• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

    Nä nu får jag börja rotera med det jag skulle fixa idag..handla, äta lunch, förbereda kvällsmaten o fundera på garderobsröjen.....måste ju lägga upp en plan först....

    KRAM till er allihopa!

  • Aleta
    Fru E skrev 2011-01-25 11:39:01 följande:
    Aleta-hehe vi brukar skoja om att maken friade på BB
  • Aleta

    Nu står det en glutenfri kladdkaka i ugnen, hoppas den blir bra, det är föräldramöte ikväll och jag skulle ha med fika. Det är bara det att jag i min iver att göra en glutenfri kaka inte tänkte på någon annan allergi. Med min otur så är säkert hälften jätteallergiska mot mandel eller laktosintoleranta. (Jag minns bara att en var glutenallergiker för han fick annat på förra mötet.) Håll tummarna!Glad

  • Aleta
    Fru E skrev 2011-01-25 11:38:33 följande:
    Aleta-här är en till som sitter hemma och  jobbar nerbäddad i soffan med filt och kuddar ahhhhhhh. Ska iväg och fika med höggravida väninnan vid 2 för lite sällskap
    Soffa med filt och kuddar! Jag noterar...
  • Soldemor

    Nu skall jag åka hem och betala räkningar, måste vara det tråkigaste som finns varje månad! Hjärnan vill ändå inte arbeta mer idag och jag har fortfarande tresiffrigt på komptimmesidan. Lika bra att passa på när det går, de lååånga dagarn är tillräckligt många ändå.


    Var på jympa i söndags och på zumba igår, så idag vilar kroppen och engagerar sig i hemmet när räkningarna är klara. Men i morgon blir det nog sådan där natt-step (börjar efter kl 20)

  • passionsblomman

    Hejom fejom!
    Jag är här och har nu läst ikapp. Jag håller på med en massa, allt från att vi försökte hinna städa lite i helgen mellan  skidor och handboll-det kostar tid att vara supporter -till att fixa hem all nyttig mat som ska finnas i kylen för att man ska kunna äta som vi ska, och så har det varit läkarbesök, kurator, provtagning och handbollsträning, skjutsa sambon pga bilbrist osv. Svisch svisch! Jag håller ju dessutom på att försöka få ordning på sömnen om en primär åtgärd för att komma på banan bättre, så jag har it evågat sätta mig på BT sent på kvällen när allt äntilgen är fixat. Då missar jag alla sovtåg.

    Igår köpte jag en jacka och ett par allvädersvinterskor för sammanlagt 360 kr. Idag köpte jag två par jeans för sammanlagt 329 kr INKLUSIVE uppläggning på båda paren.
    Nu ska jag gå ut och gå en promenad i mina nya kläder innan det blir mörkt.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Aleta

    Härligt Blomman, vilken disciplin! Jag borde nog inte heller sätta mig vad datorn så här dags...

    Solde, nu såg jag bara-vara-snäll-tråden. Är det inte så att folk har blivit mer lättstötta också (eller det kanske de alltid har varit ).

    Föräldramötet gick bra, men givetvis var någon allergisk mot mandlar. Tur att jag slängde ner lite av mammas russinbullar.

    Sov gott underbara människor.
    Extra kramar till Flamman också. 

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård