• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

    Undrar vad mer jag skulle skriva? Nackdelen med att sitta här så sällan nu förtiden är att jag missar mycket. Har nog läst det mesta nu, men vissa saker jag vill kommentera är liksom förbi sedan länge eller så glmmer jag hälften.

  • lanovia 08

    Men nu sover skruttan äntligen så jag skall nog gå ner o sätta mig en stund i soffan.
    Håller på o stickar en tröja till E så det är lite extra trevligt att sätta sig på kvällen nu.

  • Ninnnis

    Jag har hunnit med att kolla på skidksytte, bråka med maken, somna mitt under skidskyttet, bli sams med maken och ätit lax. Nu ska jag ta en dusch och gå och lägga mig.

    Ses på fredag, på er!

  • Ninnnis

     


    lanovia 08 skrev 2010-12-01 20:55:17 följande:
    Men nu sover skruttan äntligen så jag skall nog gå ner o sätta mig en stund i soffan. Håller på o stickar en tröja till E så det är lite extra trevligt att sätta sig på kvällen nu.

    Mysigt! Vad duktig du är som stickar. *impad*

  • Aleta
    Fjällbruttan skrev 2010-11-30 21:09:08 följande:
    Läkarna hade FEL!!!Inga avvikelser.Elise rocks och vi får komma hem nästa vecka.Glädjen är gränslösSpridKram
    U N D E R B A R T ! ! ! ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • Aleta
    Panzerfaust skrev 2010-11-30 23:00:49 följande:
    Tackar! Känns som ett helt galet resultat när jag själv sagt hela tiden att det inte är något fel på hennes hjärna medan läkarna sagt åt oss att "vi bör förvänta oss att de kommer hitta något fel". Deras säkra attityd och sätt att säga det på har inneburit många kvällar av gråt från H's sida där vi inte somnat förrän långt inpå natten och H har varit övertygad om att läkarna haft rätt. Så många tårar som det har orsakat oss i onödan... Nåväl, de kan inte se ngt varken på mrt eller ultraljud och inatt sover vi gott. H på sjukhuset hos Elise och jag hemma.
    Och jag tror att ni har del i att det inte är något fel. Ert engagemang, sagoläsning, närkontakt och kärlek har hjälpt henne att komma ifatt!
  • Aleta

    Blomman, vad bra att du ringde! Håller tummarna för vettig läkare, annars kommer jag och sparkar på honom/henne.


    *Antecknar ivrigt Flammans arbetsbesparande tips* 
    ...och Ninnis fönsterputsningsfrekvens verkar bra, jag har då aldrig begripit varför man ska putsa fönster för. Man kan ju gå ut om det är något man måste titta på

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård