• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

    Vi firar förresten här på BB. Förmodligen kommer vi att missa tolvslaget, för maken tänker inte låta mig vara uppe så länge. -Du ska vila så att du blir frisk, säger han. Det var i förrgår som jag fick veta att jag varit rätt rejält sjuk i havandeskapsförgiftning och fortfarande har en del sviter.
    Men vi ska gå ner och se om vi kan köpa lite godis i en automat. Ändå tror jag på något sätt att den här nyårsaftonen blir svårslagen. 3 januari i år konstaterade maken och jag att vi, trots två BF-datum, skulle förbli utan barn under hela 2010. Ibland har man så fel att det inte är klokt. Och ibland känns det så fantastiskt bra att det är så.

  • Heloise

    Kikar in och gråter en skvätt över alla era fina inlägg om vår familj! Vad vore livet utan er? Känner också en enorm glädje över axel-fälga, ellie, minihvidis, miniandbeyond och minifru sy och minimugglan och minininnis! Samt för alla fina trådbarn som berikar allas liv!

    Nu är fina Elisen uppsnoffsad och  champagnen på kylning, hummern i ugnen och nu jäklar i min låda ska det firas! Nästa år då ni, ska det regna manna från himlen, solen ska alltid skina, männen vara snälla, svårmödrarna hålla tyst och vara snälla!

    GOTT NYTT ÅR IFRÅN HELIPANZER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Skål

  • passionsblomman



     

                                      SkålGott Nytt År alla trådvänner!Skål



     


     


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fru sy

    Jag är inlagd igen Har haft kraftigare sammandragningar som gjorde lite ont så vi åkte in för att kolla tappen för säkerhets skull. Då visade det sig att den blivit ännu kortare, var nu nere på 23 mm. Sprutor igen och det känns bra eftersom jag svarade bra på dem förra gången. Tabletterna funkar tydligen inte för mig, så dem tänker jag inte åka hem med igen...

    Hummern vi skulle haft ikväll får sparas till en annan kväll, visst känns det trist att Orvar inte tycker att vi skall fira jul eller nyår hemma men det känns ändå skönt att vara inlagd så de har koll på mig och honom.

    Gott nytt mina vänner!

  • passionsblomman

    Åh Ovar stanna där du är! du har inget att hämta härute redan!

    *skickar en rejäl kram till Fru Sy och herr Sy*


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Fjällbruttan

    Lille Orvar, nu stannar du i mammas etta med kokvrå!
    Finns inget att kika på härute förrän till våren lille vän!

    Kramar till er båda! Och till lill*n i magen och Gott Nytt År!

  • Fjällbruttan

    Har just kommit från restaurangen, vi har svullat Hummer, Tournedos och Chokladkaka *rap*...
    Nu är det filmtajm en stund

    Kram

  • BrudSommar2006

    Heloise, jag förstod ju att jag var tvungen att gå in här och läsa och jag kan bara hålla med om vad som sagt, Elise har haft vett att välja de bästa och finaste föräldrar hon kunnat få. Vilken tur att hon har er, det kommer att ordna sig för henne på bästa sätt, det är jag säker på.

  • Aleta

    Gott nytt år till er allihop!
    Nu har jag diskat, maken somnade med ungarna så jag räknar med rejäl sovmorgon idag!
    Kram, kram, kram, kram, kraaaaaaaaaaaaam alla underbara människor!

    ...och åter igen, Orvar stanna där du är ett bra tag till! 

  • muggles

    Helipanzer: vilket bakslag ni drabbats av Måste säga att ni båda är väldigt stoiska, speciellt du Heloise som försöker se det positiva i detta (tex att Elise är speciellt ). Jag är imponerad att ni klarar det. Självklart är det en stor stor sorg att få det besked ni fick. Usch jag blir alldeles tårögd när jag skriver detta. Tack för varma ord om minimugglan

    Jag hann ju inte in här igår men får önska ett gott nytt 2011 nu istället!

    Fru Sy: vad läskigt med dessa sammandragningar som inte vill ge sig. Din svärmor verkar inte ha fattat det allvarliga läget, vilket är konstigt med tanke på att du verkar använda svängdörr på BB... Stort lycka till med sprutorna, hoppas verkligen de hjälper!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård