• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

    Ninnis, min son sa just: "Mamma jag gillar den där snobben som är där. Den är glad och rolig. Varför kunde inte du ha valt en liten hund istället mamma? För du har såkalrt valt en blomma...."

  • Daa

    Nja. Det är väl ingen våldsam aktivitet, men nog känner jag att det småparvlas lite därinne. Fälga har hittat sitt favoritrevben och det är ju alltid roligt att trycka på.


    Ninnnis skrev 2010-12-03 13:13:52 följande:
    Daa, är Axel & Fälga fortfarande ovakna?

     

  • muggles
    Daa skrev 2010-12-03 11:15:18 följande:
    Hej, Muggles! Hur mår du?
    Jag mår jättebra! Enda klagan jag har är att jag har flytningar from hell så jag får små sår i underlivet. Men va fan, det är övergående! Jag är så oerhört glad och förväntansfull inför våra 2(!) små bebisar som ska komma.
  • andbeyond
    Daa skrev 2010-12-03 15:17:33 följande:
    Nja. Det är väl ingen våldsam aktivitet, men nog känner jag att det småparvlas lite därinne. Fälga har hittat sitt favoritrevben och det är ju alltid roligt att trycka på.  
    AJ! Men sött!
  • passionsblomman

    "Egen härd är guld värd"

    "Solen lyser också på liten stuga"

    "Litet hem kan rymma många vänner"

    "Litet bo jag sätta vill"

    *jagar pallplats i VM*

  • Ninnnis

     


    passionsblomman skrev 2010-12-03 15:16:09 följande:
    Ninnis, min son sa just: "Mamma jag gillar den där snobben som är där. Den är glad och rolig. Varför kunde inte du ha valt en liten hund istället mamma? För du har såkalrt valt en blomma...."

    Sötaste Blompojken!

    Detta inlägget är till dig så att du får se den glada vovven en gång till

  • Ninnnis

     


    Daa skrev 2010-12-03 15:17:33 följande:
    Nja. Det är väl ingen våldsam aktivitet, men nog känner jag att det småparvlas lite därinne. Fälga har hittat sitt favoritrevben och det är ju alltid roligt att trycka på.  

    *hjärtar parvlarna*

  • Ninnnis

     


    passionsblomman skrev 2010-12-03 15:23:18 följande:
    "Egen härd är guld värd""Solen lyser också på liten stuga""Litet hem kan rymma många vänner""Litet bo jag sätta vill"*jagar pallplats i VM*

    And we have a winner!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård