• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru Bygg

    Oj, nu är det dags för frukost nr två här hemma. Tänkte ju kommentera så mkt mer. Ska se om jag hinner titta in senare.

  • Daa

    Blommis: hur gick det igår? Massa kramar!

    Flamman: usch, så jobbigt för dig nu. *kramar om* Hoppas så att det går bra hos läkaren idag.

    lanovia: hoppas du får dig lite sömn nu i alla fall.

    Fru E: hoppas att ni har det någotsånär bra. Tänker på dig. *kramar*

    Ingis: hej på dig! *plockar en och en kram ur säcken och skickar några tillbaka*

    Fru Bygg: så skönt att åka iväg till fjällen och vila upp sig!

    *vinkar till Hvidis och Ninnis*

    Kramar till alla.

    Idag ska vi på studiebesök på bb. Eller nästan. De visar bildspel i aulan på sjukhuset. Det ska bli intressant.

  • Ninnnis

    DEaa, spännande med studiebesök/bildspel

    Fru Bygg, ha en riktigt trevlig skidsemester!

    Ingis, full fart som vanligt, hör jag Du är väl lite rädd om dig också?

  • Ninnnis

    Undrar också hur det är med Blommis..? Jag har messat men inte fått något svar. Du kanske sover fortfande?

  • muggles

    Daa: Moa är drygt 3 år.


    Bruttan: kram!


    Lanovia: jag bor också nära, det räknas ju som Gbg fast som sagt, postorten är inte det . Hint: åt havet till på den stora ön...

  • Ninnnis

    Jag vet inte om någon är intresserad men jag har lagt in en magbild under "starka bilder". Vet inte om det är så starkt iofs, mer svullet tror jag

    Det är bara ni som finns i min adressbok som kan se, så hojta till om det inte funkar.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård