• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

     


    Ninnnis skrev 2010-11-25 10:21:06 följande:
    Idag har vi fått se ett 18 mm långt litet mirakel med ett hjärta som pickade för fullt. ♥Läkaren sa att "det kunde det inte se bättre ut". Enligt henne är jag i v. 8+4 (jag har räknat 8+3), så det litar vi på.Det finns bara ett ord för detta: Magiskt.Tack för alla tummar och tankar!

    Åh, så underbart ♥

  • Fru sy

     


    Ninnnis skrev 2010-11-25 10:21:06 följande:
    Idag har vi fått se ett 18 mm långt litet mirakel med ett hjärta som pickade för fullt. ♥Läkaren sa att "det kunde det inte se bättre ut". Enligt henne är jag i v. 8+4 (jag har räknat 8+3), så det litar vi på.Det finns bara ett ord för detta: Magiskt.Tack för alla tummar och tankar!

    Helt underbara nyheter Ninnis!!! FANTASTISKT MAGISKT!!!! Många kramar till er. 

  • Norrskensflamman

    Kör försiktigt Bruttan! Vi hade bara -17,5 imorse. Rena blidan
    På tal om frys, den borde man avfrosta snart...
    Nu har de där stressande frågorna börjat komma: "Har du gjort advent ännu?" Nä, det har jag FA-AN inte!!! Och jag vete FA-AN när jag ska hinna göra det

    T brast ut i gråt imorse för att hon inte hinner göra julklapparna till alla färdiga, som hon håller på med på Fritte. Jag fick ta ett snack med henne. Hon håller på med en kudde till sin pappa och en ljusstake till morfar. Men så ville hon ju göra nåt till mormor, som dessutom fyller år nästa vecka och just NU ligger på intensiven (hjärtat) !!!
    Jag förklarade att ingen väntar sig att hon ska göra julklappar åt dem. Mormor köper vi en blomma eller nåt annat från oss alla, på födelsedagen. Ljusstaken, om hon hinner färdigt, får mormor o morfar tillsammans eller så får mormor en fin förstoring på T i ram, det har vi ju redan färdigt. Om kudden till pappa inte blir färdig så får han den i present i februari istället. Förklarade också att det allra, allra viktigaste med julen för mormor o morfar och mamma o pappa, det är att vi är tillsammans allihop och myser och vilar, INTE en massa presenter. Den bästa presenten är att få vara tillsammans.
    Men hon vill ju så gärna GE... och göra saker själv... Snuttgumman.
    Hon gör allt på frittetid, och nu hämtar maken henne redan 15:30 så hon hinner inte då. Men vi ska lösa det där, så hon får vara en stund längre på fritte nån dag. Och nästa fredag ska hon vara där hela dagen, för då är de hellediga från skolan.

  • Ninnnis

    Tack för alla grattis!

    29 minus?! Vi har 2 minus och snö.

    Flamman, usch vad läskigt med din mamma Hoppas verkligen allt går bra!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård