• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

    Exakt! Jag antar att man aldrig slutar oroa sig för sina barn?

    Men någonstans måste man nog bestämma sig för att sannolikheten är väldigt stor att allt går bra.

    Jag tycker faktiskt att jag (vi) har lyckats njuta av graviditeten från dag ett (tom under behandlingen och ruvarstadiet). Vi har längtat så länge efter detta så oron ska inte få överstiga glädjen. 

  • Ninnnis

    Blommis och EA, jag hoppas jag inte skrämmer bort er med allt gravidprat? Jag vet att det inte är speciellt kul att läsa när man själv längtar. Förlåt...

  • passionsblomman

     


    Ninnnis skrev 2010-12-06 13:30:15 följande:
    Blommis och EA, jag hoppas jag inte skrämmer bort er med allt gravidprat? Jag vet att det inte är speciellt kul att läsa när man själv längtar. Förlåt...

    Du kommer aldrig någonsin att kunna göra något som skrämmer bort mig Ninnis, . Du är en så ovanligt och genuint omtänksam och kärleksfull person att jag inte ens fattar hur det vore möjligt.
    prata du, om barnet du bär på. Det är så fantastiskt och underbart att du äntligen får göra det. Den delen tänker jag verkligen inte vara med och ta ifrån dig.

    Jag sitter och laddar för att resa mig och ta på mig skorna och köra till läkaren. Jag gruvar mig något otroligt mycket, men eftersom chansen finns att hon kanske är bra, så måste jag ju åka. Jag känner mig skör som en såpbubbla och ungefär lika utlämnad till vindarna. Men nu måste jag skynda mig. Skör eller ej.

  • Ninnnis

     TACK, finaste Blommis! Jag vet ju hur känsligt det kan vara, men jag hoppas jag lyckas prata om det utan att samtidigt trampa på ömma, blödande tår.

    Lycka till hos läkaren nu. Jag förstår att du gruvar dig, men förhoppningsvis kommer det att kännas mycket bättre när du kör därifrån. Jag håller tummarna för ett givande möte.

    Kram på dig, min fina vän!

  • Soldemor

    Kramar och massor av omtankar (heter det så¨?) till alla! Hoppas det gick bra med ditt läkarbesök, Blomman och att det var en läkare du kan känna förtroende för.

    JÄÄTTEKRAMAAR!!

    Idag sålde vi slutgiltigt vårt hus och är nu lite rika i två veckor, innan vi skall betala lånet på det.

  • Daa

    Hihi. Så gullig hon är.
    Hur gammal är hon?


    muggles skrev 2010-12-06 10:51:12 följande:
    Hon fattar inte riktigt. Hon har hållit på och sagt att hon ska bli storasyster hela hösten, innan jag ens var gravid. Hon säger även att hon ska bli mamma och stoppar in en docka under tröjan Så nu när jag säger att hon SKA bli storasyster så sa hon bara "ja och jag ska bli mamma också". Hmmmm.

     

  • Daa

    Då får ni passa på att njuta av känslan.
    Skönt att det är klart.


    Soldemor skrev 2010-12-06 15:49:54 följande:
    Idag sålde vi slutgiltigt vårt hus och är nu lite rika i två veckor, innan vi skall betala lånet på det.

     

  • Daa

    Men nog tycker jag att det känns som en liten milstolpe. *antecknar: Mini-nnnis har passerat embryo-stadiet*


    Ninnnis skrev 2010-12-06 11:03:29 följande:
    Idag är jag i vecka 10+0 och Mini är inte längre ett embryo utan ett foster *intresseklubben antecknar*

     

  • Ninnnis

     


    Daa skrev 2010-12-06 16:09:21 följande:
    Men nog tycker jag att det känns som en liten milstolpe. *antecknar: Mini-nnnis har passerat embryo-stadiet*  

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård