• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Hvidbrud

    Flamman: jag hoppas att du inte misstycker om vad jag skrev! Klart att du klarar det så som du gör bäst, det gör mig bara så ont att du har så ont. Skoter i att ge goda råd och ställer hela mig till förfogande för att gråta ut eller avreageras på. Kram kram kram!

  • Fru sy
    Hvidbrud skrev 2011-02-01 20:59:33 följande:
    Fru sy: gjorde jag? Nejmen, jag vinner ju aldrig något! Nej men! Susar in på fb
    Javisst gjorde du. Tror det är ett jättefint tyg... du får berätta vad du ska göra av det sen.
  • lanovia 08
    Fjällbruttan skrev 2011-02-01 20:26:03 följande:
    Den här snodde jag rakt av från en kompis på FB...

    När Gud hade skapat jorden tittade St:Pär ner på den och sa:
    I Afrika har dom torka. I Syd Amerika har dom översvämningar. I Nord Amerika har dom tromber. I Öster har dom jordbävningar..MEN Sverige slipper ju undan ALLA katastrofer...
    Då log Gud illmarigt och sa: DOM HAR FÖRSÄKRINGSKASSAN

  • lanovia 08

    Fru sy, lycka till imorgon. Hoppas tappen håller sig som den skall.

    Hvidis lycka till imorgon. Stackare som har så ont, om du inte blir sjukskriven är det något som är riktigt knasigt!

    Ninnis, även du skall ha ett stort lycka till imorgon! Tänk att ni skall få se lillskrutten imorgon? Jag är ju så väck hela tiden nu för tiden... så jag har helt missat. vad kallar ni bebisen för?

  • lanovia 08

    Flamman jag blir så förbannad vet inte vilket ben jag skall stå på!!!!!!!! KARLSLOK!!! Sjuk ja, inte kär idig- nja inte förstår jag för du verkar vara underbar, MEN HANS BARN!!!! Dem får han ju bara inte försaka! MORR!!!

    Sedan tycker jag det är helt vidrigt det han utsätter dig för. Du skall inte behöva lida så här. varken du eller barnen. Skickar miljoner kramar!

  • lanovia 08

    Nu insåg vi just att vi inte hade gjort klart E´s saft för natten (lyx som man bara får när man är sjuk och måste ha i sig vätska) inte satt på tvättmaskin plus lite annat smått o gott. Vi som tänkte gå o lägga oss. Alltså måste jag lämna er igen. jag som hade tänkt att kommentera mera.

    Det får blir massa kramar till alla.

  • Villemoa

    Flamman; fy fan vilket AS!! Demon Igår kallade jag honom för pittskalle men det är milt....fy fan för att du ska behöva gå igenom detta! Kram, kram, kram, kram

    Ninnis: lycka till imorgon!

    Fru Sy: vad skönt att du får hjälp av mamma nu, så kan hon pyssla om dig ordentligt! Hoppas allt ser bra ut på kollen imorgon. Kram

    Hvidis; om du inte får sjukskrivning imorgon, ja då kommer vi ner med traktor, plyschmobil, påkar och allt vad det är och bara MANGLAR!! Klart du ska bli sjukskriven för så där kan du inte ha det! Kram

    Leksi och dfk: skickar lite solsken som piggar upp er! Kramar till er båda

  • Villemoa

    Vi har en vattenskada i golvet under kylskåpet, en stor sådan! När vi drog ut kylskåpet så var där helt svart. Troligtvis nåt rör som gått sönder i väggen för det var inte det minsta blött under kylskåpet. Vi upptäckte det först som lite smuts på tapeten och försökte torka bort utan resultat. Nåja tänkte vi, det går ju att tapetsera om. Men, så upptäckte vi flera veckor senare att det nu också var brunt under listen och i parketten så vi ringde försäkringsbolaget innan jul. De hade bara jour då eftersom det var inför helgerna. Sen har det varit några turer i telefon men imorgon ringer vi igen så får de skicka någon så vi får veta hur stor skadan är och vad som sker därefter. Åtgärdas måste det göra i vilket fall.
    Hoppas på att det är lindrigt för jag vet inte vart vi ska ta vägen under tiden om det blir omfattande renovering

  • Aleta

    Villemoa, vad jobbigt! Vattenskador blääää! Imorgon kommer någon och tittar på vårt badrum, för vi misstänker något fel i konstruktionen (3,5 år gammalt bara ). Hoppas att vi slipper bryta upp golvet. I ert fall ser det verkligen mörkt ut! Hoppas att det inte är så omfattande årminstone.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård