• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Panzerfaust
    Det här året blir ju bara bättre och bättre, lillsyrran blev avkastad på ridlektion idag och bröt benet, fick en spricka i en ryggkota och komprimerad ryggrad. Är det ok om man börjar ledsna lite nu?
  • Ninnnis

    Men herregud, Panzer!

    Nu måste väl det väl ändå vara slut på elendet för er del?

    Kram till hela lilla familjen!

  • Fjällbruttan

     


    Panzerfaust skrev 2010-12-03 20:14:39 följande:
    Eventuellt/preliminärt så få Elise komma hem på onsdag nästa vecka...

    Underbart, hoppas att det blir så och att familjen får mysa tillsammans!

    Kramar om!

  • Fjällbruttan

     


    Panzerfaust skrev 2010-12-04 23:46:08 följande:
    Det här året blir ju bara bättre och bättre, lillsyrran blev avkastad på ridlektion idag och bröt benet, fick en spricka i en ryggkota och komprimerad ryggrad. Är det ok om man börjar ledsna lite nu?

    Börjar ledsna lite?
    Anser att det är helt ok om du går ut och bränner ner Bocken, du kommer att bli straffberiad för du har världens bästa skäl!!
    Ev, kanske du också, givetvis tillsammans med din familj, blir bjuden på en utlandsresa i tre veckor, inkl assistenter som tar hand om alla sjuklingar...
    Brukar inte Gävle kommun fixa sånt??

    Hallå omvärlden, nu är det fanimig nog för famljen Helipanzer, och för alla andra i den här tråden!!
    Skärpning tack!! NU!!!

    Kramar om och hoppas systers rehab går bra!

    Kramar Heloise och lilla guldklimpen också

  • Panzerfaust

    Ok 2010


    Större grejer:


    H's pappa fortsätter sätta oss i knipa iom att H står på huset de bor i och skiter han i räkningarna måste vi betala (deras skuld till oss  just nu: 17 000) samt att de fortfarande inte sålt huset som de lovat under året.


    Min låtsaslillebror fick någon märklig form av hjärtinfarkt pga att han ätit anabola.


    Vår dotter föddes 3månader för tidigt och det var på håret att hon klarade sig.


    Vi tog bort 2katter och lämnade bort den tredje.


    Storasyster diagnostiserades med cancer i livmodern.


    Lillasyster ramlar av en häst och bryter benet på 3 ställen och skadar ryggen.


    Saker som lägger sten på bördan:


    Micro, kylskåp, brödrost, våffeljärn,mixer, torktumlare, 2st DVD-spelare, 2st mobiltelefoner har gått sönder. Spisen och frysen är på gång. Så vi har lagt i runda slängar 30-35 000 på nya prylar.


    Jag fick dock ett jobb som jag tycker är skitkul men det väger inte upp allt det andra ens nästan.


    Undrar vad 2011 ska hitta på.


     

  • Ninnnis

     


    Panzerfaust skrev 2010-12-05 14:26:21 följande:
     Undrar vad 2011 ska hitta på.  

    Att ni ska få njuta av att vara en familj och av att 2010 i allafall bidrog med världens finaste Elise! Det är vad jag tror och hoppas på.

  • Ninnnis

    2010 har på många sätt varit ett skitår för mig också, bla. pga på tok för många dödsfall och andra jobbigheter. Men jag tänker att om det var året då vårt första barn blev till så var det inte helt och hållet ett skitår iallafall.

  • Fjällbruttan

     


    Panzerfaust skrev 2010-12-05 14:26:21 följande:
    Ok 2010 Större grejer: H's pappa fortsätter sätta oss i knipa iom att H står på huset de bor i och skiter han i räkningarna måste vi betala (deras skuld till oss  just nu: 17 000) samt att de fortfarande inte sålt huset som de lovat under året. Min låtsaslillebror fick någon märklig form av hjärtinfarkt pga att han ätit anabola. Vår dotter föddes 3månader för tidigt och det var på håret att hon klarade sig. Vi tog bort 2katter och lämnade bort den tredje. Storasyster diagnostiserades med cancer i livmodern. Lillasyster ramlar av en häst och bryter benet på 3 ställen och skadar ryggen. Saker som lägger sten på bördan: Micro, kylskåp, brödrost, våffeljärn,mixer, torktumlare, 2st DVD-spelare, 2st mobiltelefoner har gått sönder. Spisen och frysen är på gång. Så vi har lagt i runda slängar 30-35 000 på nya prylar. Jag fick dock ett jobb som jag tycker är skitkul men det väger inte upp allt det andra ens nästan. Undrar vad 2011 ska hitta på.  

    Fy fan! Rent ut sagt!

    Men det kan ju för fan bara bli bättre... eller??

    Ehhh, jag vet att det är känsligt, men eftersom Heloisse står på huset, sälj det för helvete, och låt gubben gå på sociala och köp det ni behöver för pengarna från huset...

    Jag vet att det är Heloise pappa, rent biologiskt, men han beter sig då fan inte som det, och då är det väl bättre för er alla att klippa banden ett tag tills han har vaknat upp och insett vad han pysslar med, och vaknar han inte så är han inte värd att vara Heloise pappa! Nu är det ni och lilla Elise som gäller, och de som finns runt er som ger energi, inte egoistiska knölar!

    Hur är det med din storasyster? Har hon börjat sina behandlingar än?

    Kramar i massor och hoppas på ett bättre 2011! 

  • Soldemor

     


    Daa skrev 2010-12-03 11:47:37 följande:
    Hej, Solde. Skönt att du inte gått vilse bland alla flyttkartongerna. Ja, det har gått galet fort med flytten!

    Galet var ordet, sa Bull!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård