• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

    Hej Ingis!

    *hjärtar lilla snuttan*

    Bra beslut att stanna hemma och mysa. Det har ni nog mer behov av. Ooohh, BF?!

  • Ninnnis

    Jag skulle egentligen på julfest med jobbet ikväll, men eftersom brorsdotterns dop (i utlandet ) är i helgen så missar jag festen. Det ska bli så mysigt att spendera helgen hos mamma, pappa, syster & co så det gör abslout ingenting.

    Dessutom ska vi vara faddrar till sötaste lilla K ♥

  • ingenjörsbruden

     


    Ninnnis skrev 2010-11-26 10:47:19 följande:
    Hej Ingis!*hjärtar lilla snuttan*Bra beslut att stanna hemma och mysa. Det har ni nog mer behov av. Ooohh, BF?!

    Japp!!! Lite scary!

    Naaaaw va härligt att ni ska vara faddrar!
    Julfester kan vara superbra o kul....träffade ju maken på en sådan....men när man har make o hus o så....så är man inte lika sugen känner jag det som.....vi ska ha julfest den 17:e.....men ev så ska jag träffa tjejkompisarna då istället...men bara lösa planer än så länge!
    Låter som att ni har en mysig helg framför er! Har ni berättat för familjen?

  • Ninnnis

     


    ingenjörsbruden skrev 2010-11-26 11:17:19 följande:
     Låter som att ni har en mysig helg framför er! Har ni berättat för familjen?

    Ja, de har vetat om hela processen from the bitter beginning 

  • muggles

    Daa: jag läste för ngn tid sedan att du hade problem med trög mage. Har du prövat loppfrön (el eg heter de psylliumfrön)? Väldigt effektivt, ska vara bättre än linfrö. Jag har kört loppfrön alla mina 3 graviditeter och tack gode gud för dem! www.risenta.se/sv/Vara_produkter/Psylliumfro/ Om du inte testat rekommenderar jag verkligen att göra det! Det är billigt (tror du hittar dem i hälsokosthyllan på ICA), smakar inget, och är lätt att dosera. Pröva 1 matsked på filen, hjälper det inte så öka dosen (det kan ta ca 1 dygn innan magen kommer igång första gången).


    Heloise: du har en härlig svart humor när du kallar dig själv för "hysteriska mamman". Men eg betyder det bara att du har ett sunt känsloliv; vilken press ni går igenom! Att ni står ut... Men man härdar ut med det man måste Hur liten var Elise när hon föddes? Var det i v26? (Ursäkta mitt dåliga minne!)

  • muggles

    Heloise: ska tillägga att jag håller tummarna för bra besked på måndag så ni slipper "finn fem fel på bebisen" i fortsättningen!

  • Ninnnis

    Bra tips, Muggles!

    Jag köpte psylliumfrön efter min incident med blödning och hård mage för ett par veckor sedan. Det hjälper!

  • Ninnnis

    Nu sticker jag till utlandet (det andra utlandet än det jag redan befinner mig i) och kommer nog bara att ha sporadisk nätkontakt i helgen.

    KRAM på er allihop!

    Extra kram till Blommis, Fru E och Heloise, och alla andra som behöver det.

  • lanovia 08

    Ha det så bra i utlandet Ninnis!
    Och vad roligt att ni skall vara faddrar.

  • lanovia 08

    Förövrigt undrar jag om inte eran bil någonsin behöver vila när ni åker till utlandet?
    Eller kanske kan få soppatorsk i höjd med götet??

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård