• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

    I fredags när jg tränade indoor walking var det en tjej på passet som var gravid i vecka 40!

    En annan tjej sa till mig "Men du ska också ha bebis va?" så det kanske börjar synas lite nu... Fick höra två gånger på jobbet idag att det nu verkligen ser ut som en gravidmage.

    *glad och tacksam*

  • Ninnnis

    Nej nu ska jag sluta spamma och göra mig iordning för imorgon. Kram på er!

    Bruttan, du kan väl tänka på mig om du är uppe och torkar kräk vid 4-tiden...

  • Villemoa

    Ja, jag läste om pojken som hoppade genom fönstret, fy fabian! :-O Verkligen tur att han kunde vrida nyckeln åt andra hållet..

  • Villemoa

    De där pyamasbyxorna från PoP är helt underbara!! Köpte ett par bruna också för några veckor sen kan säga att de är mycket användbara efter graviditeten också, superbra kvalitet. Töjer sig inte utan drar ihop sig till ursprungsform efter tvätt.

  • Fru E

    *ger mig en spark i baken för att jag inte är här*

    Har känt liksom Heloise lite att jag mest är en bitterfitta hela tiden och är lagom avundsjuk på växande magar och barn vilket i sin tur ger skudkänslor..............men ska försöka att rycka upp mig vilket går bättre och bättre för var dag även om det finns skitdagar

    Men nu väntar sängen efter spinningpass

  • Aleta

    Ninnis, vad är indoor wallking? Som spinning?
    Jobbigt att gå upp 4 imorgon. Hoppas kursen är bra!

    Fru E, här går det ju bra att ösa ur sig, det kan alltid lätta något, kanske...eller en kram?  

  • dfk

    Godmorgon!
    Inatt drömde jag och låg och  vred och vände på mig halva natten, det var stört omöjligt att sova bra. Vår 10-åring är en nattvandrare i perioder och då byter vi sängar var o varannan natt. Men inatt sov hon i sin säng hela natten, då hade jag istället svårt att komma till ro. Låg och väntade på att hon skulle komma och knacka på sovrummsdörren. Det är ingen höjdare att sova tre i dubbelsängen som har en skarv i mitten. Oftast är det maken som får lägga sig någon annanstans då.
    Jag hoppas att det ska gå över, men hon drömmer mycket och är väldigt mörkrädd. Jag har inte hjärta att låta henne ligga där på övervåningen livrädd i sin säng. Hur gör ni med de större barnen?

    Villemoa, fy vad rädd man blir när de låser in sig!
    Ninnis, vilken vecka är du i nu?
    Fru E, det får finnas skitdagar, för om man tillåter sig att ha dessa dagar så kommer de underbara dagar fram, kram!
    Blomman, var är du?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård