• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

    Helosie...jag sätter mig ner o håller käft .....men faktiskt...jag gör det....eller rättare sagt...jag behöver INSE o FÖRSTÅ hur himla bra vi har det....för det har vi det verkligen.
    Sen tycker jag verkligen att Elise har varit ytterst noggrann o valt de allra bästa föräldrarna i hela världen. Finns inte bättre så det så! Förstår osså att detta är futtigt o inte hjälper på långa vägar....men vill att ni ska veta att jag verkligen tycker det.
    Vill tacka för att vi får vara med på er krokiga o backiga väg....hoppas att våra hjälpande händer o tankar kan stötta o vara till tröst o hjälp på den långa vägen. Tillsammans är vi starka! *kramar hårt o ber alla änglar hålla ett extra hjälpande o vakande öga på Elise o er*

  • ingenjörsbruden

    Jodåsåattsåedet....slirar lite....skojar bara...har delat en pava vin med maken till den varmrökta laxen....så gott!

    Har pratat m maken....att han hade dålig planering har han fattat....men om han kommer att göra samma misstag med planeringen det återstår att se......men allt gött i casa Ingis för tillfället!

    Ska förresten bli faster dubbelt upp i år! Dels brorsan o sen ska makens bror osså ha smått! Riktigt roligt!
    O rykande färskt....makens bror är beräknade till i sept...så vi håller tummarna för att allt går bra.

  • Heloise

    Tack alla ni fantastiska kvinnor, ni gör verkligen världen till en bättre plats! och du fru sy, det ska så klart vara OKRYMPTA TAPPAR!

  • Heloise

    Ingis: det var äl inte direkt så jag menade

    Jag menar bara att jag kände/känner så ibland och då håller jag mig undan, ex jag ringer inte upp kompisar som brukar klaga på att deras ungar aldrig är tysta eller aldrig sover eller ... för jag är rädd att jag ska säga nått dumt. Vidare försöker jag verkligen tänka på vilken jävla tur vi har haft som bara "fått" ett barn som har pws, det finns så mkt som är ännu värre. Jag är tacksam över att det bara är det här.

    Men nu är jag lite gladare och livet känns lättare. Snart kommer systrarna av hjärtat och jag ska klä på skvätten lite fina kläder och borsta håret.

  • passionsblomman
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!FörvånadSkrattande{#emotions_dlg.djavulsk}SVERIGEEE Shallalallallaaaaaaaaaaaa shAllallalallalla
     

    *går completely bananas*

    Tur att vi bor i hus! 

    Ninnis, jag letade efter Pippi-peruken.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Aleta
    passionsblomman skrev 2011-01-23 20:18:57 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!FörvånadSkrattande{#emotions_dlg.djavulsk}
    SVERIGEEE Shallalallallaaaaaaaaaaaa shAllallalallalla
     

    *går completely bananas*

    Tur att vi bor i hus! 

    Ninnis, jag letade efter Pippi-peruken.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Hmmm, jag antar att det är någon slags sport på gång...
  • ingenjörsbruden
    Heloise skrev 2011-01-23 15:18:35 följande:
    Ingis: det var äl inte direkt så jag menade

    Jag menar bara att jag kände/känner så ibland och då håller jag mig undan, ex jag ringer inte upp kompisar som brukar klaga på att deras ungar aldrig är tysta eller aldrig sover eller ... för jag är rädd att jag ska säga nått dumt. Vidare försöker jag verkligen tänka på vilken jävla tur vi har haft som bara "fått" ett barn som har pws, det finns så mkt som är ännu värre. Jag är tacksam över att det bara är det här.

    Men nu är jag lite gladare och livet känns lättare. Snart kommer systrarna av hjärtat och jag ska klä på skvätten lite fina kläder och borsta håret.
    var det inte?!
    Nä men jag förstår dig, man får välja sina tillfällen o ibland är det bättre o sitta i sin grotta o banka med bautaklubban o vara arg.....

    ibland pallar jag inte heller höra på kompisarna som inte har barn....o så gör de ditten dutten o blitten blutten....o så råkar jag ofta säga....va kul eller va härligt....det hade jag inte pallat nu när vi har barn.... så får man till svar..."Du ska inte låta ditt barn begränsa ditt liv!"....hrmmm...   nåja.....

    Tror att människan i botten är en kverulant....hur man nu stavar till det.... att det alltid finns något att gnälla över eller beklaga sig över....men att alla verkligen mer eller mindre behöver ha en spark i baken imellanåt o inse hur fantastiskt livet faktiskt är......så Heloise....jag tackar för sparken denna gången! *kram*
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2011-01-23 20:18:57 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!FörvånadSkrattande{#emotions_dlg.djavulsk}
    SVERIGEEE Shallalallallaaaaaaaaaaaa shAllallalallalla
     

    *går completely bananas*

    Tur att vi bor i hus! 

    Ninnis, jag letade efter Pippi-peruken.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    *Joinar i bananas dansen*

    Bangade Ninnis peruken?!

    Nu ska jag göra popcorn o slänga mig i fåtöljen o slappa!

    KRAM
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård