• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • ingenjörsbruden

    Hej allihopa!

    Här är det som vanligt fullt tempo men mina tankar finns ständigt hos er alla!

    Jag önskar er alla en riktigt GOD JUL med massor av gott o mkt roligt o en massa mys!

    KRAAAAAM

  • Villemoa

    Hej alla!

    Här har vi sjukstuga igen *suck* vi hann inte mer än ta sista dosen antibiotika innan vi fick halsont och feber
    Vi firar jul hemma och det blir bara vi, skittrist kan jag tycka men så är det! Varför är en lång historia och jag orkar inte dra den just nu.

    Vill passa på att önska er alla en riktigt God Jul!!

  • Heloise
    Villemoa skrev 2010-12-23 17:51:04 följande:
    Hej alla!

    Här har vi sjukstuga igen *suck* vi hann inte mer än ta sista dosen antibiotika innan vi fick halsont och feber
    Vi firar jul hemma och det blir bara vi, skittrist kan jag tycka men så är det! Varför är en lång historia och jag orkar inte dra den just nu.

    Vill passa på att önska er alla en riktigt God Jul!!

    Stora kramar till er, tråkigt att vara helt själva, men å andra sidan lite mysigt att fira enbart med era fina döttrar och er själva.

    Vi är också mer eller mindre själva, mamma och pappa med mormor och morfar kommer och äter lunch och Panzers mamma och ena syrra kommer på fika, sen är det bara vi och skvätten.

    Kan lämna glädjande besked ang päron och husehelvetet, det ska säljas och jag skriver på papprena imorgon, dessutom tyckte mäklaren att det var illa skött ifrån inkassoföretaget och skulle ringa dem och fråga va f-n de håller på med.
    Skvätten är snorig och ännu tröttare men å andra sidan håller hon kanonvärden trots snor och hosta mao bästa skvätten har blivit stor tjej. Igår var ju hennes bf datum och hon är numera 51 cm lång och väger ca 3300gr Lite skillnad mot 40.5cm lång och 1234gr.

    Jag  ringde  neo idag för att få resultaten, och eftersom familjen T aka Helipanzer har så pass fantastisk flyt ed allt så svarade läkaren att Karolinska fått en ny maskin så resultaten kommer inte förren nästa vecka

    Jag hoppas att ni alla får en underbar lugn trevlig och fantastisk jul!

    Kram
  • Fjällbruttan

    HEJ!!

    Tassar bara in och lämnar världens största julkram till er alla!
    Saknar er och tänker på er och hoppas att 2011 blir ett superår för oss alla!

    Vi börjar så smått komma på fötter och jag känner att lyckan har kommit tillbaka till vårt hus,
    och det känns skönt, även om vi tar myrsteg.
    Har också konstaterat att vi har fantastiska vänner runt oss och även här i cyberrymden,
    jag kan inte med ord förklara hur viktiga alla sms och hälsningar via facebook har varit!

    Att jag sitter på facebook och inte här är inte för att jag dissar er, jag sitter faktiskt där för att jag spelar spel=
    slippa tänka.... och så slänger jag ur mig nån snygg uppdatering om hur jävla toppen allt är för att slippa att nån undrar hur det är....snyggt förpackade lögner alltså! Och några lögner vill jag inte dra här inne och jag har helt enkelt bara riktat all energi till familjen, men saknat er så det gör ont!

    Ähhh... luddig förklaring, men jag hoppas ni förstår hur jag menar!

    Hoppas ni får en underbar jul, hur den nu än blir, att alla får må så bra de kan och att lyckan slår sig ner hos oss alla på något vis!!

    Kramar

  • Fjällbruttan

    Pssst...maken kommer rusande och vill hälsa till Helipanzer´s, och jag instämmer, sötare bebis får man leta efter!!

    Kram igen

  • Leksi
    GOD JUL!!

    Önskar alla en fridfull, härlig julafton med god mat, familjer på bra humör & fina klappar. En snörik jul verkar det bli på alla håll. Oj, vad vackert det är ute nu med snön som gnistrar i lyktornas sken. KRAM!!!

    Tomte Tomte Tomte Tomte Tomte Tomte Tomte Tomte Tomte Tomte Tomte TomteTomte Tomte Tomte Tomte Tomte Tomte Tomte Tomte Tomte Tomte Tomte Tomte
  • Heloise
    Fjällbruttan skrev 2010-12-23 21:16:18 följande:
    HEJ!!

    Tassar bara in och lämnar världens största julkram till er alla!
    Saknar er och tänker på er och hoppas att 2011 blir ett superår för oss alla!

    Vi börjar så smått komma på fötter och jag känner att lyckan har kommit tillbaka till vårt hus,
    och det känns skönt, även om vi tar myrsteg.
    Har också konstaterat att vi har fantastiska vänner runt oss och även här i cyberrymden,
    jag kan inte med ord förklara hur viktiga alla sms och hälsningar via facebook har varit!

    Att jag sitter på facebook och inte här är inte för att jag dissar er, jag sitter faktiskt där för att jag spelar spel=
    slippa tänka.... och så slänger jag ur mig nån snygg uppdatering om hur jävla toppen allt är för att slippa att nån undrar hur det är....snyggt förpackade lögner alltså! Och några lögner vill jag inte dra här inne och jag har helt enkelt bara riktat all energi till familjen, men saknat er så det gör ont!

    Ähhh... luddig förklaring, men jag hoppas ni förstår hur jag menar!

    Hoppas ni får en underbar jul, hur den nu än blir, att alla får må så bra de kan och att lyckan slår sig ner hos oss alla på något vis!!

    Kramar
    Största kramen till dig och dina kära, hoppas att lyckan växer sig starkare och starkare för varje dag!
    Puss till er alla

    pssst Hälsa herr bruttan att jag av någon underlig anledning håller med honom och btw Lilla grynet klockade in på 3260gr och 51cm på sitt bf datum, det är ganska nära Herr Bruttans gissning eller hur? Han är ruskigt säker den där mannen
  • Norrskensflamman

    Tassar in och önskar er GOD JUL!

    Massor med kramar till ALLA i tråden <3

    Ungarna har klätt granen, den ser lika groteskt ostilren ut som vanligt, alla dagispynt är upphängda, jag har griljerat skinkan och tillsammans med maken tömt halva BiB med vitt vin. Ätit upp alla crackers och go'ostar.
    Bingolotto gick åt fanders. Ungarna sover nu sött och äääääääääntligen är det julafton när de vaknar. SOM de väntat!!

    Imorgon ska vi äta tomtegröt till frukost, slå in de två paket som pappret inte räckte till (jag får ta mig en prommis i kylan till ICA o köpa mer papper.), åka på gravarna och tända ljus och sen så blir det hem till byn lagom till Kalle Anka.

    Julotta 07:00 (en timmes sovmorgon i år m a o , yeah!) på juldagen. DET är jul, och en påminnelse om VARFÖR i alla fall JAG firar jul.

    ♥ alla!

  • passionsblomman

    Inte en rad har jag läst, men bakat har jag, och strukit och...

    ...skitsamma vad jag har gjort och inte! Nu är klockan 3 på julaftonsmorgon, är det det som kallas jul-ottan?
    Jag avslutar min dan före dan och börjar min julafton med att tillönska er alla en synnerligen GOD JUL, alldeels oavsett upplägg, meny och sällskap.Tomte

    Ni hör till De Viktiga i mitt liv och jag firar lite med er alla var än ni är. Må ni färdas säkert och stilla natt o helga natt hej tomtegubbar strålande jul stjärnorna gnistra och glimma och vägen vi vandra tillsammans hand i hand på jordens mörka rund. Tipp-e tipp-e tipp tapp.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Hvidbrud

    Hoppar in för att önska alla en riktigt god julafton! Ninnis: en extra hård lång kram till er! Håller med magkänslan! Kram! Ska se om man kan komma fram med tåg och bil i detta snökaoset. O går gick det inte!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård