• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

    Jag var på körrep igår och det var så underbart!!! Jag känner mig som en ny människa när jag går ut därifrån. Renad liksom. Som att jag sjungit ut allt gammalt mentalt slagg ur kropp o själ.

  • Norrskensflamman

    Panzer o Heloise: Så härligt att höra att ni äntligen får vara hemma och rå om varandra. Stor kram till hela familjen. Ni är verkligen värda att få njuta av varandra i lugn o ro!

  • passionsblomman

    Jag har ändrat till Nasse som har varit min följeslagare under väldigt många år. Han är liksom den modigaste av alla, för han gör det han måste fast han är skitskraj. Och så tycker jag han är fin och syns bra.

    Att det inte är några gröna pluppar längre är helkass!

    Jag är uppe för att det inte gick att somna om när jag varit uppe och hjälpt sonen att hitta träningsbyxorna till gympan. Det var synd, för så mycket som jag grät inatt så hade jag behövt sova mera.

    Vattkoppor-åh typiskt! säger jag som Nalle Puh.
    Vattelpjoppaj sa min son. "De e vattelpjoppaj på sjoppen åttå mamma" Och det var det. Hela lilla stackars snoppen, som en enda vattelpjopp.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-12-10 09:22:53 följande:

    Jag har ändrat till Nasse som har varit min följeslagare under väldigt många år. Han är liksom den modigaste av alla, för han gör det han måste fast han är skitskraj. Och så tycker jag han är fin och syns bra.

    Att det inte är några gröna pluppar längre är helkass!

    Jag är uppe för att det inte gick att somna om när jag varit uppe och hjälpt sonen att hitta träningsbyxorna till gympan. Det var synd, för så mycket som jag grät inatt så hade jag behövt sova mera.

    Vattkoppor-åh typiskt! säger jag som Nalle Puh.
    Vattelpjoppaj sa min son. "De e vattelpjoppaj på sjoppen åttå mamma" Och det var det. Hela lilla stackars snoppen, som en enda vattelpjopp.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Vattelpjoppaj Gulliga Blompojken
    Alltså jag vet inte om det är det, eller om det är nässelutslag/tredagarsfeber eller nåt annat. Vi får väl se hur det utvecklar sig. Det kliar än så länge inte säger hon. Hur snabbt börjar de vätska de rackarns vattelpjoppajna månntro? Får nog googla lite...
    Åh, så ddu har haft en sån där svart, avgrundsdjup, night from hell Stor kram Blomman, vill du så kan du inboxa jag är hemma fram till lunch.
    Du behöver verkligen få sova, det förstår jag!
  • Norrskensflamman

    Läste nu här ovan om din gårdagskväll. Då förstår jag... Svårt att skaka av sig olustkänslan, även om personen säger förlåt. Skadan är redan skedd liksom.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård