• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fjällbruttan
    lanovia 08 skrev 2011-01-13 12:23:45 följande:
    Är själv hemma nu. Faktiskt riktigt skönt. maken är iväg och träffar en annan pappa i föräldrargruppen också våra barn såklart. Jag funderade på att följa med men kom fram till att grabbarna kunde få ha lite pappasnack för sig själva.

    Så nu skall jag pyssla lite, ta det lugnt och bara vara själv. Först och främst skall jag in och köpa en present till maken. Har länge trott att jag itne skulle ha råd att köpa något alls. Men kom igår på att en bok som han vill ha har kommit ut i storpocket, det skall han få och en 3 rätters middag här hemma.
    Känns skit med tanke på hur han lyckas få till det när jag fyller. Men det går ju inte nu. Pengarna finns inte... och förra året var jag höggravid... ja han får min kärlek i alla fall.
    Tycker att din presentidé låter underbar!

    Och det viktigaste är ju ändå omtanken och ffa, din kärlek till honom!

    Kram
  • Fjällbruttan
    lanovia 08 skrev 2011-01-13 12:31:43 följande:
    Branchen är tuff. Många om få jobb. Men jag har sökt ett jobb jag vill ha. HOppas hoppas hoppas!
    Och jag söker runt med lampa för att hitta något, men inte lätt.
    Tänker hålla tummarna för dig!

    VILL VILL VILL att du ska få jobbet!!
  • lanovia 08
    Aleta skrev 2011-01-12 23:04:01 följande:
    En extrakram till Lanovia idag!

    Grrrrrrrrrrrrr för Heloises pappa Skrikandes 

    Vilken tragedi för familjen som var i samma situation som Mugglan och vad skört allting är. Hoppas, hoppas, hoppas att allt fortsätter se bra ut.

    ...och kära Passionsblomman....
    Nu har du gjort det igen! Fattar du inte hur bra du skriver? Vilka kloka ord! Så välformulerat!
    Den här gången kryper jag på mina bara knän och ber dig: Snälla! SNÄLLA! Skriv något, vad som helst. Livsbetraktelser, anekdoter, varför inte använda oss som grundmaterial om det kniper?
    De VET hur mycket jag tycker om böcker och hur mycket jag läser. Kan du inte tro på att jag har åtminstone liiiite rätt i det jag säger? SKRIIIIIIIIIIIV!!!! BÖRJA! NU! Klipp ut några av dina inlägg som start så ser det mycket ut redan från början.
    Blommis, ta till dig denna uppmanning. Du skriver som ingen annan. Finns många författare som skulle stå sig platta vid sidan om dig.
    Du kanske skall göra en bok om Forumsidor. Om hur det började med helt okända människor som inte kände varandra alls, de hade bara börjat längta efter barn och tänkte börja försöka. Den ena lyckades snabbare än den andra, nu är lägena väldigt spridda MEN vilken vänskap som vuxit fram!
    Eller så är inte det alls en bra bok utan bara något jag förundras väldigt mycket av. MEN jag säger som Aleta SKRIV!
  • lanovia 08
    Fjällbruttan skrev 2011-01-13 13:01:27 följande:
    Flamman, hur har du det idag?

    Tänker så på dig!

    Kram
    Men det skulle ju jag precis fråga.
    Flamman hur är det?
  • lanovia 08
    Fjällbruttan skrev 2011-01-13 12:54:49 följande:
    Och du får gärna ringa, jag har bara lite ont, jag är inte hes så käften går som vanligt
    Kan tänka mig att käften kan gå rätt bra på dig.
  • lanovia 08

    Tack för att ni hoppas på att jag skall få jobbet jag vill ha. Idag är sista ansökningsdagen. Sedan får vi väl se hur lång tid som går innan jag hör något från dem.

    Nej hörrni nu måste jag gå och köpa presenten till maken. Måste köpa den nu när han inte är hemma om jag skall lyckas få hem den utan att han ser den.

  • passionsblomman

    Aleta, "sparka mig, stånga mig, gör nånting!!!"

    från 5:15
    ">



    *luktar på blommorna-eller, tittar, för luktsinnet är något försämrat för närvarande*


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fjällbruttan
    lanovia 08 skrev 2011-01-13 13:03:40 följande:
    Kan tänka mig att käften kan gå rätt bra på dig.
    Och så tre döttrar med samma kapacitet.... Grodan vrålar mest än så länge för att höras, men hon är på G..

    Tur att man är gift med "tyst norrlänning" så han känner sig normal när han inte (får) pratar
  • Fjällbruttan
    passionsblomman skrev 2011-01-13 13:13:01 följande:
    Aleta, "sparka mig, stånga mig, gör nånting!!!"

    från 5:15
    ">

    " target="_blank">



    *luktar på blommorna-eller, tittar, för luktsinnet är något försämrat för närvarande*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur


    Sällar mig till Aleta´s hejarklack!!

    Skriv skriv skriv, skriv skriv skriv, skriv skriv skriv
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård