderar på hur jag ska göra med smink... Brukar mest använda mascara och eventuellt lite ögonskugga i vanliga fall, så jag saknar alla de där produkterna som gör att sminket sitter kvar ordentligt... Funderar på att gå till antingen Body Shop eller Make Up Store eftersom dom ligger nära frisören, men hittar inget pris på MUS sida? På Body Shop kostar det tydligen 500 kr inklusive konsultation.

    Hur gör ni andra med det?
    Jag har inte kommit så långt än. Dock har jag väl tänkt mig att kolla upp med någon om det kan skötas på samma ställe. Jag går inte så ofta till frisör i vanliga fall :P och har inte direkt någon speciell.
  • Fårävvör
    eundk110903 skrev 2011-01-11 16:25:32 följande:
    Jag har inte kommit så långt än. Dock har jag väl tänkt mig att kolla upp med någon om det kan skötas på samma ställe. Jag går inte så ofta till frisör i vanliga fall :P och har inte direkt någon speciell.
    Ok, jag har gått hos samma i snart fyra år... Hon är den enda frisör som förstått mig på mitt hår, så det är nog bäst att hon får göra brudfrisyren med!
  • Mrir

    Gå till Face om du vill ha hjälp med smink! (ligger i s:t Persgallerian) Jag har testat make-up store men det är inget jag rekomenderar... 

  • Fårävvör

    Kollade Face hemsida och de tar 800 för brudsminkning... Kalla mig snål, men jag tycker det är lite dyrt! Enligt frissans hemsida tar de 300-500, så jag kollar nog med dem. Ska hålla mig borta från make up store, jag lovar!

Svar på tråden Uppsalbrudar 2011 del 2