• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Soldemor

     


    Daa skrev 2010-12-06 16:06:40 följande:
    Då får ni passa på att njuta av känslan. Skönt att det är klart.  

    Njuter lite i tanken samt att vi åt lunch på ett "bättre" ställe idag, dv s utan hamburgare.

    Det är skönt, verkligen. Men lite semester nu för oss båda hade inte varit fel. Då kanske lite möbler och så hade kunnat komma på plats till jul. Har iaf hittat tv:n. Har inte sett på den på snart en månad.

  • Aleta
    Daa skrev 2010-12-06 09:00:38 följande:
    Fast så fort jag tryckt på Posta-knappen insåg jag att det inte på något sätt är någon garanti för att det inte är konstig humor...  
  • Norrskensflamman

    Hej på er!


    Kramar till alla goa.


    Jag mår skitdåligt, här bråkas det hela tiden och jag kommer förmodligen inte vara med på nån julkonsert


    Imorgon ska vi iaf till läkaren. Samt träffa tomten på Toys 'r us. Jippie... vad jag längtar... NOT!!!


    God natt!

  • lanovia 08

    Hmm visst önskade jag mig mer tid hos er och att hinna läsa och skriva här. Men jag kanske skulle varit mer specifik i min önskan. Jag hade velat ha det på dagtid och då utan att det innebär någon ändring i hälsa för min familj (lägger in det sista som en brasklapp). Alltså 04.42 är inte då jag helst sitter framför datorn.

    Har en Ellen som är hur pigg som helst. Första gången det inte går att hålla henne kvar i sängen, men hon var så jäkla i gasen så det var bara dumt att ligga kvar, riskerar bara att hålla maken vaken också. Och det är ju onödigt, bättre han har energi imorgonkväll för då tror jag att detta blir hans dotter.

    Själv har jag haft den tröttaste dagen på länge så jag är lite orolig hur jag skall genomleva imorgon men det får bli ett senare problem, förhoppningsvis får vi sova lite snart.

  • lanovia 08

    Muggles vart har ni flyttat nu då? Bara till en kranskommun eller långt bort? Jag har inte heller Gbg som postadress, men befinner mig väldigt nära.

  • lanovia 08

    Det värsta är att jag är för trött för att verkligen läsa och kommentera nu. Verkar som jag kan gå och byta en bajsblöja istället. Men vänta nu det gjorde jag ju för 2h sedan. VAd är det med denna unge i natt??

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård