• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Aleta
    passionsblomman skrev 2011-01-20 13:13:37 följande:
    Aleta, simma lugnt!
    ">

    " target="_blank">

    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur

    Recension av baddräkten med ben:
    Snygg och skön, men benen rullar upp sig när man leker med barnen och sitter mycket. Funkar säkert bättre med simning och smalare lår.  
  • dfk

    Mugglan, tack för presentationenGlad och stort grattis på födelsedagen!!

    Blomman, Villemoa ochFjällbruttan, Tack för omtanken!Hjärta Och jaaa kom du med släggan!!

    Bruttan, åh! Man bli alldeles ledsen i hjärtat av att höra om den stackars kompisen, fyyyRynkar på näsan Vad fint att det finns andra mammor som bryr sig när den egna mamman inte gör det, fina du!

    Imorgon ska jag åka på konferens  och bo på hotell. Ska äta god hotellfrukost och bada i pool, om det nu finns en pool på hotellet? annars får det bli i badkaret på rummet.
    Jag ska ju inte bara relaxa, seminarium i två dagar var det visst.
    Åker med mitt trivsamma jobb med ett glatt gäng kvinnor. Mys! Känner att det blir som en "semester" och välbehövligt avbrott från chefen from hell på det jävliga jobbet. Ja ni förstår...

    Kram på er alla!!

  • Aleta

    Bruttan, herregud! Det är ju fruktansvärt. Jag ska läsa mer sedan, återkommer. Vi fick strömavbrott innan och nu är det läggningsdags.

  • Villemoa

    Bruttan; får ett tryck över bröstet och andnöd när jag läser ditt inlägg! Hur är man FUNTAD när man säger så till någon och dessutom sitt BARN?!?! Den här gången lämnar jag handväskan hemma och tar med mig baseballträet och drämmer till både henne och läraren!! Demon Demon
    Du, å andra sidan, är så himla omtänksam och fin! Håller med Soldemor i det hon säger!

    Mugglan; tack för presentationen! Det däringa minst sagt omvälvande du var med om förra veckan önskar jag att du hade sluppit! GRATTIS på födelsedagen också!! {#emotions_dlg.flower}

    dfk; ha det så trevligt på konferensen och hotellboendet! Mys på du!

    nenna76; stanna kvar i tråden vettja! Glad

  • Fjällbruttan
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}VAD ÄR DET FÖR EN DAG
    VAD ÄR DET FÖR EN DAG?
    JO DET ÄR MUGGLANS FÖDELSEDAG
    HURRA HURRA HURRA!!!!

    Ställer in akoholfri champagne och en 

                              {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}                          {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}                          {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
  • Leksi

    Wow vilken snygg tårta Bruttan! *impad*
    Var precis och tittade i ditt galleri för att lista ut vad en "floatie" var för något och då såg jag alla fantastiska tårtor som du gjort. Jösses så snygga!!

  • Klockarbol
    Soldemor skrev 2011-01-20 14:03:26 följande:
    Kräk på du! Du har all rätt till det och det är (bland annat) därför vi finns här! Du har verkligen kurage och är en underbar kvinna med mycket stort och mycket empatiskt Hjärta! Om bara hälften av alla världens mödrar hade varit som du, hade världen sett annorlunda ut! Ingis får nog komma och hjälpa dig, tillsammans med sin plyschmobil. Sedan kommer resten av oss med handväskorna ilsket vevande - stödpatrull på väg! Och vi är arga! Demon
    Bruttan - Detta skriver jag åsså under på!

    Så mycket enklare väldigt mycket skulle bli om alla behandlade varandra så som de själva vill bli behandlade...

    Tack alla för fina ord :-P

    Nu skiner jag i onda händer! Nu ska jag spackla spikhål i väggen som ska bli vaniljsåsgul!
    Allra minst ska jag spackla bergis helt säkert iallafall 3 spikhål i kväll!!!

    (av sisådär 100 eller nåt men spackla ska jag )
  • Hvidbrud

    Goderafton sköna damer! Grattulerar på födelsedagen och tackar för fina pressentationer. Var hos bm idag och hörde hjärtljud, vägde mig. (hemska tanke, kommer nog nå upp på samma vikt som med lilla e denna gången också!) sf mått som låg fint lite över medel. Bm bokade in mig till sjukgymnast i morgon 9.15. Bra! Blir nog bälte och akupunktur. Men det ända som hjälper nu är ju att ta det lugnt, så jag får gå upp till familjeläkaren och kräva en tidigare tid! Sen blir det att dra vidare till mamma hela helgen med liten. Mysigt!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård