• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

    Bruttan-en helt ot fråga men hade du tagit dig på att göra bröllopstårta till 70-80 gäster

  • Fjällbruttan

    En sak är kul i alla fall!!

    Min tonårsdotter

    Idag kom hon hemramlandes från skolan, givetvis med hörlurarna på skallen och dunkamusik så huset vibrerar och pipande mobil, vänder sig sedan glatt till mig och säger:

    "Vet du, kan du säga fem dåliga saker med att vara snopp??"

    "Ehh... neeeej??"

    1. Man har hål i huvudet!
    2. Man umgås med två nötter varje dag!
    3. Grannen är ett arschel!
    4. När man mår som bäst kräks man!
    5. Bästa kompisen är en fitta!



    Gissa om vi har kul ibland!

  • Fjällbruttan
    Fru E skrev 2011-02-03 20:50:16 följande:
    Bruttan-en helt ot fråga men hade du tagit dig på att göra bröllopstårta till 70-80 gäster
    Jepp, har gjort det, till oss själva

    Men då måste jag veta att det finns kylar att tillgå, och sen att brudparet accepterar att jag har begränsningar och inte kan göra vad som helst Men det kan man ju prata ihop sig om
  • Fru E

    Bruttan-där ska finnas ett helt kylrum och bruden är min kollega som redan sett mina tårtor men är kluven till om det blir för stressigt att göra själv eftersom jag är petig!

  • Fjällbruttan
    Fru E skrev 2011-02-03 21:06:03 följande:
    Bruttan-där ska finnas ett helt kylrum och bruden är min kollega som redan sett mina tårtor men är kluven till om det blir för stressigt att göra själv eftersom jag är petig!
    Förstår ditt dilemma, men gör klart tårtorna dagen innan brölloppet så slipper du stressen och kan göra det du vill i lugn och ro

    Och jag tror du är petigare än nödvändigt, för gästerna brukar bara tycka allt är fint
  • Heloise

    Jag glömde tipsa om hjulskydd, det har vi, fungerar perfekt, jättelätta att trä på och kostade typ 50kr på tradera.

  • Fru E

    Bruttan-haha visst är jag överdrivet petig för de som beställt ser inte skavankerna som jag själv ser
    Då kanske jag tom vågar tacka ja måste nog konsultera maken som får agera medhjälpare

  • Fru E

    Med lite sprit i kroppen tycker säkert bröllopsgäster det mesta ser fint ut

    Nä nu sängen!

    & kram

  • Aleta

    Ingis, usch, jag minns hur hemskt det var att lämna min minsta. Hon grät och skrek så jag hörde tills jag hade kommit ett kvarter bort (när de var utomhus) *ryyyyys*.
    Tjej nummer två däremot vinkar lite förstrött "hejdå mamma" men hon hade ju fördelen att ha storasyster där första året.

    Bruttan, jag blir alltid glad efter att ha läst dina inlägg.  Dock inte över ryggskottet, hoppas det går över snart! 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård