• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

    Bruttan min vän, det där var så genomgående så jag tar och ritar en kråka under det där som påskrift från mig med. Jag ska snart iväg till både kuratorn och sjukgymnasten, så jag skulle bara kolla läget med er.

    Hvidisgumman så himla ont och jobbigt! Hoppas verkligen du blir sjukskriven nu.

    Nog för att jag märkt att det är girlpower i tråden bland alla våra ungar, men det har inte slagit mig förrän nu att min son därmed har lite av ett drömläge ifall han vill leta tjej bland mina vänners barn...

    Skit! Jag skulle haft några söner till, så kunde vi knyta ihop till värsta stora trådfamiljen.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

    Jaha, då var han hemma då... Kall och avståndstagande mot mig, kärleksfull mot barnen. Jag hade lagat god middag, köpt vin osv. Men han bara ratade allt och gick och la sig att sova.
    Att han inte svarade när barnen ringde berodde på att han "sov". Hmm...
    Hittade imorse sms som HAN skrivit till HENNE: "saknar dig älskling" osv.   Jag tror jag dör av sorg...
    Det där gjorde så himla ont så jag har gråtit hela dagen. På jobbet.
    Han verkar allvarligt ha kärat ner sig.
    Jag vet inte vad jag ska göra.
    Jag vet inte om han var tillsammans med henne i helgen eller ej.
    Terapeuterna säger att han vet inte själv vad han vill eller vad han gör när han är i det här stadiet. Att jag måste försöka att inte ta åt mig personligt. Att det är lönlöst att diskutera med honom nu.
    Men VAD ska jag GÖRA????
    De tycker jag ska vara lugn och stabil, då är chansen större att han landar. Men orkar jag??
    Nu blev det ett ego-neggo-inlägg igen. förlåt

  • ingenjörsbruden
    Norrskensflamman skrev 2011-02-01 12:44:06 följande:
    Jaha, då var han hemma då... Kall och avståndstagande mot mig, kärleksfull mot barnen. Jag hade lagat god middag, köpt vin osv. Men han bara ratade allt och gick och la sig att sova.
    Att han inte svarade när barnen ringde berodde på att han "sov". Hmm...
    Hittade imorse sms som HAN skrivit till HENNE: "saknar dig älskling" osv.   Jag tror jag dör av sorg...
    Det där gjorde så himla ont så jag har gråtit hela dagen. På jobbet.
    Han verkar allvarligt ha kärat ner sig.
    Jag vet inte vad jag ska göra.
    Jag vet inte om han var tillsammans med henne i helgen eller ej.
    Terapeuterna säger att han vet inte själv vad han vill eller vad han gör när han är i det här stadiet. Att jag måste försöka att inte ta åt mig personligt. Att det är lönlöst att diskutera med honom nu.
    Men VAD ska jag GÖRA????
    De tycker jag ska vara lugn och stabil, då är chansen större att han landar. Men orkar jag??
    Nu blev det ett ego-neggo-inlägg igen. förlåt
    Åhh flamman.....*kramar allra hårdaste jag kan....* Inga ord är tillräckliga.....
  • ingenjörsbruden

    Här är loppan förkyld sen hela helgen...snorig o lätt febrig....mindre sömn åt mamman.....

    Fullt ös när loppan sover för att få hinna med nåt här hemma......är själv lätt förkyld........blärk.....

    många samtal m syrran, hela förundersökningen kom till henne idag= mkt känslor o nerver

    Tänker massor på er alla=*buntar ihop allihopa o kramar jättehårt*

  • Hvidbrud

    Kram kram kram flamman! Klart du är ego-nego nu! Det är det också plats till. Det du går igenom just nu kräver ditt allt och det ska det få lov att göra. Snälla fina vännen, leta inte efter SMS eller meddelanden. Det gör bara ont ont ont ont ont. Bättre att veta att det sker, ok, men inte behöver du veta precis. Det är lika svårt att låta bli att leta, men det gör mindre ont. Det tappar inte all din energi och du skyddar dig själv. Du måste tänka på dig själv gumman. åh, finaste du! Var rädd om dig! Kram skickar alla styrkekramar som ryms i hela universum till dig.

  • Ninnnis

    Flamman, älskade vän. Det gör mig så ont att läsa hur dåligt du mår. Jag har inga tröstande ord att ta till. Jag tror inte heller att han vet vad han gör, men det hjälper ju inte mot smärtan du känner nu.

    Har du regelbunden kontakt med terapeuterna? Jag tror det är livsviktigt att du har någon professionell att prata med nu.

    Kramkramkramkramkramkram!

  • Ninnnis

    Jag har fått huvudvärken från hell igen. Har dessutom känt mig irriterad hela dagen, utan egentlig anledning.

    Nu längtar jag bara efter att åka hem och krypa upp i makens famn med gosvovven i knät.

  • dfk

    Bruttan, tack för din tanke!
    Flamman, jääääädra karl! Skrikandes Förstår att du blir både arg o ledsen över hans beteende!

    Med mig själv....
    Lite tungt just nu. Känner att jag döööör snart om inte våren kommer, måste hämta kraft. Det är som någon dragit ur en propp ungefär. Jag känner att jag inte har ork att styra och rodda hemma riktigt. Ser ut som ett bombnedslag hemma, tvättstugan är överfull med tvätt, jag får inte saker och ting gjort. Men så får det väl va nu när jag känner mig såhär.

    Kram på er alla♥

  • Fjällbruttan

    Den här snodde jag rakt av från en kompis på FB...

    När Gud hade skapat jorden tittade St:Pär ner på den och sa:
    I Afrika har dom torka. I Syd Amerika har dom översvämningar. I Nord Amerika har dom tromber. I Öster har dom jordbävningar..MEN Sverige slipper ju undan ALLA katastrofer...
    Då log Gud illmarigt och sa: DOM HAR FÖRSÄKRINGSKASSAN

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård