• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

    Solde: Roligt med heminredning! Hoppas att Ikea har allt hemma som ni ska köpa! *håller tummen*

    Lanovia: tråkigt med resan....hoppas ni kan hitta något lika bra för det är ni väldigt väl värda! *kramar*

    Fru E: Hur har det gått med kökslucke letandet? Tänker massor på dig! *kram*

  • ingenjörsbruden

    Flamman: BAMSEKRAMAR till dig o töserna! Blev det en teckning till aset från dottern? '

    Bruttan: Vilken ridlektion! Hujedamig! O den där pappan.....borde ju släpas efter skenande hästar på varm o skitig asfalt.... IDIOT är ju alldeles för klent....
    Men vilken tjej du har! ASG åt hennes kommentar! Duktig tjej!

  • Fru E

    Ingis-vinkar!
    Luckorna är äntligen beställda men har en leveranstid på 6 veckor blev Ballingslöv till slut ändå efter att de bjudit oss på momsen, de lär ändå tjäna ganska bra på affären.
    I helgen kan vi ev få till en hel del detaljer som är kvar så att vi kan bli klara så gott det går till festen nästa lördag.

    DU glömmer inte andas va

  • Fru E

    Solde-kan tipsa om att kolla på Ikeas hemsida om de har allt hemma så ni inte åker i onödan

  • Fru E

    Blommis-6 kg är jättebra!!!! Varje litet steg är ett steg i rätt riktning man måste få leva samtidigt som man försöker bli sundare och gladare. Och det är inte alltid som det behövs dramatiska förändringar för att kroppen ska gå ner *peppar*

  • ingenjörsbruden

    Klockarbol och Ankan: MAAAAAASSA kramar till er osså!

    Jaha...vad händer här i casa Ingis.....

    Jobbar numera 80%....knepigt att få ihopa det med tiden o hämta o lämna på dagis....pluss att loppan gråter förtvivlat när jag går....idag blev hon hysterisk o försökte få av mig jackan.....det är ju jättekul så länge jag är där....o idag var jag tvungen att lämna henne till personal som hon själv inte är bekant med....jag har träffat dem men stackars min lilla loppa.....tårarna stog högt i ögonen när jag gick....men det hade gått bra annars hela dagen...men hon hade suttit i knäet på vikarien hela dagen.....

    vi har varit tokförkylda här...jag o loppan....kände mig överkörd i måndags o trodde jag fått influensan...men det var bara sömnbrist o förkylningen som spökade.....tillbaka på jobbet o dagis redan på onsdagen tom nästan helt snorfria!

    Insåg i går att loppan har fått sina huggtänder utan att vi sett det...märkt det har vi ju så skrutt som hon sovit....men har faktiskt inte sett dem krypa fram.....o så är det jag som borstar hennes tänder....hur vaken är jag då?! Suck! Nåja.....så nu har hon sovit nästan hela natten två nätter i rad...*peppar peppar ta i trä...bank bank bank* så i natt så sover hon nog skrutt....

    Nä nu får jag nog allt ta o gå o få tag i den där chokladbiten som är min innan den försvinner.....

    MAssa KRAMAR

  • ingenjörsbruden
    Fru E skrev 2011-02-03 20:30:46 följande:
    Ingis-vinkar!
    Luckorna är äntligen beställda men har en leveranstid på 6 veckor blev Ballingslöv till slut ändå efter att de bjudit oss på momsen, de lär ändå tjäna ganska bra på affären.
    I helgen kan vi ev få till en hel del detaljer som är kvar så att vi kan bli klara så gott det går till festen nästa lördag.

    DU glömmer inte andas va
    Nädå....det låter mest som att jag går i 190.....jag gör så gott jag kan o försöker vara nöjd med det....finns ju inte mer att göra o dåligt samvete är ju inte till någon direkt nytta försöker jag intala mig allafall!

    Vilka modell blev det av Ballingslövs?

    Förresten fikaplanerna, Hvidis.....lördagen som kommer nu har jag lovat att spendera helt m maken o loppan....på söndagen ska vi på dopfest. Måste ta det lite lugnt så loppan hinner ladda sitt batteri.
  • Fjällbruttan

    Här är en dåre som också är fet-efter i läsningen, mitt jävla ryggskott tar kål på mig!!

    Jo, det blir bättre med för sakta, och imorgon är jag ensam på dagen med småtjejerna, och jag MÅSTE ju bära Grodan ibland... och inte fan är det lättare att hålla sig på golvet, för då tar jag mig inte upp...

    Så! Färdiggnällt!!

    GRATTIS fru Bygg, så fantastiskt kul med tillskott i familjen! Är så glad för er skull!Baby

    Panzer, Grattis till jobbet, så skönt att du fick det!Skål{#emotions_dlg.flower}Blomman, jädrar i min lilla låda vad duktig du är!! Full av beundran för dig!!{#emotions_dlg.flower}

    Ninnis, så fint ultraljud och så fin liten kille (dock inte speciellt blyg ) som bor därinne!!

    Fru Sy, jag dregglar bara lite över chokladkaka och våfflor... ursäkta klegget... men jag SKA kämpa mig nedåt så jag kan jaga ungarna och spika upp dem i tånaglarna när de busat
    Men skönt att höra att tappen håller sig lugn och skönt med mamma på besök!

    Vattenskador ogillas å de grövsta här! Häck väck våt fläck!!!

    Flamman, kramar i mängder! Och ännu fler kramar!
    Och så skickar jag två voododockor med posten, en som ser ut som en slamkrypare och som man bör sticka 20 tums spikar i och en docka som ser ut som ett jäkla kräk, slå den brutalt med hammaren!

    Hvidis, skönt med sjukskrivning och måtte FK vara på din sida!

    Och där korkade hjärnkontoret ihop.... 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård