• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

    Ingis mysigt med BF. Lite nervöst kan jag tänka mig att lämna bort henne helt utan någon av er. Men kommer säkert gå kanon, med människor som älskar hennne runt okring.

    Tycker ni gör rätt som inte går på en fest somdu inte känner att du orkar med.

  • lanovia 08

    Jodå här är läget rätt bra. Nu kör vi nog 4 steg framåt och 1 steg bakåt, så det går helt klart åt rätt håll.


    ingenjörsbruden skrev 2010-11-26 10:46:16 följande:
    Hoppas att allt är bra med lanovia o familjen!
  • lanovia 08

    Nu skall vi få del av mina tankar som jag funderat massor på. Jag tänker förmodligen alldeles för mycket, men sådan är jag.
    Har inte velat skriva om det här eftersom det känns som att det skulle vara att strö salt i andras sår. Men jag måste få ut detta nu.

    Vi har enda sedan E föddes varit sugna på att få barn tätt (det har ni nog fattat vid det här laget). Men nu står vi helt plötsligt vid den tidpunkt då vi börjar tycka att det är dags att börja försöka. Vi vet ju att ALLT kan hända på vägens gång och att det kan dröja länge innan vi har ett syskon hos oss.

    Men OM allt skulle gå som på räls och vi har ett syskon om typ 10 mån. Vad sätter vi oss i för situation då? Blir det övermäktigt mycket jobb? Just den biten känns som att vi borde kunna ro i land.

    Men E hur blir det för henne? Kommer hon hamna i skymundan och få alldels för lite tid? Ja ni förstår nog ungefär hur mina tankar går.

    Hvidis ni kommer ju få tätt. Hur tänker du? När andra så som ni skaffar tätt blir jag bara glad och tycker att det låter helt underbart men när det gäller mig själv överanalyserar jag nog lite väl.

  • Hvidbrud

    Men gumman! Hàr du plussat!!!??? Grattis grattis! Underbara nyheter! Kommer de tätt så är det ju så det ska va. Det finns fördelar och nackdelar med både att ha dem tätt och långt ifrån. Jag fokuserar på fördelarna, för vi har ju inget alternativ, eller hur? Tycker att det ska bli hur kul som helst att se dem växa upp tillsammans! Man har ingen aning om hur deras personligheter kommer att spela ihop, men man får stödja och styra så gott det går.

  • Hvidbrud

    Hallå??? Var är min hjärna!!!!!???? Man är alts inte gravid i 12 månader hvidis! Förlåt förlåt förlåt!!!!!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård