• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fjällbruttan

    Hallå!

    Jobbig vecka med liten tid och sjuk igen; BLÄ!

    Men, Lanovia, i mitt galleri finns en bild på Lilla Vild i sin Floatie, det är sån jag menar, men jag har inte en aning om vad den kostade
    Minne som ett såll!

    Blomman, härligt att höra om ditt team, hoppas den 4:e personen är bra!
    Och mycket vettig idé du har om att ta hand om dig själv, det är ju precis det som är så viktigt, att det är en förändring i längden, som passar dig och ditt liv
    Jag är heller ingen som tränar , men åh vad jag skulle vilja vara det!
    Men nu jädrar anacka har vi dansat Zumba, jag och mina tjejer.... men dagen efter var förkylningen och det halsonda tillbaka:-/

    Dfk, jag har en fin slägga i traktorn, för att banka lös sånt som sitter fast... som korkade chefer
    Hoppas att det löser sig! Otäck situation för magen, det är inga bra fjärilar att ha där!
    Kram!

    Fru Sy, härligt att höra att tappen är stabil Keep it that way! Heja heja!

    Daa, så skönt att höra om Fälgas hjärta!Hjärta Blir så glad för er skull!
    Och tack för ett jättetrevligt samtal, och förlåt för att jag inte hann prata längre!

    Hvidis, kan inte din BM ordna en akuttid hos läkaren? Låter ju fasansfullt med fogarna!

    Helipanzers, YES för bra försäkringsbolag! Det är så mycket värt! Skulle så gärna vilja se en ny bild eller video på lilla skvätten...*blinkar frenetiskt med bedjande hundögon*.. hela familjen Fjäll pratar om henne varje dag   Finaste lilla gostjejen!

    Ingis, skönt att höra att dagis funkar!  har maken fattat nån planering än?
    Eller att det finns nåt som heter det...
    Trist bror du har, vidrig fru han har... låter som de förtjänar varann

    Mugglan, så underbarat skönt att höra om A coh B och att det fortsätter vara bra!

    Klockarbol, tack för jättefin presentation, är så kul att du är här hos oss också!
    *Sopar ihop lite spillror av dig och limmar ihop med Karlssons klister och kramar om !*

    Ninnis... du anar inte hur nära det var att jag skickade ett mess kl 4 i förrgår, jag var vaken!!
    Och tänkte på dig   Men så tänkte jag att får man ett mess fyra på morgonen så blir man ju livrädd och tror att nåt fasansfullt hänt, så jag lät bli!

  • Fjällbruttan

    Så till en lite underlig fråga, men faktiskt intressant för mig...och kanske Daa

    Finns det nån här som har ammat som INTE har gråtit under eller runt en amning och som INTE har tvivlat på sig själv ibland och mjölkens kvalitet och huruvida den räcker?
    Och att barnen vill äta och får i sig?
    Och vad vill barnet egentligen... det borde ju inte vara hungrigt?

    Jag satt med tårarna rinnande med Grodan (som är fjärde) och fräste åt maken att han skulle göra ersättning och om hon tog den skulle jag minsann inte amma för jag hade ju ingen mjölk...
    För mig var detta blodigt allvar och mitt liv var i kaos.

    Maken stirrade på mig och sa att han tänkte fan inte göra nån ersättning och ge bara för att jag skulle testa honom om han sket i amningen... 
    ??????
    Ja, men du bara testar mig, du har ju mjölk!!
    -Nä-ä det har jag inte alls!!! Och tjöt ännu mer...Gråter

    Men det hade jag visst.... vi bläddrar ju fortfarande bland Grodans dubbelhakor för att göra rent...

    Vad jag vill få fram är att du är inte ensam Daa om att ha jobbiga stunder, du är NORMAL

  • Fjällbruttan

    Och nu är det som vanligt,,,,,, dags för bajsblöja!

    Vad är det med den där Grodan som skiter så fort jag sätter mig här???

  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2011-01-20 11:53:34 följande:
    mäh!?

    *fortsätter*

    De senaste två gångerna har jag sköljt ner två alvedon med så starkt kaffe som jag vågar, och det har faktiskt tagit udden av den värsta huvudvärken! Den försvinner inte helt men gör att jag i alla fall jag fungera. TACK!
    Å vad skönt att höra!

    Bruttan, nä ni är normala både Daa och du. Såklart.

    Dfk, det där magontet är bara helt fruktansvärt och man ska inte må så i sitt arbete. jag hoppas du snabbt hittar något annat ifall chefen inte drastiskt förändrar sitt beteende.

    Aleta, jag vill också ha en ben-baddräkt. Var köpte du den?

    Hvidis, andra än du måste bära mattorna nu! Akta dig!

    ...det var ju mer förstås....men jag postar så länge.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fjällbruttan

    Hej igen... bajsblöja bytt och nåt hål igentäppt i sållet

    Kom ju just på att jag anmäler mig till Blommans liggaunderäppelträdetläger, jag vill vara där flera veckor
    Jag blev så glad då jag läste det så jag glömde bort att skriva anmälan

    Ja, Aleta vart köpte du den? Jag ska börja på babysim med Grodan... (fast hon flyter nog av sig själv...)
    så jag kan behöva nåt att stoppa in låren i...

    Finns det förresten nån baddräkt som hissar upp urvridna sladdriga bröst, håller in slabbig hängande mage, utplånar valkarna på ryggen och slimmar låren och ser till att rumppan inte ser ut som en världsdel??
    Man får gärna bli glimmrande fräsch i den också

    Länk...någon???

  • Aleta

    Hvidis - tack för dagens skratt!

    Klockarbol, tack för presentationen och en stor kram.

    Blomman, på en vanlig sportaffär i Vaggeryd. Det är en svart från speedo. (Fick godkänt av maken också. )

    Bruttan, ja, jag var en riktig mjölkkossa. Om ungen släppte taget så sprutade mjölken åt alla håll. Över en meter, jag skojar inte...

    Lanovia, vad jobbigt att välja dagis. Vi har inte haft något val, vi har haft tur istället. Världens bästa dagis och det beror helt och hållet på personalen. De lyssnar på barnen och föräldrarna och man kan alltid prata med dem. Känns det som att man har bra kontakt med dem så tror jag att det blir bra.

    Oj, dags att åka till simhallen med familjen!

    Kram allihop! 

  • Fjällbruttan

    Igår tillbringade jag halva dagen i telefon med skolsköterska och rektor...


    Och var så slut på efteråt att jag kände som att all energi försvunnit!


    En av stora I´s bästa vänner är mobbad (stora I försvarar och ingen av de har velat säga nåt men tillslut brast det för I) och hon är inte bara mobbad av klass "kompisar" utan av läraren som är helt dum i huvudet (ni vet honom jag berättat om tidigare) och dessutom sin egen mamma!!!


    Resultat?


    Hon har börjat skära sig... jag gick sönder, jag älskar den underbara ungen, så eftersom hennes flata pappa inte ens märkt nåt ( KAN beropå att han är 55 och just har fått ihop det med en 25- åring...) så satte jag igång att gorma! Tackochlov med omedlebart gehör från rektor som muttrade om att vrida öronen av läraren och skolsköterskan ska prata med alla tjejerna i klassen..


    Och det killarna som mobbar ska spikas upp i tårna på väggen (hoppas jag Demon)

    Tänk att ha en mamma som kallar en fet och värdelös och säger att det är ingen idé att hon bantar för hon kommer ändå inte att bli smal... och det spelar ingen roll vad hon gör för hon kommer inte bli lika bra som storasyster,....  SKJUT KÄRRINGDJÄVELN!!!

    Tja, det var i korta drag min dag i går...

    Som grädde på moset är dessutom Mellan M utfrusen ur sin klass,,, fast det tycker hon är no shit men det tycker inte jag... Hon går ju 4:an men läser en del ämnen som hör 5:an till, det gillas inte av de andra tre tjejerna... och killarna får spö av henne i bollsport, det gillar inte dom...
    Och M surar ihop och ser ut som ett åskmoln för att hon är sårad, och åskmoln umgås ju ingen med...

    BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

    Så när jag pratat med alla som skulle pratas med så ringde jag maken och grät och sa att jag vill sätta i mig varenda jävla julkaka vi har kvar och ett kilo choklad!!
    Vadå kolhydratalkoholist??

    MEN, jag gjorde det INTE, jag ringde maken istället och sen spelade jag Mario en stund på M´s Nintendo...
    så kan man också mota bort spöken   *stolt*

  • passionsblomman

    Bruttan, ååååååååh vad ledsen och upprörd jag blir av hela ditt inlägg! (jag ska inte ens sätta igång svadan, för dn blir så lång och arg)

    ...ända fram till det sista. BRA där min vän! *stolt också*


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fjällbruttan
    passionsblomman skrev 2011-01-20 13:21:08 följande:
    Bruttan, ååååååååh vad ledsen och upprörd jag blir av hela ditt inlägg! (jag ska inte ens sätta igång svadan, för dn blir så lång och arg)

    ...ända fram till det sista. BRA där min vän! *stolt också*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Tack

    Nästa gång ringer jag dig
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård