• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fru sy

    Villemoa: Vilken fin bild på dig och lilltjejen!! Tack för att du skickade den igen.

    Nu skall jag inta soffan.

  • Daa

    Ska hälsa maken det. Han tyckte att det hade varit en fullt rimlig förklaring annars, han som tycker att hundar aldrig luktar gott. Men det blir väl så när man blir snorig av att vara i hundars närhet.


    Ninnnis skrev 2010-11-21 18:16:01 följande:
      Det har jag alltid tyckt!

     

  • Ninnnis

     


    Daa skrev 2010-11-22 15:00:45 följande:
    Ska hälsa maken det. Han tyckte att det hade varit en fullt rimlig förklaring annars, han som tycker att hundar aldrig luktar gott. Men det blir väl så när man blir snorig av att vara i hundars närhet.  

    Haha, så för honom var det osannolikt att jag alltid tycker vovven luktar gott, blöt som torr?

    Hur känns det att vara ledig?

  • Daa

    Fru E: tänker på dig och håller alla tummar. Fy för läskiga drömmar.

    Villemoa: tack för bilden. Jättefina är ni.

    Fru Sy: mysigt med kraftiga rörelser, men usch för ditt illamående! (också nyfiken på namnen )

    Lanovia: bra att läget börjar kännas mer under kontroll hemma nu.

    Ingis: jag har funderat på smidiga sätt att bära Axel och Fälga, men inte kommit på något bra. I alla fall inte hur jag ska kunna bära dem samtidigt innan nacken har blivit stadig. I övrigt försöker jag ställa in mig på att det kommer att vara fullständigt kaos hemma när de har kommit. Tipset jag får av tvillingföräldrar är: Babysitter och en till babysitter.

  • ingenjörsbruden

     


    Fru sy skrev 2010-11-22 14:37:09 följande:
      Hemliga är de inte men vill nog inte skriva ut dem här... men kan inboxa om någon är nyfiken.

    Jag är alltid nyfiken!

  • Daa

    Ja, något osannolikt. Och så försökte han väl retas lite, antagligen med dig, mig, såna som är gravida och såna som gillar hundar. Han hade den minen när han frågade, så jag gissar det.

    Den här första lediga dagen har gått fort. En kompis såg på fb att jag var hemma idag, så hon ringde och bjöd hem mig på lunch. Har suttit där och surrat några timmar. Följaktligen inga tupplurar, men det ska väl hinnas med imorgon om inte annat.


    Ninnnis skrev 2010-11-22 15:05:39 följande:
      Haha, så för honom var det osannolikt att jag alltid tycker vovven luktar gott, blöt som torr? Hur känns det att vara ledig?
  • Ninnnis

     


    Daa skrev 2010-11-22 15:15:34 följande:
     Och så försökte han väl retas lite, antagligen med dig, mig, såna som är gravida och såna som gillar hundar.
    Då är ju jag mitt i prick

    Trevligt med lunch! Sova kan du göra imorgon.
  • Norrskensflamman

    God afton i stugorna!


    Undrar hur det gått för fru E


    Jag har haft häcken full på jobbet och lär så ha imorgon också.


    Ikväll har jag varit med lilla K på dans och själv tog jag en snabb promenix medan hon var där. Känner mig så himla tröööött. Blä!


    Nu har jag i alla fall fixat en tonfisklåda till imorgon, så har familjen middag, för själv ska jag jobba över en stund. (Beordrad övertid).


    T har fått hem skriftliga omdömen Jag visste inte att de får det redan i ettan. Men det är ju bra tycker jag, för då får man ju en liten aning om hur det går för henne. Det står "Når målen" eller "Når målen väl" och så beskrivet vad hon behärskar ungefär.


    VAd som var roligt att läsa var att under Engelska står det att hon har upptäckt lusten för främmande språk

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård