• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru E

    Känner mig väldigt våglig just nu men ska vi boka in en ny fika

  • Daa

    Blommis: än en gång, du behöver inte skämmas. Det låter inte melodramatiskt, för det är ju vad du känner och det gör ju så ont i dig. Det är så ofattbart orättvist och sorgligt att ni hamnade i den här situationen. (eländiga, mjäkiga smilie...)

    Åh, så jag önskar att det fanns något att göra!

    Heloise: kram och puss och hjärtan tillbaka till er. Tänker mycket på er.

  • Norrskensflamman

    Heloise: Härligt att Elise impar på läkarna En sån fighter hon är!
    Förstår att väntan och ovissheten är fruktansvärd
    Önskar så  att ni ska få bra besked!
    Stor kram till hela familjen

  • ingenjörsbruden

    Blommis: De andra har skrivit så mkt fint till dig så jag kan bara instämma. *KRAMAR HÅRT HÅRT O LÄNGE*

    Fru E: *KRAMAR HÅRT*
    Om vi kan få till en lördag-eller-söndag-lunch-träff så kan busan osså hänga med! Svårt på vardagarna för hon sover mellan 15-17.

    MASSA o kramar till alla i tråden!

  • Ninnnis

    Åh, Blommis. Det gör så ont i mig när jag ledsen det su skriver. Din sorg och smärta träffar mig rakt igenom skärmen. Jag kan inte heller riktigt acceptera att inget litet barn ska få växa upp i er fina familj, med dig som mamma och vägvisare genom livet. Det måste bara bli så, på något sätt...

    *kramar allt vad jag förmår*  

  • Ninnnis

    Heloise, vad härligt att Elise impar på sjukhuspersonalen Fina lill-tjejen. Det låter som ett steg i rätt riktning med eget rum.

  • Ninnnis

    Fru E, hur är det? Jobbar du hemma idag också?

    Helgerna tenderar att vara ganska uppbokade, så för mig passar egentligen vardagseftermiddagar bättre. Men det viktigaste är att det blir av och att du känner att diu orkar, Fru E 

  • lanovia 08

    Blomman, jag känner din smärta i hela mig. Önskar det fanns något sätt att bära den åt dig. *kramar om*
    Det är så fel och orättvist allting.

  • lanovia 08

    Heloise härligt att höra från dig. Tänkte på er under frukosten.
    Skönt att få eget rum och lite mer privatliv med lilltjejn.
    *skickar massa styrkekramar*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård