• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Aleta

    Oj, skrev alla exakt samtidigt eller vad hände!?!

    Jag sitter och jobbar lite samtidigt. Jag har nämligen privilegiet att kunna arbeta lite hemifrån vissa dagar-lyx!

    Ingis, ja, vad var det för en vild segerdans egentligen, leta ordentligt i garderoberna, man blir ju lite orolig.
    Jag tycker att den där boken lät bra, jisses, vilken grej! Hoppas allt går bra.
    Annars kanske en sådan här vetekudde kunde vara skön? (Jag kan inte leva utan min. )
    http://www.topformula.se/produkter/halsokost_kosttillskott/ovrigt/49690__vetebalte_lundmyr/
    Eller var det mer än du hade tänkt?

    Lanovia, vad skönt att det funkar med jobbet.

     

  • Soldemor
    ingenjörsbruden skrev 2011-01-25 11:28:15 följande:
    Hahaha ja det hade nog varit roligare att göra det tillsammans...men jag är dock tveksam till om jag fått den bra organiserad!
    Jag är superorganisatör! Dina (kvarvarande) kläder hade hängt i färgordning!
  • Aleta
    Fru E skrev 2011-01-25 11:26:31 följande:
    Lanovia-har nog helt glömt att svara dig men visst fyller maken och jag år på samma dag eller ja samma år, samma dag, samma bb, samma tid som grädde på moset har vi även bröllopsdag
    Wow! Vilket sammanträffande! *förundrad smiley*
  • Fru E

    Aleta-här är en till som sitter hemma och  jobbar nerbäddad i soffan med filt och kuddar ahhhhhhh. Ska iväg och fika med höggravida väninnan vid 2 för lite sällskap

  • ingenjörsbruden
    Soldemor skrev 2011-01-25 11:35:22 följande:
    Jag är superorganisatör! Dina (kvarvarande) kläder hade hängt i färgordning!
    Ja att du hade fixat det det är jag helt övertygad om....det var mer mig själv som jag tvivlade lite över!
  • Fru E

    På tal om fika, vi kanske skulle sätta ett nytt datum för en stor trådfika

  • ingenjörsbruden
    Aleta skrev 2011-01-25 11:30:36 följande:
    Oj, skrev alla exakt samtidigt eller vad hände!?!

    Jag sitter och jobbar lite samtidigt. Jag har nämligen privilegiet att kunna arbeta lite hemifrån vissa dagar-lyx!

    Ingis, ja, vad var det för en vild segerdans egentligen, leta ordentligt i garderoberna, man blir ju lite orolig.
    Jag tycker att den där boken lät bra, jisses, vilken grej! Hoppas allt går bra.
    Annars kanske en sådan här vetekudde kunde vara skön? (Jag kan inte leva utan min. )
    www.topformula.se/produkter/halsokost_kosttil.../
    Eller var det mer än du hade tänkt?

    Lanovia, vad skönt att det funkar med jobbet.

     
    Ja nått sånt vore trevligt...men misstänker att hon redan har vetebältet...det säljs på bb avdelningen har jag för mig.....men tack för tipset!
  • ingenjörsbruden
    Fru E skrev 2011-01-25 11:42:36 följande:
    På tal om fika, vi kanske skulle sätta ett nytt datum för en stor trådfika
    *pjoing...står i givakt....sa någon fika?!   *
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård