• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • muggles

    lanovia: jajamän, fast numera har jag inte Gbg som postort längre


    PB: nej makens hemlagade pyttipanna är "to dye for"!

  • muggles

    Panzer: shit pommes frites! Vilket helvetesår. Och trots en misslyckad ivf kommer jag inte ens i närheten, tack gode gud för det. Jag har mkt att vara tacksam för (insåg det redan innan men ännu mer nu). Vad härligt att Elise får komma hem!!!


    Bruttan: fast det är inte så lätt att handskas med föräldrar som inte beter sig som de ska, vet jag av egen erfarenhet. Man har så starka band till en förälder så hur illa de än beter sig så är det svårt att göra samma sak mot dem.

  • Ninnnis

     


    muggles skrev 2010-12-06 10:51:12 följande:
    Hon fattar inte riktigt. Hon har hållit på och sagt att hon ska bli storasyster hela hösten, innan jag ens var gravid. Hon säger även att hon ska bli mamma och stoppar in en docka under tröjan Så nu när jag säger att hon SKA bli storasyster så sa hon bara "ja och jag ska bli mamma också". Hmmmm.

    Naw!  Sötis ♥

  • Ninnnis

     


    lanovia 08 skrev 2010-12-06 10:41:05 följande:
    Jahapp där ringde mobilen och en kompis som behövde prata av sig. Nu måste jag ut och gå med trött barn och gosig hund. Så tyvärr blev inte mycket tid med er nu heller.

    Kom snart tillbaks!

  • Ninnnis

    Idag är jag i vecka 10+0 och Mini är inte längre ett embryo utan ett foster

    *intresseklubben antecknar*

  • muggles

    Ninnnis: grattis! Nu är ju alla organ bildade så mf-risken är ytterst liten. Visst är det otroligt att det går så fort?

  • Ninnnis

     


    muggles skrev 2010-12-06 11:18:41 följande:
    Ninnnis: grattis! Nu är ju alla organ bildade så mf-risken är ytterst liten. Visst är det otroligt att det går så fort?

    Tack! Jag hoppas verkligen att allt går vägen nu. Vi kände att vi kunde slappna av lite efter VUL i 8+3. Tiden går jättefort, samtidigt som den sniglar sig fram till v.13...

    Vilken vecka är du i nu?

  • muggles

    Ninnnis: ja absolut kan man slappna av lite efter VUL när man sett hjärtat. Tror att mf-risken då blir nästan lika liten som den man brukar räkna med from v12 (förr gjorde man ju inte tidiga UL). Jag är v15 nu.

  • Ninnnis

    Läkaren som gjorde VUL sa att mf-risken halveras när man har sett hjärtat. Men det är klart att det känns ännu bättre efter 12 passerade veckor. Vi ska göra KUB i v. 12+1, om det går bra ska jag andas ut på riktigt.

    Då ligger du cirka en månad före mig. Kul!

  • muggles

    Ninnnis: ja tänk vad många veckor i början som går åt till att oroa sig och inte våga tro. Först v7-VUL, sedan KUB/v12, sedan RUL, och sen kanske man kan börja tro...

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård