• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

    Jag förundras ibland över att inte fler föräldrar bryter benen. Det är ju ständig hinderbana.


    passionsblomman skrev 2010-12-03 14:28:31 följande:
    Andbeynd, Underbart!!!Och man klarar sig absolut på mindre än man tror. Särskilt när bebis är liten. Den behöver inget eget rum förrän om flera år och torka tvätt och så har ni väl tvättstuga för? Alltså är de värsta att ni kommer att ha leksaker överallt och det har alla andra också, hur stort de än har, för ungen leker nämligen inte ensam i ett rum i andra änden huset, utan alltid och utan undantag PRECIS i ens omedelbara närhet.

     

  • lanovia 08

    Flamman
    Varför ingen julkonsert? Vill inte maken att du går iväg?

  • lanovia 08

    Hur är det med FruE??? Oroar mig över tystnaden (eller är det bara jag som har missat henne?)

    O Fru Bygg hur är det med dig??

  • Ninnnis

    Godmorgon, Lanovia! Fast du sover kanske nu? *hoppas*

    Blommis, hur gick det igår?

    Flamman, det låter inte bra alls... Hoppas iaf det går bra hos läkaren idag. *kramar försiktigt*

    Ingis, hur är det med dig?

    Och Fru Bygg?

    Hvidisen, hur går det?

    Bruttan, har du fått sålt familjen än?

    Det verkar vara många som har det tufft just nu. Men ett litet livstecken i tråden hade varit lugnande...

    Fru E, kramar till dig här också.

    Stora kramar till alla! ♥

  • Ninnnis

     


    Hvidbrud skrev 2010-12-07 08:02:09 följande:
    ninnis! Här ok. Knallar på.

    Hej Hvidis! *vinkar febrilt*

    En gul smiley i ditt inlägg inger lite hopp iallafall

  • ingenjörsbruden

    *kutar in o lastar av 15 säckar fulla med o kramar till alla i tråden*

    ..... sätter mig ner och skriver lite kort om livet just nu.... finns här....lever....jobbar....myser.....läser Max bil femtielva gånger (zzzz)  ....däckar.....vaknar o tittar på snölyktan som lyst i 1,5 dygn...stort stearinljus......börjar sloka lite.....kutar till bussen.....funderar på sista julklappen.....inser att jag jobbat över 60 h någon vecka i nov.....trevlig lönespec i dec med andra ord....inser att klockan är över 8.....kutar vidare *kutar ut igen*

  • Fru Bygg

    Hej alla! Jag tänkte att nu får jag ju titta in och visa att jag finns. Här är det fortfarande full fart, både på jobb och hemma. På lördag åker vi till svenska fjällen med mina föräldrar, så då ska vi vila upp oss lite. Tänker på er alla! Skickar även en hel drös med kramar till er alla!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård