• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

    Åh, grattis till ett bra resultat! Vilken lättnad. Så härligt att du äntligen kan njuta av din graviditet. Det är du så värd.

    Tack, för tillfället känner jag mig lite risig. En förkylning som vi hoppas inte ska utvecklas till något jobbigare och så några nätter med dålig sömn på det. Just nu är det väldigt svårt att hitta en sovställning som inte innebär att jag vaknar någon timme senare med värk än här, än där.
    För ett tag sedan fick jag ju några råd av er här i tråden och jag fick sova som en prinsessa (nåja, nästan ) några nätter, men nu är det besvärligt igen.
    Har letat fram lite fler kuddar att rodda med, så nu ska här experimenteras.
    Skönt i alla fall att få vara ledig och ta allt i sin egen takt.


    muggles skrev 2010-11-25 14:43:26 följande:
    Vårt NUPP gick bra, så vi behöver inte göra FVP vilket jag fasat för. Äntligen känns det som att jag kan njuta av min graviditet!

     

  • Daa

    Skönt att allt går bra!
    Och hoppas att maken är på plats igen.


    Villemoa skrev 2010-11-25 21:33:25 följande:
    Det går bara bra! Ellie mår alldeles utmärkt, äter oftare nu, varannan timme ungefär men sover längre på natten. Då äter hon var tredje, fjärde ungefär. Idag var första gången jag var ensam med flickorna och det var lite nervöst men har gått bra. Maken har varit i Köpenhamn på jobb och skulle varit innanför dörren nu men planet har inte ens landat än, typiskt lanovia 08 skrev 2010-11-25 20:47:55 följande:

     

  • Daa

    Det kan verkligen vara svinkallt i lanovia-land, hälsar norrbottningen. *huttrar*
    Hoppas E, filten och hunden fick dig på bättre humör igår. *kramar*


    lanovia 08 skrev 2010-11-25 21:25:34 följande:
    Burr vad det är kallt på utsidan (även om det är sommarvärme jämfört med Norrland). Har precis varit ute i snön och sparkat boll med hunden. Är själv hemma ikväll med E och hund. Så den fyrbenta får så snällt klara sig utan promenad. Nu skall jag krypa ner i soffan med en filt över mig. Hoppas på att lite slapp skall göra mig på bättre humör. Det är mycket tankar och grubbel här just nu.


    lanovia 08 skrev 2010-11-25 20:11:41 följande:
    Du är underbar Daa!  

     

  • lanovia 08

    Minns en Daa som frös otroligt mycket första gången jag träffade hennes. *blir lite nostalgisk*

    TVn och bara var själv en stund hjälpte lite. Men känner att det är mycket som flyger runt i min lilla hjärna just nu.
    *kramar tillbaka*


    Daa skrev 2010-11-26 07:46:01 följande:
    Det kan verkligen vara svinkallt i lanovia-land, hälsar norrbottningen. *huttrar*Hoppas E, filten och hunden fick dig på bättre humör igår. *kramar*  

     

  • lanovia 08

    Nu har inte jag tid att sitta här längre, Skulle ju inte ens logga in här *muttrar på hopplösa mig*

    E sov länge imorse vilken innebär att vi måste sätta fart om vi skall hinna med en buss om dryga timmen.

  • Fjällbruttan

    Heloise, härligt att höra att hon klarar sig utan grimma och allt!! Vad skönt!
    Mindre skönt att ni ska behöva vänta hela helgen på besked... morrar!

    Daa, krya på dig, och man kan använda ett extra täcke som korv att stoppa lite här och var...*hmmm.. det där såg väldigt underligt ut i text*
    Eller så är min fantasi underlig...

    Andbeyond, skönt att höra att allt är bra!

    Villemoa, härligt att Ellie äter, kanske mindre härligt med varannan timme, men hon ökar väl på mängden mjölk just nu..

    Ska läsa vidare sen, nu ska jag utfodra tre barn, har mellan M hemma idag och bara myser!

    Kramar till alla!!!!

  • Ninnnis

    Vad härligt att Elise får ligga utan grimma och allt! Underbara nyheter Hoppas på überpositiva besked nästa vecka!

  • ingenjörsbruden

    Ninnis: Yeeeej! Va härligt att läsa om ett litet pickande hjärta!

    Heloise: Fy bubblan va jobbigt det måste varit med skanningen! så ljuvligt att läsa att ni fick mysa så mkt igår o att alla värden såg så bra ut! på er alla!

    *KRAMAR massor på Blommis o fru E*

    Daa:

    Villemoa: Nervöst med två guldklimpar på egen hand...men det klarade du galant!

    Fru Sy: Skönt att du fick förlängt med sjukskrivningen, håller med om att det är viktigaste är att du o Orvar mår bra..."duktig" kan man vara någon annan gång.

    dfk: jag skulle skriva ngt speciellt till dig....men ja...hjärnsläpp....kommer nog på det senare.

    Aleta: Ja hur går det på jobbet?!

    Soldemor: Usch för flyttningar.....de suger musten av en! O GRATTIS till husförsäljningen! Hoppas att herr soldemor o snuttisarna kommer i fas med sömn o allt så att allt är på topp uppe bland hustopparna!

    I går jobbade jag 11,5 h....snacka om pärs....plus 1,75 h hemresa på snömoddig väg.... inget roligt men det gick bra.... Busan vägrade släppa mig sen så hon somnade i famnen hos mig.....lilla snuttan....går själv nu...o då gärna med ett finger i munnen-....sötare än sötast....men tar gärna läragåvagnen emellanåt...den är ju så praktisk när man ska ha med sig grejor!

    Eg skulle vi på fest i helgen....men fick höra att en av mina mostrar ska dit....o då sjönk festsuget rejält.....orkar inte riktigt med folk som dränerar en på energi.....så vi har bestämt oss för att stanna hemma.....har lite dåligt samvete....

    men jag är rätt slut i mitt batteri av allt jobbande.....det blir familjemys o barnfritt ändå....svärisarna ville absolut passa loppan över natten....spännande....första natten när hon inte är med någon av oss....gulp!

  • ingenjörsbruden

    Hoppas att allt är bra med lanovia o familjen!

    Massa till flamman! Lilla snuttan som ville fixa presenterna. *kastar *

    Tänker på bruttan o lilla grodan o resten av familjen.....hoppas att allt är bra med er osså!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård