• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

    Hvidis härligt med lite tid för dig själv. Bara att passa på att njuta när tillfälle ges.
    Var det imorgon du skulle till läkare?

  • lanovia 08
    Villemoa skrev 2011-01-31 22:56:09 följande:
    lanovia; stackars lilla E att vara magsjuk! Hoppas det går över till första födelsedagen, visst är det på onsdag hon fyller eller är jag helt ute och cyklar nu? Härligt med syskonförsök också!!
    E verkar mycket bättre. Ialla fall har vi haft en spyfri natt och hon har fått i sig en halv macka.

    Du har ju koll Villemoa, imorgon är dagen.

    Syskonförsök ja... hmmm... visst hade det varit roligt om det gick snart, men det tog 1 år sist, jag känner ju inte att vi kanske borde räkna med snabbt resulat.
  • Ninnnis
    lanovia 08 skrev 2011-02-01 09:07:45 följande:
    E verkar mycket bättre. Ialla fall har vi haft en spyfri natt och hon har fått i sig en halv macka.

    Du har ju koll Villemoa, imorgon är dagen.

    Syskonförsök ja... hmmm... visst hade det varit roligt om det gick snart, men det tog 1 år sist, jag känner ju inte att vi kanske borde räkna med snabbt resulat.
    Tänk att lilla spillevinken fyller ett år imorgon! Hoppas hon får vara frisk på sin födelsedag.

    BRA att ni kör på syskonförsök Jag håller tummarna för snabba resultat.
  • Aleta

    Hurra för Elise!Det vore den bästa nyheten Aftonbladet någonsin hade haft och med betydligt bättre innehåll än vad det ofta är...

    Men aj Bruttan! Det var inte kul, hoppas att du hittar en skicklig naprapat så fort som möjligt!

    Klockarbol, vilket pucko till pappa - när ni fått instruktioner till och med!Och mamman som lossade hjälmen...vilken tur hon hade att den inte for av innan sparken. Visst går det att träna bort en hel del av flyktbeteendet hos hästar, men en dörr i huvuvdet tror jag är svårt att få en häst att acceptera...Kanske dags att hänga om den där dörren så att den öppnas utåt?
    Starkt att du orkar leta efter saker att glädjas åt, det är inte lätt när allt är botten!

    Flamman, vilken idiot. Fattar han inte att han alltid måste finnas tillgänglig för barnen?! Grrrrr.Och stackars T. *gråter*  Bra idé med ett brev eller teckning från henne.

    Blompojken - en framtida Gordon Ramsay! Heja!

    Ninnis, dans tycker jag är den bästa sortens träning, för då glömmer man bort att man tränar.

    Kram Im yours!

    Hvidis, då kan du pusta ut, ännu en omgång med svårmor avklarad.

    Lanovia, hoppas E blir frisk snart!

  • Hvidbrud

    Ja, läkare i morgon. Bara att hålla tummarna för sjukskrivning innan havandeskapspenningen träder ikraft. Sjukgymnasten skrev att hon rekomenderade sjukskrivning pga kraftig foglossning. (skönt att höra att smärtan blir bekräftad...) Kan inre ens ha sex utan att det gör ont. Käns som att ha ett stort ömt blåmärke inne i muffen...

  • Hvidbrud

    Hoppas lilla födelsedagsbarnet blir frisk snart! Bådar gott med macka! Här har vi snor och moderat feber och sömnlösa nätter på dag två...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård