• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Hvidbrud skrev 2010-12-09 20:30:27 följande:
    Blommis: kanske är det så, att vuxenlivet slagit ut honnom ur kurs. Han tycker iallafall att han gör allt och jag bara är lat och pustar och frustar... Att jag berättat för er om graviditeten innan vi gjort ul tycker han var ett stort brott på tilliten mellan oss, så det håller han på att sura om fortfarande, även efter långa snamtal och hela modevitten. Men det käns som pm det bara var en ursäkt från hans sida att bli surgubben. Jag kan bara vänta på att det går over och se till att jag inte förgås i prosessen. Det går bättre nu när jag säger till mig själv att jag faktiskt inte kan bry mig mer. Det är hand problem och jag har gjort allt i min makt för att visa honom min ståndpunkt. Håller jag på att pjuska och duska så hälle jag bara mer bränne på elden. Nu får han komma till mig om han är intresserad. Så det så. I manage. (och då säger jag tack för underbara bt-vänner och arbetskamrater och kompisar och finfina dottern) Jag är medvetan av attdetta är en fas och jag känner att jag mognar i den. Nu: varm choklad och lussekatt! Mmmmm! Vasssegoda!
    Fy bubblan vad tråkigt Hvidis!
    Jag tror nog iofs att det här är väldigt vanligt att man upplever i varierande grad när man lever småbarnsliv och ens nyförälskade tid plötsligt känns lite avlägsen. Det kommer nya faser om man har lite tålamod och framtidstro.

    Säger jag, som just haft ett jättegräl med tusen snoriga tårar bara för att sambon lovade köpa godis, glömde det, jag blev ledsen och plötsligt skriker han precis alla de saker jag är räddast att höra just där jag är nu.
    Nu har han iofs sagt förlåt och medgivit att det var orättvist och elakt och onödigt, men jag hann ju liksom bli precis så golvad som jag blev. Så nu sitter jag här. Jag som hade tänkt mysa i soffan och sedan kanske tom mysa lite på riktigt mitt i all deppigheten. Det gick om intet kan man säga.

    Och jo, jag fattar att det här är jobbigt för honom också.
    Å andra sidan-om han funnits här mer konkret för mig under resans gång, hade jag kanske haft lite mer kraft och glädje kvar.

    Men men, det verkar iallafall som att han själv förstod lite vad det är som blir så fel.

    Jag är inte så förtjust i det här lila som de bytte till hörni, tycker ni om det?
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Panzerfaust

    Hmmm, nya forumet känns lite....gay?

    Här flyter allt på bra, Elise ska käka om 20 minuter sedan blir det sova...

  • ingenjörsbruden

    Hvidis: fy bubblan va tråkigt att han surar så....rätt omoget faktiskt......den lilla tid vi har på jorden....ska vi gå o sura då?! Nä det är verkligen slöseri. Hoppas han kommer till dig snarast o skamset. *kramar om jättehårt*

    Blommis: precis den matt-undanryckningen som du inte alls behövde nu....hoppas innerligt att herr Blommis har dåligt samvete o VERKLIGEN fattar vilket glashus han kastat sten i.....*morrar mot herr Blommis....sveper in Blommis i en härligt pläd o häller upp varm glögg*

    Helipanzer: Det gläder mig något oerhört att höra att ni äntligen är samlade o vardagsbestyren kan få påbörjas!
    MASSA Kramar till er allihopa!

  • passionsblomman
    Panzerfaust skrev 2010-12-10 01:39:38 följande:
    Hmmm, nya forumet känns lite....gay?

    Här flyter allt på bra, Elise ska käka om 20 minuter sedan blir det sova...
    Hihi, jag har faktiskt väntat på din kommentar på nya utseendet.
    -Den var mildare i sin dom än väntat.

    Underbart är dock att ni är hemma alla tre!
    Hur var det nu med det ursprungliga BF-datumet?
    Visst blev det nu till sist så att ni blev tre i smurfhuset ganska nära det datumet eller?
    Å vad gött det är att tänka på att ni nu får fira jul tillsammans där och inte på sjukhus!!!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman
    ingenjörsbruden skrev 2010-12-10 07:48:40 följande:
    Forfarande blir man utkastad när man postar inläggen.....

    Håller med Panzer.....liiiite för sockersött med allt rosa osv.....
    Nu blev jag inte utkastad efter postning! *hoppas det håller i sig*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

    Brrrr.... -24 imorse när vi steg upp! Katja var feberfri igår och imorse, så vi åkte till dagis. Hon hade några prickar kring näsa o haka imorse, jag trodde det var för att hon snytit sig. När jag kommer på dagis ser jag att hon har röda prickar runt tröjkragen också. Trodde det var att hon var irriterad av tröjan som har ull i sig. Gick iväg. Vänder om och kollar hur blek hon är... Drar upp tröjan och ser att hela magen o ryggen är full i röda prickar !! De var INTE där imorse när vi klädde på oss!
    Så det var bara att vända o gå hem igen. Få se vad det blir av dessa prickar. Ett barn på avdelningen mittemot har insjuknat i vattkoppar.

  • Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-12-10 08:53:38 följande:
    Nu blev jag inte utkastad efter postning! *hoppas det håller i sig*
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Jag fick trycka två gånger innan det gick iväg, men jag blev inte utkastad.

    Var tog din vackra passionsblomma vägen?
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård